משפט

אקירוב לא מוותר: יגיש בקשה להשתלט על כלל ביטוח

איש העסקים אלפרד אקירוב מאתגר את שוק ההון והרגולציה הישראלית והחליט ללכת עד הסוף ולהשתלט על כלל ביטוח; אקירוב יגיש ביום ראשון בקשה רשמית לפיקוח על הביטוח לקבל היתר שליטה בכלל ביטוח
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
איש העסקים אלפרד אקירוב לא מוותר ובימים האחרונים החליט דירקטוריון אלרוב להגיש בקשה רשמית להשתלט על חברת הביטוח כלל. אקירוב החליט ללכת על המהלך למרות הבעייתיות הרבה שיש להשתלטות שלו על החברה ועל אף העובדה שהוא לוקח לקצה את נושא איתגור הרגולציה בענף.
נזכיר כי איש העסקים אלפרד אקירוב נקלע לפני לא הרבה זמן לקרב עם מנהלי ההשקעות של כלל ביטוח על מדיניות השקעה של כספי העמיתים של כלל. הקרב נסוב סביב נושא חברת לוקה שיש לבן שלו, ג'ורג'י אקירוב, חבית מניות נאה בה.
 
מנהלי ההשקעות של כלל ביטוח (שנזכיר אמונים על כספי הציבור ולא על כספי החברה) החליטו למנוע הזרמת כסף ללוקה ללא דילול של ג'ורג'י או לכל הפחות ללא השתתפות שלו. או אז, מספרים גורמים בכלל ובשוק ההון, הגדיל האבא, אלפרד אקירוב את החזקותיו בכלל ודאג להחלפת השדרה הניהולית עד כדי שמנהלי ההשקעות נאלצו למכור את החזקות העמיתים באלרוב ולהיחשף לשוק הנדל"ן בדרך אלחרת.
הנושא הגיע לפיתחו של המפקח על הביטוח שאיפשר את מהלך החלפת הנהלת החברה כשההיגיון שעמד בהחלטה הזו היה שלא ניתן לקשור באופן ישיר את ההתנהלות של אקירוב לעובדה שמנהלי ההשקעות של כלל פועלים על פי מיטב שיקול דעתם, לטובת הלקוחות שלהם, ומסרבים להזרים ללוקה כסף מבלי לדלל את ג'ורג'י.
כעת לוקח אלפרד אקירוב את הנושא הזה שלב אחד קדימה ומאתגר את הפיקוח על שוק ההון והביטוח בכך שאם איש עסקים בעל החזקות ריאליות (נדל"ן בעיקר) ישתלט על כספי מבוטחים ועמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה הוא עלול להיקלע לניגודי עניינים משמעותיים.
נזכיר כי אם יינתן לאקירוב ההיתר לרכוש את השליטה בכלל ביטוח הרי שאנחנו חוזרים עשורים אחורה לימים בהם בעלי הון השתלטו על כספי פנסיות של הציבור ונקלעו לניגודי עניינים בלתי פתירים - הפתרון לזה היה להרחיק את אנשי העסקים עם ההחזקות הריאליות המשמעותיות בכלכלה הישראלית מכספי ציבור החוסכים לפנסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה