השוק

ביג תשקיע מאות מיליונים באנרגיה ירוקה ברומניה

חברת הנדל"ן ביג, שפעילה בתחום האנרגיה הירוקה יותר מעשור, תקים ברומניה פרויקט טורבינות רוח. מנכ"ל ביג: "החברה הגדירה את תחום האנרגיה הירוקה כמנוע צמיחה"
איתמר כהן | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
חברת הנדל"ן ביג מרכזי קניות, המנוהלת על ידי חי גאליס, דיווחה על עסקה ראשונה ומשמעותית לזרוע האנרגיה של החברה - פרויקט טורבינות רוח ברומניה בהשקעה של כ-109 מיליון יורו (כ-390 מיליון שקל).
במסגרת העסקה, חברה בת של ביג - BIG Energia Holdings Kft, שבה מחזיקה החברה 100% - התקשרה בהסכם לרכישת 100% ממניותיה של חברה רומנית בעלת זכויות בפרויקט המצוי בשלבי פיתוח, להקמת טורבינות רוח על קרקע במחוז בראילה ברומניה. הפרויקט צפוי לכלול 17 טורבינות בהספק של 6 מגה-ואט כל אחת, וצפוי לייצר כ-320 גיגה-ואט שעה לשנה. עלות הקמת הפרויקט (מעבר לתמורה) צפויה להסתכם בכ-102 מיליון יורו.
 
בשנתיים האחרונות, מאז שהכריזה ביג על כוונתה להקים זרוע השקעות משמעותית בתחומי האנרגיה, הוקם צוות מקצועי בכיר בראשות דני קפלן, סמנכ"ל האנרגיה בחברה, אשר בוחן פרויקטים שונים באזורי פעילותה בישראל ובחו"ל. ביג פעילה בתחום האנרגיה הירוקה יותר מעשור, כאשר גגות מרכזי החברה ברחבי הארץ מייצרים חשמל לשימוש מסחרי.
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, מציין כי "ביג, שהגדירה את תחום האנרגיה הירוקה כמנוע צמיחה וכמנוף לגיוון אפיקי ההשקעה, תמשיך לבצע השקעות גלובליות במיזמים של אנרגיה מתחדשת. עוד הוא מציין כי מימושי הפעילות של החברה בארה"ב מתקדמים על פי התוכניות, ויתרות ההון יופנו להרחבת תחומי הליבה של החברה וכן לביסוס זרוע האנרגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה