כסף וצרכנות

לראשונה בישראל: תחנות טעינה "ירוקות" לרכבים חשמליים

בעלי מכוניות מתוצרת טסלה ויצרניות אחרות של רכבים חשמליים יוכלו בעתיד להטעין אותן ברשת חדשה של תחנות הטענה שיתבססו על פאנלים סולאריים
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
בקרוב תוקם בישראל רשת חדשה של תחנות טעינה לרכבים חשמליים, שתתבסס על אנרגיה סולארית במקום על כזו מרשת החשמל הרגילה. שתי החברות שעומדות מאחורי המיזם הן דוראל אנרגיה, שעוסקת בטכנולוגיה סולארית, ו-EV Motors, יבואנית רכבים חשמליים וציוד לעמדות טעינה.
 
לפי הודעת החברות, הן חתמו על הסכם להקמת מיזם משותף ליצירת רשת תחנות הטענת רכבים "ירוקות". הן ישקיעו במיזם סכומים שווים, אך ההחזקות שלהן במיזם יתחלקו ל-51% בבעלות דוראל ו-49% בבעלות אי.וי.
כרגע אין תאריך יעד ברור לפתיחת התחנה הראשונה, אך החברות ציינו כי הן מתכוונות להקים רשת ארצית, שתאפשר לבעלי רכבים חשמליים לנסוע מכל מקום לכל מקום בישראל ללא חשש. הן הוסיפו כי בכל תחנה יהיו כ-20 עמדות טעינה, לצד "לאונג'" עם מקומות ישיבה ובתי קפה לטובת הנהגים הממתינים להטענת רכביהם. העמדות יתאימו לרכבים פרטיים ומסחריים כאחד.
גיל תימור, מנכ"ל התאגיד המשותף שטרם קיבל שם, אמר כי "מספר בעלי המכוניות החשמליות בישראל עולה באופן תדיר, וכך גם הצורך בעמדות טעינה זמינות. החברה תקים תחנות טעינה ירוקות ברחבי הארץ, שיאפשרו לראשונה לציבור הנהגים הרחב להטעין את רכבם בחשמל נקי ולהפחית משמעותית את זיהום האוויר הנגרם משימוש בדלקים פוסיליים. התאגיד המשותף יציע לציבור ערך מוסף בזמינות של תחנות טעינה מהירות בפריסה ארצית, ושמירה על איכות הסביבה".
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל אנרגיה, הוסיף כי "כניסה לתחום הרכב החשמלי וטעינת רכבים חשמליים מהווה התרחבות טבעית וסינרגטית לפעילות החברה. אנו מאמינים כי נוכל לספק מוצר חדשני, המציע לצרכנים טעינה חשמלית המבוססת על מקורות אנרגיה מתחדשת במחיר תחרותי, תוך שמירה על הסביבה".
אוהד זליגמן, יו"ר אי.וי. מוטורס, ציין כי החברה "חרתה על דגלה להוביל את מהפכת התחבורה החשמלית בישראל, אשר מערכות טעינה בפריסה ארצית, הניזונות מחשמל שהופק ממקורות מתחדשים, ירוקים ונטולי פליטות, מהוות נדבך חשוב בקידומהּ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה