כסף וצרכנות

טסלה חושפת: כמה עמדות הטענה מהירות יש בישראל?

להטעין את הרכב החשמלי של טסלה בבית ייקח כמעט לילה שלם, אבל בתחנות ההטענה המהירות זה ייקח רבע שעה בלבד. כמה עמדות הטענה ציבורית יש בישראל וכמה בדרך להיפתח?
מערכת ice |  8
טעינת טסלה (צילום טסלה)
הרכבים של טסלה מתחילים להיראות יותר ויותר בכבישי ישראל, וכבר אלפי רכבים חשמליים נמסרו לנהגים בארץ, אבל כרגע רק בסוג "מודל 3" של החברה, כאשר שאר הדגמים: "מודל s", ו-"מודל x" יגיעו בשנה הבאה.
מודל 3 (Model 3) הינו רכב חשמלי לחלוטין, מגיע תוך 3.3 שניות למהירות של 100 קמ"ש ויכול לנסוע עם סוללה מלאה עד 580 ק"מ. למטעינים בבית זה הולך לקחת בערך 8 שעות, או כמו שבאתר החברה אומרים: "אם אתה מטעין את הטסלה במהלך הלילה בבית, תוכל להתעורר בכל בוקר לסוללה מלאה".
אבל בחברה של אילון מאסק ממשיכים לפתח תחנות טעינה מהירות (Supercharger) ברחבי העולם, שנכון לכתיבת שורות שלו יש יותר מ-25 אלף כאלו, וכ-6 תחנות חדשות נפתחות מדי שבוע. מה מיוחד בתחנות טעינה מהירות? במקום לחכות לילה שלם עבור 580 ק"מ, תוכלו תוך רבע שעה בלבד להטעין את הרכב למרחק של 275 ק"מ. המשמעות: חיסכון עצום בזמן, אבל זה גם יעלה לכם להשתמש בעמדות האלו (גם תשלום מנוי פרימיום וגם תשלום כמובן על עצם ההטענה).
מאסק, האיש השני בדירוג עשירי העולם, מאמין בתחנות ההטענה הציבוריות ואפילו התחייב כי המטענים בתחנות טסלה יתמכו בכל רכב חשמלי, וכך גם רכבים חשמליים של חברות מתחרות יוכלו להשתמש בסופר צ'ארג'ר ולהטעין את הרכב בכמה דקות בלבד.
אז כמה עמדות יש בישראל? לנהגי הטסלה בישראל יש כרגע רק חמש עמדות הטענה. בצפון - בחיפה ובעפולה: בכל אחת מהתחנות יש 6 עמדות הטענה, וניתן להטעין עד 250 קילוואט. באזור המרכז יש רק תחנה אחת בתל אביב עם אותם תנאים כמו בצפון, הבאה בתור במצפה רמון עם 4 עמדות הטענה ויכולת עד 150 קילוואט, ובדרום הארץ באילת: 6 עמדות הטענה בתחנה ויכולת עד 250 קילוואט.
כמה עמדות הולכות להיפתח? לא פחות משבע עמדות הטענה נוספות ייפתחו עד מחצית 2022. הראשונה: תחנה במודיעין שתיפתח ברבעון השלישי של 2021, רבעון לאחר מכן בטסלה יפתחו בעיר הבירה ירושלים, גם בהרצליה יפתחו עמדה ברבעון הרביעי של 2021. עם פתיחת 2022 בקרית גת, כך גם בבאר שבע, כאשר ברבעון השני יחתמו בטסלה עם עמדות הטענה סופר צ'ארג'ר גם בפתח תקוה ובנוה זוהר שליד ים המלח.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חבל על הכסף שלכם רחמנות
    תומי 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנו סובארו וזהו למה לכם להסתבך עם טעינה ובלגנים
    סגור
  • 6.
    צצים כמו פטריות בגשם
    עמרי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אתמול הופתעתי משתי עמדות טעינה בתחנת דלק בצומת מחניים. כן ירבו
    סגור
  • 5.
    זמן הטענה כ 50 דק+30 בתור
    רותם 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    בגוש דן יש רק את עזריאלי. לפי הכתבה רק בעוד כשנה יהיו עמדות בהרצליה ופ"ת. עד אז יגיעו עוד אלפי טסלות למרכז. אף אחד בטסלה לא חזה את העומס הזה!
    סגור
  • 4.
    יפתחו עוד 7 תחנות ובכל תחנה 6 עמדות (ל"ת)
    צבחקה החשמלי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    בדרך כלל נוסעים הרבה פחות מ580 קמ ביום
    אבימלך 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כך שמספיקות מעט שעות טעינה בלילה כדי לקום בבוקר עם סוללה טעונה. תעשו חשבון שבשנה נוסעים רק כ15000 קילומטר
    סגור
  • אופטימי זה טוב
    חכם ביום 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    580 קמ זה במישור חלק מזגן במהירות של 60 קמש. נראה אותך מייסם
    סגור
  • 2.
    התגובה של 1 חסרת כל ביסוס
    תומר 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מה? קודם כל, לא נראלי שאי פעם ראיתי רכב חשמלי עולה באש בעמדת הטעינה שלו, ובטח שלא טסלה. אין גם סיבה...הפלאפון שלך מתלקח סתם לכיף שלו כשאתה מטעין? ה"בעיה" האמיתית קורת בדרכים, וגם זו גוזמה. רכבים חשמליים נוטים משמעותית להתלקח פחות מרכבי בנזין. הסטט' גם מראות על כך שלמשל הסיכוי של רכב טסלה להתלקח הוא יפה כמה וכמה יותר נמוך משל רכב בנזין...גם תחשוב הגיונית - יש לך ליטרלי פיצוצים בתוך המנוע של רכב בנזין, איך בדיוק אתה מצפה שרכה חשמלי יהיה האחד עם יותר סיכויים להתפוצץ? חוץ מזה, בדקו כבר מזמן על הקרינה...כמות הקרינה שם נמוכה מהמגבלה והכל טוב, אפילו מוזמן לחפש באינטרנט אצל אנשים שאשכרה מבינים משהו ולא הייטרים וחברות נפט שמוכרות בולשיט כדי שתישאר לקוח שבוי שלהם.
    סגור
  • 1.
    זהירות בטעינה
    אלי 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 10
    לאחרונה בטעינה או אחריה היו שריפות של הרכבים. כמו כן האם נבדק כבר איזו קרינה יוצאת מהסוללה הענקית והאם היא מסכנת בריאות.
    סגור