השוק

סימילירווב חוגגת: זו הסיבה שהחברה הישראלית מזנקת בבורסה

מניית חברת ניתוח אתרי האינטרנט זינקה בוול-סטריט לאחר שהמתחרה הוותיקה יותר יצאה הלילה בהודעה דרמטית

יאיר מור | 
מניות (צילום pexels)
אמזון, ענקית המסחר המקוון והשליטה הכמעט בלעדית על תחום מחשוב הענן ברשת העולמית, הודיעה הלילה כי היא סוגרת את אחד השירותים הוותיקים ביותר שלה, Alexa. לא מדובר על העוזרת הקולית שלה, שהיא אחד הפרויקטים החשובים שלה כיום, אלא על אתר Alexa.com, שהוקם בשנת 1996 וניתח את התעבורה לאתרי אינטרנט ודירג אותם.

כאמור, בלילה הודיעה אמזון כי החליטה לסגור את השירות: "לפני עשרים וחמש שנים, ייסדננו את 'אלכסה אינטרנט'. לאחר שני עשורים בהם סייענו לכם למצוא, להגיע, ולהמיר את הקהל הדיגיטלי שלכם, ביצענו את ההחלטה הקשה להוציא את Alexa.com לגמלאות ב-1 במאי 2022", נכתב בהודעת החברה. "תודה לכם על כך שהפכתם אותנו למשאב ברירת המחדל שלכם למחקר תוכן, ניתוח תחרותיות, מחקר מילות מפתח והרבה יותר". האפשרות להירשם לשירות בתשלום כבר נעצרה, ובתאריך היעד יאבדו לקוחות קיימים את הגישה למידע שאסף השירות.
מדובר בבשורה משמעותית במיוחד עבור המתחרה המרכזית של אלכסה, סימילרווב הישראלית. לפי הנתונים שאחריהם עוקבת האחרונה, הדירוג של הראשונה ירד בשנים האחרונות באופן דרמטי, וכעת החברה הישראלית הקטנה יותר מובילה עליה בהפרשים של עשרות אחוזים בכל המדדים החשובים למשתמשי שירותים כאלה.
ההודעה הזניקה את מניית סימילרווב בבורסת ניו-יורק ב-5.9% בסיום יום המסחר של אתמול, ל-17.45 דולר, ושווי השוק שלה עלה ל-1.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה