השוק

זו המדינה הראשונה בעולם שהבורסה שלה תסחר בביטקוין?

עסקת ענק, שנבחנת בימים אלה, צפויה להפוך את הבורסה הרשמית של אחת המדינות השנויות במחלוקת מזה זמן רב לראשונה בעולם שבה נסחרים במקביל מניות רגילות ומטבעות קריפטוגרפיים
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום unsplash)
חברת הקריפטו Valereum עשויה להפוך בקרוב לחברת הקריפטו הראשונה שמפעילה בורסה אמתית – כזו עם אולם מסחר, סוחרים ונהלי מסחר מסודרים ומפוקחים. אך כדי שזה יקרה היא צריכה קודם אישור רגולטורי, שאותו בוחנים בימים אלה 82 עובדי נציבות השירותים הפיננסיים (FSC) של גיברלטר, מדינה זעירה בגודל 6.7 קמ"ר – מעט פחות משטחה של בני-ברק (7.1 קמ"ר) – ועם אוכלוסייה של 33,000 איש בלבד, השוכנת בקצה הדרומי של ספרד, בחצי האי האיברי התוחם את הים התיכון.
 
לפני כחודשיים הודיעה ואלריום על חתימת עסקה לרכישת 80% מהבורסה של גיברלטר (GSX) תמורת סכום לא ידוע. מטרת העסקה להפוך את הבורסה של גיברלטר לראשונה בעולם המשלבת מסחר מהסוג המוכר במניות עם מסחר בנכסי קריפטו כגון ביטקוין, את'ריום ועוד.
הצעד צפוי להיתקל בלא מעט התנגדות: מדינות רבות מחרימות את מטבעות הקריפטו, ורגולטורים ברחבי העולם מאיימים כי מדובר בתחום פרוץ שמשמש גן עדן לפושעים.
אלברס איסולה, שר הדיגיטל, השירותים הפיננסיים והתשתיות הציבוריות של גיברלטר, טוען שרגולציה של הקריפטו היא בדיוק מה שירחיק גורמי פשע ויספק ביטחון למשקיעים בתחום. "מי שרוצה לעשות דברים רעים בקריפטו – לא יעשה אותם בגיברלטר, משום שהחברות (בתחום) נתונות תחת רישוי ורגולציה, מה שלא קיים בשום מקום אחר בעולם", הוא אמר. עד כה אישרה המדינה, שנחשבה בעבר למקלט מס עולמי אך מנסה לבצע רפורמה רגולטורית ותדמיתית, 14 חברות מתחום הקריפטו.
 
יו"ר ואלריום, ריצ'ארד פּוּלְדֶן, ציין כי התחום שווה 3.5 טריליון דולר – כמו כל החברות בבורסה של לונדון יחד – וכי הוא סומך על טכנולוגיה, יותר מאשר על שלושת עובדי הבורסה של גיברלטר, שתמנע שימוש לרעה מצד גורמי פשע במסחר בקריפטו בבורסה של המדינה. לדבריו, מניעת הלבנת כספים בקריפטו "אינה שונה מהותית ממניעתה במטבע מכל מקור אחר. ואכן, בכמה מקרים, מכיוון שאתה יכול לאתר את מסלול הכסף דרך הבלוקצ'יין ולראות בדיוק מאיפה הגיע הכסף, זה יכול להיות קל הרבה יותר למצוא מהיכון הגיע צביר השקעות מסוים בבנק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "מדינה"
    ישראל 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בואו, זו בקושי שכונה
    סגור