השוק

מנכ"ל לאומי: נתגמל מי שנדבק בקורונה וימשיך לעבוד מהבית

מנכ"ל בנק לאומי הודיע אתמול שמספר גדול של עובדים נדבק בקורונה ולכן הם מתבקשים, למרות שחלקם חולים, לעבוד מהבית ובתמורה יתוגמלו; העובדים זועמים: "אנחנו בלחץ בגלל המספר הגדול של הנדבקים ומי שיושב בבית יתוגמל"
ניצן כהן |  2
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
בנק לאומי ממשיך להתנהל בצורה מוזרה. ל-ice נודע שמספר גדול (וכנראה בלתי סביר) של עובדי הבנק נדבק בקורונה ולכן נאלץ להיכנס לבידוד. בפניה של חנן פרידמן לעובדים הוא מבקש מהעובדים שנדבקו בקורונה ונמצאים בבידוד לעבוד מהבית ובתמורה הם יתוגמלו בסכומי כסף נוספים.
גורמים בבנק זעמו על הפניה של פרידמן והאמירה שעברה כחוט השני בין הבכירים ששוחחו עם ice הייתה שלא יתכן שמספר גדול של עובדים נדבקו בקורונה והם נמצאים בבידוד וחלקם לא יכולים לתפקד בגלל תסמינים וכן הלאה בעוד שאר העובדים נאלצים למתוח את עצמם לקצה מבלי להיות מתוגמלים בהתאם.
 
פרידמן הודיע לעובדים אתמול שאותם נדבקים בקורונה, למרות שהם סובלים מתסמינים קלים ובכל זאת יעבדו מהבית, יתוגמלו תחת סעיף מצוינות שלטענתו נהוגה במסגרת התגמול הנוסף לעובדים.
כאן המקום לציין כי לא ברור עד כמה מעובדי לאומי נמצאים בבידוד ועד כמה נפגעת פעילות הבנק (אם בכלל) אך גורמים ששוחחו עם ice אמש טוענים שמדובר במספרים גבוהים שמקשים עד מאוד על התפקוד השוטף במחלקות השונות בבנק (ולבטח בסניפים) ולכן היה מצופה שהעובדים שנשארו בעבודה ולא נדבקו בקורונה יתוגמלו בהתאם - אם מחלקים תגמול מצוינות לעובדים מעבר לתגמול הרגיל. אמרו הגורמים.
 
עוד יש לציין כי בשבוע שעבר העבירו בבנק לאומי את עובדים המטה ולמעשה כל מי שאינו עובד בסניפים לעבודה בקפסולות כשכ-90% מעובדי הבנק אוחזים בתו ירוק ובבנק עצמו לא מזהים פגיעה בעבודה השוטפת. לאומי השיק בתקופה האחרונה עוד שורה של אפשרויות לעבודה מרחוק כמו יצירת משכונים ושעבודים באמצעות הדיגיטל מה שמצמצם עוד יותר את הממשק הפיזי בין הלקוח לבנק.
הבנק מאפשר היום לקבל כרטיס אשראי הביתה באמצעות שליח כשנתון מעניין נוסף הוא העובדה שלאומי מאפשר עם הזמנה של כרטיס אשראי לקבל את המספר שלו ואמצעי הזיהוי עוד לפני שהלקוח מקבל את הכרטיס הפיזי מה שבאופן תיאורטי לפחות, מאפשר ללקוח לבצע חיובים עוד לפני שקיבל את הכרטיס בפועל.

הפרסומת של בנק לאומי. צילום מסך
הנושא של עבודה מהבית הוא נושא סבוך בעידן האומיקרון ובלאומי מעריכים שיש עובדים שנמצאים בבית בגלל שבן/ בת הזוג או מי מהילדים נמצאים בבידוד ולכן מעוניינים לתגמל את אותם העובדים שבכל זאת לא ידווחו על חופשת מחלה אלא ימשיכו לעבוד מהבית
יש לציין כי בתקופה הקרובה יושק הבנק הדיגיטלי "וואן זירו" של אמנון שעשוע ויפתח את עולם הבנקאות הישראלי לתחרות אכזרית על משקי הבית. ברור כי היעדרות של עובדים רבים מבנק מוטה שירות אישי כמו לאומי עשוי לפגוע בתפקוד השוטף של הבנק אבל זה לא הכרחי ובטח לא גזירת גורל אלא דורש היערכות שבמערכת הבנקאית מכירים היטב מאז הסגרים של שנת 2020.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סגרו סניפים ועכשיו כל המערכת תהה וירטואלית הכסף יזרום ל
    רות 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מלחמה והם מנהלים אותה באופן מתוחכם . הם צמצמו סניפים ועכשיו ימחקו אותם בשם המגפה שהביאה לעולם את הקידמה הכל מתוכנן עי האליטות ..ניראה מי יתנגד חחחל
    סגור
  • 1.
    איך לא יהיו הרבה נדבקים
    איצקו 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חיכו וחיכו עם המעבר לקפסולות ורק שהייתה הדבקה המונית של בכירים עשו טובה לעובדים
    סגור