השוק

רמי שביט תוקף את ליברמן: "אתה רוצה שהעסקים ייפלו?"

מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, תוקף את שר האוצר ליברמן לאחר שזה האחרון עקץ אותו על הביקורות לאחר שהרוויח עשרות מיליונים בשנת 2021: "לא קיבלנו מעולם פיצויים, אז בגלל שהרווחנו לא צריך לדבר?"
מערכת ice |  8
ליברמן רמי שביט (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90 ויקיפדיה)
לאחר ששר האוצר, אביגדור ליברמן, הזכיר אותו אישית ואף עקץ אותו, מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, מגיב היום (שני) לביקורת ואף תוקף את התנהלות הממשלה: "תשמור על הקופה, אבל תנהל בתבונה. מה אתה רוצה שהעסקים ייפלו?".
ברקע הדברים, התלונות של בעלי הרשתות הגדולות, ובתוכן המשביר לצרכן, על כך שהממשלה מונעת פיצויים לנוכח הירידה בפדיונות בעקבות משבר הקורונה והירידה בכניסות לעסקים. שר האוצר, שכבר הודיע כי לא יוענקו פיצויים ומענקים כפי שהנהיגה הממשלה הקודמת, אמר בפתח ישיבת ישראל ביתנו כי ראה את אנשי העסקים מופיעים בתקשורת, ולדבריו הוא הופתע מאוד.
 
ליברמן אף הזכיר את מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, שהתלונן על טיפול הממשלה במשבר: "ב-2019 המשביר הפסידו 20 מיליון שקלים וב-2021 הם כבר הרוויחו 18 מיליון. בעלי הקניונים הרוויחו 2.6 מיליארד שקלים בשלושת הרבעונים הראשונים, בלי הרבעון האחרון שהיה חזק ורווחי. שנת 2021 הייתה הכי טובה במאה ה-21 מבחינה כלכלית", אמר ליברמן ובכך דחה את תלונות הרשתות הגדולות.
בשיחה עם ice, תוקף שביט את דבריו של ליברמן: "בגלל שהרווחתי, אז זה לא בסדר לבקר כאשר יש ירידה?", אמר. לדבריו, על הממשלה לקבוע פרמטרים עסקיים שלפיהם יפעלו כדי שהעובדים יקבלו את המשכורות שלהם כראוי וגם כדי שהעסקים לא יפסידו. עסקים, גדולים, בינוניים, קטנים כאחד: "לא דרשנו פיצוי אלא פיתרון, לבטל את התו הירוק שגם ממשלת ישראל הסכימה שהיה טעות. אנחנו מדברים בשם 400 חברות סחר ורשתות מסחר, 400 עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, ואנחנו מבקשים מהממשלה: קביעת פרמטרים כאשר יש ירידה בפדיונות".
 
לדבריו, הרווחים של 2021 הגיעו אחרי עבודה קשה, וגם כתוצאה מהתנהלות הממשלה ואירועים שהתרחשו במדינה. אחרי שנת 2020 בהם חטפו 'זאפטה' כלשונו, היה סגר, ולאחר סגר הייתה התפרצות של קניות ברשתות המסחר. למזלנו, אומר שביט, גם סגרו את השמיים ויותר אנשים צרכו בארץ, וגם אלו שהזמינו מהאינטרנט לא קיבלו את את הסחורה כי לא היה שילוח עקב עצירת המטוסים.
שביט והרשתות בסך הכל מבקשים לפתור את הבעיה. המעסיקים והעובדים משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי לאורך שנים, ועכשיו אחרי ששילמו על אותה מטריה או גג - רוצים לפורר את זה: "תיקחו אחריות על העובדים", אומר מנכ"ל המשביר לצרכן, ואף תוקף: "לא יכול להיות מצב שאני מתנהל בשעות גמישות ובצמצום שעות עבודה כי אין טראפיק בקניונים או חס וחלילה לסגור, והעובד שלי לא יקבל משכורת מלאה. למה? כי ליברמן החליט שהעובד לא יקבל משכורת כי אני הרווחתי שנה שעברה? זה דבר בסיסי: פרנסה של מאות אלפי משפחות ומבקשים מממשלת ישראל לעמוד אחרי העובדים והאזרחים שיש מצוקה. החלטתם החלטה מושכלת להשאיר את המשק פתוח, אבל יש פגיעה ועסקים נפגעים מזה, אז להתעלם מזה בגלל שהרוויחו ב-2021?".
 
שביט אף מוסיף כי הם אינם מבקשים פיצויים, ולמעשה הוא ושאר הרשתות הגדולות כלל לא קיבלו פיצויים מעולם. הם מבקשים פתרונות כמו בארנונה שממשיכה כרגיל, או תשלום לעובד מס הכנסה וביטוח לאומי, או חשבונות חשמל וכדומה ואף פונה לליברמן אישית: "הוא איש עסקים, הוא מבין. אבל הוא משחק כמו בפוקר: עם קלפים סגורים. בסוף הרי הוא ייתן, הוא לא יוכל לעמוד מול מאות אלפי עובדים, חס וחלילה, שלא יהיה להם מקום עבודה מחר בבוקר. אני לא נביא זעם, אני מחפש פרמטרים עסקיים, לא פוליטיקה ולא פופוליזם. שהממשלה תקבע מה הפרמטרים העסקיים לעסקים שנפגעים כתוצאה מהקורונה, כפי שיש כתוצאה מנפגעי מזג אוויר. אנחנו מדינה מסודרת לא אפריקה, משלמים מסים וביטוח לאומי כדי שאם יגיע יום קשה שיהיה גיבוי, ומצפה מליברמן וממשלת ישראל לשבת איתנו דרך לשכת המסחר בדרך מכובדת".
מנכ"ל המשביר חושש לעובדים לאור הצמצום בשעות העבודה: "בעולם נותנים פתרונות לעובדים, ולא ליברמן ולא בנט יכולים למנוע פרנסה מעובדים ששילמו ביטוח לאומי. מה הם מצפים שאני אשלם לעובדים חצי בגלל שהשעות התכווצו?".
מדוע זה קורה? לדברי מנכ"ל המשביר לצרכן, ליברמן מתהדר בשמירה על הקופה מלאה, אבל הסיבה שהיא מלאה כי הייתה שנה מצויינת גם לעסקים וגם למדינת ישראל. המעסיקים הם אלו שכבו מס הכנסה ומיסים, ושילמו ארנונה לעיריות - "סכומים דמיוניים" כלשונו - ליברמן יודע את זה. שביט מאמין שבסוף ליברמן ישלם: "אבל יש לו משהו רע נגד עסקים שמרוויחים כסף". עוד הוסיף כי ליברמן מפחד ממה שיגידו שהוא התקפל, אבל הרשתות לא מחפשות שהוא יתקפל אלא שיישב בצורה מסודרת כדי לקבוע מהם הפרמטרים לתשלום: "אבל למה לתקוף באופן אישי?", מקשה שביט על דרכו של שר האוצר.
מנכ"ל המשביר אף מזכיר לשבח את שרי האוצר הקודמים, כץ וכחלון שידעו שאם יש אירוע אז מפצים, אבל ליברמן החליט לשמור על הקופה יותר. תנהל אותה בתבונה, אבל מה אתה רוצה, שהעסקים ייפלו?. לגבי עצם הטענה על עסקים שהרוויחו, אומר שביט כי למשל דנה עזריאלי וליאורה עופר שהרוויחו גם, שהביאו הטבות לבעלי העסקים והנחות בשכר הדירה כמו רשת ביג, אז במקום לשלוח להם פרחים הוא אומר שהרוויחו כסף? "אלה משפטים יפים שנשמעים טוב, רייטינג, אבל ליברמן הוא אדם רציני הוא פשוט טועה בגישה שלו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ליברמן - אבדת את הקול שלי, בואו אחרי ונדאג שמי שפוגע
    שמעון התרסי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנו העצמאים - לא יכנס לכנסת יותר.
    סגור
  • 5.
    הליכוד נתן- ליברמן השמאל לקח
    ים 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחיל להבין מי טוב למדינה ולעסקים או שעדיין לא?...
    סגור
  • 4.
    במשביר יקר מדי. אני קונה רק בכלבו שלום.
    פרויקה 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אני גם לוקח את הבן שלי הקטן למאירלנד. כיף חיים שם.
    סגור
  • 3.
    רמי שביט בשנה לפני הרווחת 18 מיליון תמשוך מה שסגרת
    תמשכו מהרזרבות 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא הגיוני שהרווחת מעל 18 מיליון בשעה שעברה ועכשיו אתם מתבכיינים שאין לכם כסף , אחרי רווח של 18 מיליון ש"ח בשנה אני בטוח שהשארתם בצד לימים קשים
    סגור
  • 2.
    ליברמן אחלה שר אוצר לא מחלק כספים לגנבים
    אלי 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולם אסי עזר ממוציאים את המזדקר האולטמטבי שלהם ומאיימים. הגיע המן לשמור על הקופה הציבורית. תפסיקו לקנות את מה שתזרקו מחר. המשביר עסק וכמו כל עסק כולל אני הבנתי . מאמין שגם הבעלים של המשביר הבכין הבין . מי שלאא יכול שיסגור . הבנתי שהשנות השבעים הפכנו אולטרא קפיטליזים אז....
    סגור
  • נכון- רק לעבאס. (ל"ת)
    חנן 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ליברמן שומר על הקופה
    קול 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל הכבוד לליברמן שלא נותן כסף של העם לטייקונים עם דמעות תנין
    סגור
  • ניכר שההבנה הכלכלית שלך שואפת ל-0 (ל"ת)
    חנן 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור