שיווק ופרסום

מטבע הקריפטו של קבוצת הכדורגל סיבך אותה קשות

מועדון הכדורגל הלונדוני ארסנל הצליח להרגיז את הרגולטור המקומי, לאחר שהשיק מטבע קריפטו לאוהדים. מה היה הדבר שעליו נמתחרה הביקורת ומה קרה לשוויו של המטבע?

יאיר מור | 
צפייה במשחק כדורגל (צילום pixabay)
קבוצת הכדורגל הלונדונית ארסנל היא הראשונה שסופגת ביקורת על פעילותה בתחום מטבעות הקריפטו, כך פרסם היום (שלישי) תאגיד השידור הבריטי BBC.
לפי הדיווח, הרשות לכללי פרסום בבריטניה (ASA) קבעה כי הקבוצה הפרה את הכללים בפרסומיה אודות מטבע הקריפטו שלה, $AFC (ראשית תיבות של Arsenal Fan Token), שהושק לפני כחודשיים. הרשות אמרה כי המועדון "נכשל בהצגת הסיכונים שבהשקעה", וכי "אסור לפרסומות להופיע שוב בצורה שעליה היו התלונות".
 
הביקורת של הרשות התעוררה בעקבות עמוד שעלה לאתר הקבוצה בחודש אוגוסט ועודד גולשים לרכוש את מטבע הקריפטו של הקבוצה, ופוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק שלה שקרא לאוהדים להוריד את אפליקציית Socios, הפלטפורמה שדרכה ניתן לסחור במטבע האוהדים, ולא הוזכר בו כלל שמדובר במטבע קריפטוגרפי שכדי לרכוש אותו חייבים לרכוש קודם מטבע ביניים בשם Chiliz.
הרשות הגדירה את הפרסומים כ"בלתי אחראים" בשל ניצול חוסר ניסיון של הצרכנים, ו"מטעים" בשל כך שלא הציגו את הסיכונים. היא הוסיפה כי פרסומים עתידיים חייבים להבהיר שמדובר במטבע קריפטו וכי "ערך ההשקעות בנכסי קריפטו משתנה והם אינם מפוקחים".
הקבוצה מסרה בתגובה ל-BBC כי "אנו לוקחים את אחריותנו בפרסום לאוהדינו ברצינות תהומית. שקלנו בכובד ראש את התקשורת שלנו עם האוהדים בקשר לקידומים שלנו וסיפקנו מידע בנוגע לסיכונים הכלכליים". היא הוסיפה כי בכוונתה להזמין "בדיקה עצמאית" של החלטת הרשות.
ארסנל אינה הקבוצה היחידה שהשיקה בשנה האחרונה מטבע קריפטו לאוהדים, המאפשר להם לתרום לקבוצה באופן שנותן להם גם שליטה (או לפחות אשליה של כזו) בהצבעות על מהלכיה של הקבוצה; יותר מ-40 קבוצות השיקו מטבעות אוהדים בפלטפורמת Socios, ביניהן מילאן, ארסנל, רומא, נבחרת ארגנטינה, אתלטיקו מדריד, אסטון וילה, ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, דינאמו זאגרב, יובנטוס, פאריס סן ז'רמן, נבחרת פורטוגל, אינטר מילאנו, ולנסיה ועוד. המטבע של ארסנל, שהושק כאמור לפני כחודשיים, התחיל משווי שוק של 12 מיליון דולר ונמצא בירידה כמעט מתמדת, כאשר כיום נע שוויו בין 5 ל-7 מיליון דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה