השוק

אלו מטבעות הקריפטו שסערו סביב המעבר של מסי

כוכב הכדורגל שהחליף קבוצה אחרי 21 שנה הצליח לחולל מהומה לא רק בעולם הכדורגל, אלא גם במטבעות קריפטו מסוימים. על אילו מטבעות מדובר ומה קרה להם בשבוע האחרון?
יאיר מור | 
ליונל מסי (צילום פייסבוק/ ליונל מסי, pixabay)
המשכורת של ליונל מסי אולי ירדה בימים האחרונים מ-75 מיליון אירו בשנה ל-35 מיליון בקושי – אבל ההשלכות של המעבר שלו מברצלונה לפאריס סן ז'רמן מגיעות לסכומים גבוהים הרבה יותר מכך, ולא רק בזכות הקופון שצפוי מייסד אמזון, ג'ף בזוס, לגזור מהעסקה, אלא גם בשל העובדה שהן השפיעו על שוק הקריפטו.
שני המועדונים שעליהם דובר בשבוע האחרון בהקשר של מסי, ברצלונה ופ.ס.ז', נמנים על הרשימה של מועדונים שהנפיקו בשנים האחרונות מטבעות קריפטו לאוהדים: מטבע ה-PSG של הקבוצה הצרפתית הושק כבר בשלהי 2018, ומטבע ה-BAR של ברצלונה הונפק ב-22 ביוני 2020 – שניהם בפלטפורמת המסחר Socios. המטבעות אמורים להיות הדרך של אוהדי הקבוצות להשתתף בניהולן, ומהווים גם מטבעות ייחודיים לתשלום על מזכרות ייחודיות וגם מעין מניות שבעליהן מקבלים זכויות הצבעה בהחלטות של הקבוצות.
המעבר של מסי בין שני המועדונים גרמה לתנועות סוערות במטבעות האוהדים שלהן:
המטבע של ברצלונה ירד ביום חמישי שעבר, עם היוודע דבר עזיבתו של מסי, בכמה אחוזים, מסביב 22 דולר בימים שלפני ההודעה לסביב 21.5 דולר. ביום שישי הוא הגיע לשער של 20 דולר, ואז המריא למעל 23 דולר – עלייה של כ-15% תוך שעות, ובהמשך השבת נסק עד סף 25.5 דולר. עם זאת, עד מהרה הוא ירד חזרה, אך רשם עליות נוספות בחצות שבין שבת לראשון לפי שעון ישראל (24 דולר), בראשון בצהריים (25 דולר) וביום שני בבוקר (קרוב ל-28 דולר). אתמול, עם ההודעה הרשמית על החתמתו בפ.ס.ז' – קפץ המטבע של ברצלונה פעמיים תוך מספר שעות אל מעל 28 דולר – עלייה של כ-28% תוך חמישה ימים – אך מאז הצהריים אתמול הוא נמצא במגמת ירידה, וכעת נסחר על כ-24 דולר. שווי השוק הכולל של המטבע, שנע בשבוע שלפני המעבר סביב 65 מיליון דולר, עלה בהתאם עד 88 מיליון דולר אתמול (עלייה של כ-36%), וכעת עומד על כ-81 מיליון דולר (עלייה של כ-25%).
המטבע של פ.ס.ז', שנע מאז מאי בין 15 ל-25 דולר, התחיל לנסוק ביום חמישי, מייד עם ההודעה על עזיבתו של מסי את ברצלונה, עוד לפני שהחלו השמועות על אפשרות החתמתו בקבוצה הצרפתית. תוך שעות הוא עלה ב-60%, מ-22 דולר ל-35. לאחר מכן ירד חזרה ל-30 – ואז קפץ שוב אל מעל 42 דולר ביום ראשון ומעל 50 ביום שני. אתמול, לפני ההודעה על החתימה, הוא הגיע לשיא של כמעט 60 דולר – כמעט שילוש של השווי תוך 5 ימים – אך לאחר ההודעה הוא החל לרדת, ועתה נסחר במעט מעל 40 דולר – ירידה של סביב 30% תוך שעות, אך עדיין כמעט כפול משוויו לפני שבוע. שווי השוק הכולל שלו, אגב, עלה ממעט פחות מ-30 מיליון דולר לפני שבוע עד 76 מיליון אתמול ובין 55 ל-60 מיליון היום – עליות של יותר מ-150% ובין 85% ל-95%, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה