השוק

אקירוב קיבל ברקס מרשות ניירות ערך, והוא לא לבד

חברת הנדל"ן אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב נדרשה על ידי רשות ניירות ערך להסביר מדוע רכישת השליטה על ידה בכלל אחזקות אינה מפירה את חוק הריכוזיות. גם חברת ווישור תצטרך למסור הבהרות בנוגע לרכישת איילון
איתמר כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
חברת הנדל"ן אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, הודיעה אמש (ראשון) כי רשות ניירות ערך פנתה אל החברה וביקשה את התייחסותה לכוונתה לרכוש את השליטה בחברת כלל אחזקות.
זאת, בשל העובדה כי רכישת השליטה בחברה על ידי אלרוב עלולה להפר את חוק הריכוזיות בכך שתיצור פירמידה פיננסית בת שלוש קומות - שכן כלל אחזקות שולטת בחברת הביטוח כלל, והאחרונה שולטת בכללביט מימון.
רשות ניירות ערך מבקשת מאלרוב להסביר מדוע לעמדתה ביצוע העסקה לא יביא להפרת חוק הריכוזיות, שלפיו לא תשלוט חברת שכבה שנייה בחברת שכבה אחרת, והורתה לחברה לפרסם את הדיווח לנוכח ההשלכות המהותיות שיכולות להיות לעסקה.
 
אלרוב נדל"ן, הנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-4.6 מיליארד שקל, הבהירה בדיווח לבורסה כי "מתווה עסקת רכישת גרעין השליטה בחברת כלל (שטרם גובש) כפוף לקיום כלל הרגולציות והדינים החלים".
אלרוב מעוניינת להגדיל את אחזקתה בכלל אחזקות מ-15% ל-30% - ובכך להפוך לבעלת שליטה בחברה, שנסחרת בשווי של כ-5.2 מיליארד שקל. בתחילת השבוע שעבר הגיש אקירוב לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בקשה לקבלת היתר שליטה בחברה.
גם חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור גלובלטק קיבלה אתמול פנייה ברוח דומה מרשות ניירות ערך. זאת, על רקע הסכם שחתמה החברה ביוני לרכישת השליטה בחברת הביטוח איילון מעזבונו של לוי רחמני ז"ל.
הרשות ביקשה מווישור את התייחסותה לכך שאיילון אחזקות מהווה חברת שכבה, השולטת בחברת הביטוח איילון, אשר שולטת בחברת איילון הנפקות. ווישור מסרה בדיווח לבורסה כי "הצדדים בוחנים את השלכות את העסקה גם בהקשר לחוק הריכוזיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה