שיווק ופרסום

הבנקים פתחו בקרב נגד אמנון שעשוע על מסכי הטלוויזיה

הפרסומות של הבנקים חורכות את מסכי הטלוויזיה והרשתות, כאשר מאחורי הקלעים מתרחשת דרמה ענקית של ניסיון לדרוס את הבנק הדיגיטלי שמתפאר בעשרות אלפי לקוחות בהמתנה, עוד לפני שיתחיל את פעילותו. מרחץ הדמים התחיל
מערכת ice |  18
אופירה אסייג, אמנון שעשוע, רותם סלע (צילום מירים אלשר פלאש 90, יח"צ, צילום מסך 12)
אמנון שעשוע מתחיל להרגיש את הכוח של הבנקים הגדולים והלחץ רק מתחיל. רגע לפני ההשקה של הבנק הדיגיטלי שאמורה להיות ברבעון הראשון של 2022, הבנקים מסתערים על מסכי הטלוויזיה וזאת לאחר שבשנים האחרונות מיעטו לפרסם את עצמם, אולי רק לשירותם ספציפיים למשכנתאות או השקות של אפליקציות וכדומה אבל בטח לא קמפיינים יקרים.
לטובת הקמפיינים הגדולים גוייסו משרדי הפרסום הגדולים ופרנזטורים עם שמות גדולים: מאופירה אסייג ועד רותם סלע. כך מול הבנק הדיגיטלי נלחמים גם מקאן, אדלר חומסקי, פובליסיס וואן, וראובני פרידן, ותקציבי ענק בדרך לזרום לקמפיינים. לאיזה כיוונים הולכים הבנקים, ומה האסטרטגיה השיווקית?  
בנק מזרחי-טפחות
בנק מזרחי שמנהל משה לארי התחיל את הקרב שלו עם הפרזנטור הוותיק דביר בנדק, בקמפיין חדש למשכנתאות של ראובני פרידן בעלות של 4 מיליון שקל. במזרחי-טפחות הולכים על הבטוח והיתרון של הבנק עם נושא המשכנתאות, תחת הכותרת: "בצומת הכי חשוב בחיים, קודם כל פונים אל המומחים של טפחות", והדגש על המומחים שנגישים גם בסניפי הבנק וגם בדיגיטל.  
במזרחי-טפחות לא סתם הולכים על המותג החזק שלהם, המשכנתאות. על פי דו"חות הרבעון השלישי, מזרחי-טפחות העמיד משכנתאות בהיקף של יותר מ-13 מיליארד שקל מתחילת השנה וכדי להיכנס לפרופורציה - הרי שבנק הפועלים העמיד משכנתאות באותה התקופה בהיקף של כ-10 מיליארד שקל.
בנק דיסקונט
בדיסקונט שמנהל אורי לוין הלכו על התותחים הכבדים עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי שעבר בעזיבה דרמטית את הלקוח הוותיק והקודם שלו בנק הפועלים. בדיסקונט לקחו לפרנזטורית לא אחרת מאשר רותם סלע, שגם המעבר שלה לבנק לווה בסערה (שלא הזיקה לקמפיין) וזאת לאור תביעת הענק של טורנדו מולה.  
 
בדיסקונט פעלו בכול הכוח כדי לשנות את התדמית שנוצרה להם בעקבות דו"ח קשה של הפיקוח על הבנקים ממנו עולה כי הבנק עם שיא התלונות הוא דיסקונט, כאשר 34.7% מכלל התלונות המוצדקות היו נגדו. בקמפיין משכנעת רותם סלע את הלקוחות בבנק "שאכפת לו מכם ויילחם עליכם כל יום מחדש".
על הדרך נרשמו שתי פאדיחות בדיסקונט: בעקבות מוזיקת וגנר - המלחין האנטישמי - שהושמעה במתווה הפרסומת הראשוני, נאלצו בבנק לערוך את הפרסומת כבר ביומה הראשון ולהחליפה תוך כמה שעות לקטע מיצירה של בטהובן. השנייה: חילוף התמונה של רותם סלע באזורים עם ריכוז חרדי לתמונה של גבר.
בנק לאומי
המנכ"ל חנן פרידמן לקח בעצמו חלק ממערך הפרסומות החדש של בנק לאומי דרך משרד הפרסום מקאן עם הפרזנטור שנבחר: גל תורן, דמות שבבנק חושבים שהיא המסמלת את הנרטיב הגברי בדרך של הבנק ללב הישראליות - בגובה העיניים עם תחכום. כך, פרידמן הופיע בסרטון פנימי שהופץ ל-9,000 עובדי הבנק על השירות-עד-הבית וההתאמה של הבנק לעידן הנוכחי.
בבנק לאומי הולכים על האפליקציה החזקה שלהם עם הסלוגן "הבנק הנוח בישראל", והפרנזטור גל תורן מעביר את המסר בצורה הפשוטה ביותר, עם העקיצה: "תבדקו מי מציע לכם ניסים ונפלאות ומי נותן לכם הטבות באמת שוות". בלאומי הולכים ראש בראש על הדיגיטל כנגד הבנק הדיגיטלי.
בנק לאומי עבר שנה מטלטלת: מצד אחד הישגי ענק בדו"חות הרבעוניים ורווחים בלתי נתפסים, אך מצד שני: גל פיטורים וביקורות קשות על ההנהלה, ומאבקים רצופים מוועד העובדים. בבנק ינצלו את המומנטום להילחם בבנק הדיגיטלי ראש-בראש בדבר שהבנק הכי חזק בו: דיגיטל.
בנק הפועלים
הבנק הגדול בניהולו של דב קוטלר, עוד לא השתמש בכל התותחים הכבדים בקמפיין שלו מול הבנק הדיגיטלי, אבל ניצנים שלו עם פובליסיס וואן כבר התחילו לפני חודש עם קמפיין הפרסום ל- Poalim Wonder – תוכנית הנאמנות החדשה של בנק הפועלים, והשמות הגדולים ביותר שבראשם מגישת הטלוויזיה אופירה אסייג, עמוס תמם, מושיק רוט, עדן אלנה וקים אור אזולאי.
האסטרטגיה של בנק הפועלים ללכת על ההטבות (שמרגישים בכיס) שהם יכולים להעניק ללקוחות ובכך שהם הבנק הגדול בישראל: הטבות, הטבות, הטבות, שאחת מהן היא דרך Poalim Wonder - תכנית הטבות ללקוחות בנק הפועלים המחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי ו...אלו המצורפים לערוץ השירות "פועלים באינטרנט" - קריצה נוספת לבנק הדיגיטלי.
בינתיים בקרבות בין הבנקים, ההתעלמות מהבנק הדיגיטלי מורגשת, והמלחמה העיקרית נשארת בין בנק הפועלים לבנק ללאומי. רק לפני שבוע וחצי מינה מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, את מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פפר לשעבר למנכ"לית פועלים הייטק. קיסוס הרצוג ניהלה בשלוש וחצי השנים האחרונות עד לאחרונה את PEPPER,  מקבוצת לאומי.
קרב נוסף שהוכרע לטובת בנק הפועלים היה על נתח מעסקי הנדל"ן של האחים נקש, כאשר פעילות נחושה של בנק הפועלים הובילה לניצחון על פני בנק לאומי ורכישת 20% מראם החזקות ב-150 מיליון שקל לפי שווי של 750 מיליון שקל.
כך או כך, הקרב האמיתי מאחורי הקלעים בא לידי ביטוי על מסכי הטלוויזיה וברשתות החברתיות, ואנחנו צפויים לראות פרסומות רבות של הבנקים הגדולים בתקופה הקרובה, הבנק הדיגיטלי עוד לא הושק וכבר מרחץ הדמים התחיל.
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    יופי, סוף סוף יעורר את השוק המת והגזלן הזה של הבנקים
    דני 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לקוי בבנק לאומי וחרד השירות הגרוע והעמלות המוסתרות שהם לוקים
    סגור
  • 16.
    כנס ארגון מעלה בסימן ניצול הלומי קרב בבנק הפועלים במשך
    גימלאית של בנק הפועל 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנס ארגון מעלה בסימן ניצול הלומי קרב בבנק הפועלים במשך 12 שנים ברציפות אז איזה אחריות תאגידית יש בבנק הפועלים בדיוק ?
    סגור
  • 15.
    לא הייתי שם אצלו שקל
    דני ידעני 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מפחיד
    סגור
  • 14.
    בנקים
    א. ע 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טוב מאוד שניכנס שעשוע וביצע את הבנק הדיגיטלי בטח הבנקים חיפשו אך לגנוב את הלקוחות בריבית חבורה של תכנים וגנבים אתם שוכחים שבזכות הלקוחות את קיימים
    סגור
  • 13.
    הם אנכרוניסטים
    פקס 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנקים הגדולים עדין מנהלים בפקס.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    שבנק הפועלים יקצרו קודם את זמני ההמתנה לפגישה עם בנקאי
    לילי 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להמתין 3 שבועות כשמזמינים תור אצל בנקאי אישי.
    סגור
  • 11.
    שבנק הפועלים יביט בניצול הלומי קרב במשך 12 שנים ברציפו
    עובדת בנק הפועלים 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבנק הפועלים יביט בניצול הלומי קרב במשך 12 שנים ברציפות אחכ יתעסק עם אמנון שעשוע
    סגור
  • 10.
    בושה
    יוגל 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפורה אסייג,להיט!
    סגור
  • 9.
    הגיע הזמן
    בנקי 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהבנקים דואגים האזרח צריך לשמוח. צריך לטלטל את הפרה החולבת הזאת. וכל המגיבים בתשלום עבור הבנקים יכולים לכתוב סיפורים עד מחר.
    סגור
  • 8.
    תותחים - רותם סלע ואופירה אסייג???
    נ. 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה קורה איתכם? ממתי הן מוכרות לי משהו בענייני כסף? נשואות לגברים עשירים - זהו!!
    סגור
  • 7.
    ביזבוז זמן של אמנון
    לני 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שעשוע אתה מבזבז את זמנך וכספך. אין לך מושג מה זה לנהל בנק אמיתי.
    סגור
  • 6.
    שעשוע עבד עלי פעם אחת
    אבי 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מכר לי עבור אשתי העיוורת את הצעצוע של אורקם, הבטיח מחצית העלות בחזרה, הצעצוע הושלך לפח לאחר שבוע, החזר מחצית העלות לא קבלתי. פעם נוספת שעשוע עבד על האוניברסיטה העברית, קבל 15 מיליארד דולר עבור מובילאיי ושילם לאוניברסיטה רק מיליון. לדעתי הבנקים ימחצו את האיש.
    סגור
  • 5.
    כל הבנקים שקרניים
    הדס 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנקיים שקרניים וגובים מלא עמלות על כל המכונות אין עים מי לדבר כמו בנקאי אפשר למות אבל ריביות ועמלות גוביים מלא כסף מהלקוחות ואופירע אסייג מכניסה את האף הגדול שלה והפרצוף המכוער שלה בכל נושא שזה גם מגעיל לראות פרצוף כזה על המסך
    סגור
  • 4.
    אין על אמנון
    ירון 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבנקים מפחדים הם יודעים שכולם יעברו לבנק החדש
    סגור
  • 3.
    וואו
    שיבו 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוקם בנק דיגיטאלי וואו . חייב להתעניין אולי זה קץ כל המחלות של הבנקים הקשרים עם הלקוחות. האי אני סובל לא מעט מהבעיות של תקשורת עם הבנק .אולי הבנק הדיגיטלי יפתור אותם. כה לחי לכם עלו והצליחו עם הבנק הדיגיטאלי
    סגור
  • 2.
    אל תאמינו לבנק הפועלים הם השקרניםהכי גדולים בענף הבנקאת
    יוסי נוימן 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אל תאמינו לבנק הפועלים הם השקרנים הכי גדולים בענף הבנקאת בישראל
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    ציפי 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות פרטים בפייסבוק
    סגור
  • בנק הפועלים שיתבייש שניצל הלומי קרב
    אורלי נח 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנק הפועלים שיתבייש שניצל הלומי קרב
    סגור