השוק

מגדל ביטוח מגדילה את השקעתה בפרויקט של דוראל בארה"ב

חברת הביטוח תשקיע 75 מיליון דולר נוספים בפרויקט של קבוצת דוראל באינדיאנה שהספקו מוערך ב-360 מגה-ואט. מגדל הגדילה בעסקה הנוכחית את השקעתה הישירה במיזם לכ-175 מיליון דולר

איתמר כהן | 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
קבוצת דוראל אנרגיה הודיעה היום (חמישי) כי חברת הביטוח מגדל תשקיע 75 מיליון דולר בחלקו השני (הדרומי) של פרויקט ממותה סולאר (Mammoth Solar) של דוראל LLC בצפון אינדיאנה שבארה"ב, שהספקו מוערך ב-360 מגה-ואט.
מגדל ביטוח, שרכשה במאי 20% ממניות דוראל LLC (חברה בת של דוראל אנרגיה) ב-110 מיליון דולר, הגדילה בעסקה הנוכחית את השקעתה הישירה בפרויקט לכ-175 מיליון דולר, ואת השקעתה בהון ובחוב בפרויקטים של דוראל LLC לכ-415 מיליון דולר.
מגדל, שתחזיק ב-22.5% מהזכויות בחלקו הדרומי של הפרויקט, העמידה בעבר לטובת דוראל LLC מסגרת אשראי בסך של 130 מיליון דולר, והשקיעה ישירות כ-100 מיליון דולר בחלקו הראשון (הצפוני) של הפרויקט, שהספקו מוערך ב-480 מגה-ואט.
 
פרויקט ממותה סולאר מתפרש על כ-50 אלף דונם של שדות חקלאיים, ומייצר כ-1.6 גיגה-ואט של אנרגיה נקייה - הספק שמתאים לצריכת חשמל שנתית עבור כ-275 אלף משקי בית. הפרויקט נחשב לאחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בארה"ב.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל, מסר כי "הרחבת שיתוף הפעולה עם מגדל מבטאת את האמון שהגופים המוסדיים בישראל נותנים באנרגיות מתחדשות ובדוראל בפרט. עבודות ההקמה בחלקו הראשון של הפרויקט יצאו לדרך באחרונה, ואנו ממשיכים לפתח פרויקטים נוספים בארה"ב, אירופה וישראל".
ארז מגדלי, מ"מ מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, הוסיף כי "ההשקעה עולה בקנה אחד עם מדיניות ה-ESG (השקעות אחראיות; א"כ) של החברה, ובמסגרתה גיבשנו תוכנית השקעות של יותר מ-3 מיליארד שקל בשנה בהשקעות Net Positive" (השקעה בחברות שתורמות לשינוי חיובי; א"כ).
קבוצת דוראל, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות, נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-2.2 מיליארד שקל. צבר הפרויקטים של הקבוצה מסתכם כיום בכ-9,963 מגה-ואט, מתוכם כ-6,100 מגה-ואט בארה"ב, והשאר בישראל ובאירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה