השוק

שיכון ובינוי ואדלטק רוכשות תחנת כוח ב-1.6 מיליארד שקל

ועדת המכרזים של חברת החשמל הודיעה לחברות כי זכו במכרז לרכישת תחנת הכוח הגדולה בישראל המונעת בגז טבעי. ההכנסות מהתחנה הסתכמו בשנה שעברה ב-1.4 מיליארד שקל
איתמר כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
ועדת המכרזים של חברת החשמל הכריזה היום (חמישי) כי החברות שיכון ובינוי ואדלטק הן הזוכות במכרז לרכישת תחנת הכוח חגית מזרח - תחנת הכוח השלישית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי - במסגרת הרפורמה במשק החשמל שעליה הוחלט בממשלה ביולי 2018. החברות הזוכות גברו במכרז על החברות רפק אנרגיה ואשטרום אנרגיה, דליה אנרגיה, וקבוצת RAM.
תחנת הכוח חגית, הממוקמת מערבית לצומת אליקים, היא תחנת הכוח הגדולה בישראל, המייצרת חשמל באמצעות גז טבעי בהספק של 1,500 מגה-ואט - מתוכם נמכרו לשיכון ובינוי ואדלטק כ-650 מגה-ואט. הכנסותיה של חברת החשמל מתחנת הכוח חגית הסתכמו בשנה שעברה ב-1.4 מיליארד שקל, והרווח נקי הגיע לכ-80 מיליון שקל.
הזכייה הנוכחית של שיכון ובינוי, שבבעלות נתי סיידוף, מצטרפת לזכייה בתחילת השבוע של חברת שיכון ובינוי אנרגיה במכרז של המדינה למימון, תכנון, הקמה, תפעול, אחזקה והעברה לידי המדינה לאחר 25 שנה של מתקן לייצור חשמל סולארי בדימונה. החברה צפויה להשקיע במתקן כמיליארד שקל.
עופר בלוך, יו"ר ועדת המכרזים ומנכ"ל חברת החשמל, מסר כי "ועדת המכרזים בחנה ארבע הצעות מצוינות, שכולן מעידות על אמון גבוה של המשקיעים בתחנות הכוח של חברת החשמל. הנהלת החברה ועובדיה מחויבים לא רק להצלחת המכירה, אלא גם ליישום ומיצוי מתווה הרפורמה שמשנה את משק החשמל".
עוד ציין בלוך כי "לראשונה זה כ-100 שנה, חברת החשמל תחדל להיות מונופול בייצור חשמל - ותרד אל מתחת לרף 50% בייצור החשמל במשק. עיקר ההכנסות מהמכירה יוחזרו לציבור באמצעות תעריף החשמל, כפי שקרה גם במכירת שתי התחנות הראשונות" (רמת חובב ואלון תבור, שנמכרו בכ-6.1 מיליארד שקל; א"כ).
שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "מברכת את חברת החשמל על מכירת תחנת הכוח חגית, המהווה צעד משמעותי להגשמת הרפורמה במשק החשמל. זוהי אבן דרך ענקית בדרך לביזור משק החשמל באופן שיטיב עם הצרכנים ועם הצורך הדחוף בפיתוח הרשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה