כסף וצרכנות

חנן פרידמן מצנן את ההישג: הבונוס לא קשור לוועד

למי מגיע הקרדיט על בונוס הענק של מיליוני שקלים שיחולק לכלל עובדי בנק לאומי? בוועד העובדים מכריזים כי הבונוס הגיע לאחר מלחמה קשה עם ההנהלה וכחלק מהמו"מ בסכסוך העבודה, אבל המנכ"ל חנן פרידמן לא מזכיר את הוועד ומביא קרדיט להנהלה
מערכת ice |  6
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
ועד העובדים של בנק לאומי הוציא מכתב ובו פירט את ההישג ההיסטורי, כלשונם, של מענק תשואה שיחולק לכלל העובדים וזאת כחלק ממלחמה שנקטו מול ההנהלה, אבל מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, במכתב נגדי מצנן את ההתלהבות, ואולי מחמם את הגזרה, ומכריז על הבונוס מבלי להזכיר את הוועד כלל אלא כהחלטה מקצועית שגרתית של ההנהלה.
נזכיר, מוקדם יותר היום (חמישי) במכתב שנשלח לעובדים היום על ידי רון לוי - יו"ר הוועד הארצי המשותף ויהודית לסרי - יו"ד ועד המנהלים, הכריזו השניים על הכותרת :350 מיליון שקל: מענק התשואה הגדול ביותר ב-10 השנים האחרונות - שלכם ובזכותכם!".
בדבריו, האשים יו"ר הוועד את הנהלה שהתחמקה, כלשונו, להכריז על בונוס התשואה "אבל הוועד במלחמה נחושה סיכל את הכוונה", כתב והוסיף: "הרווח האדיר של הבנק הוא אך ורק בזכותכם, בזכות עבודתכם הנאמנה והמחויבות האינסופית שלכם לבנק וללקוחות".
עוד הוסיף לוי על המהלכים שהובילו להישג: "הייתה מלחמה קשה אך לא היססנו לרגע ופעלנו במאבק נחוש, לרבות הפגנות וסכסוכי עבודה. לא חששנו גם לצאת בגלוי ולהפגין מול בית המנכ״ל. ממקום של צדק, עוצמה ונחישות השגנו עבורכם מענק תשואה גדול במיוחד".
בשונה מדבריו של הוועד, מנכ"ל בנק לאומי בהצהרה שונה לגמרי - כאשר כל הקרדיט למהלך מגיע להנהלה בלבד: "התוצאות שהציג הבנק בזכותכם במחצית הראשונה של השנה, הראו שכשמבצעים יחד שינוי לעבר תרבות של מצוינות משיגים תוצאות מרשימות וכפי שהבטחנו, על כך מתגמלים בהתאם לתרומה להצלחות", כתב חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי במכתב לעובדים.
לדבריו, לאור התוצאות המצוינות שהושגו עד כה (רווח של 3 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021) ובהמשך למודעה שפורסמה עם התוצאות הכספיות של הרבעון השני על חלוקת מקדמה על חשבון המענק בהיקף תקציבי של 60 מיליון שקל: "אני שמח לעדכן אתכם שדירקטוריון הבנק אישר את המלצתי לגבי הפרמטרים שישמשו בהחלטה לגבי חלוקת בונוס שנתי, בכפוף לכך שנמשיך להשיג הישגים מצויינים", כתב פרידמן. נזכיר, שעל פי הוועד: "ורק בגלל הסכסוך המנכ"ל חילק 60 מיליון שקל לכל העובדים מענק תשואה", כך על פי היו"ר רון לוי בריאיון ל-ice.
מהם הפרמטרים של פרידמן? בגין תשואה של 8.5% תקציב הבונוס יעמוד על 116 מיליון שקל, 9.5% - בונוס של 174 מיליון שקל, 10.5% - בונוס של 232 מיליון שקל, 12% - בונוס של 290 מיליון שקל, ובגין תשואה של 13% - בונוס של 348 מיליון שקל.
לדברי המנכ"ל: "הבונוס יחולק דיפרנציאלית בהתאם להישגים ולתרומה של כל אחת ואחד" וכי "הנהלת בנק לאומי נחושה להמשיך ולהוביל את לאומי בביצור מובילותו בשוק הבנקאות הישראלי ולהשגת הצלחות שבהתקיימן נמשיך ונדאג כי עובדי לאומי יתוגמלו בהתאם".
במכתב ברור כי הקרדיט על הבונוס שיחלוק לעובדים בסך של מאות מיליוני שקלים מגיעה לאחר החלטה של המנכ"ל שאושרה על ידי הדירקטוריון - והמאבק של וועד העובדים לא מוזכר במכתב כלל. האם הקרדיט מגיע רק להנהלה או למלחמה של וועד העובדים? כזכור, בוועד העובדים האשימו את המנכ"ל דווקא בהתחמקות מהכרזת הבונוס השנתי וכתבו במכתב לעובדים: "אבל הוועד במלחמה נחושה סיכל את הכוונה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בנק לאומי
    יעל 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית.שישמור קודם על לקוחותיו ולא יעשקו בעמלות שווא וכן יחס העובדים ללקוחות שיהיה הולם יותר...קחו חתשומת לבכם...בנק שהכי מאכזב וחבל...
    סגור
  • 4.
    מה שהיה לא הוא שיהיה. אמנם חנן אגוז קשה אבל אחרי הבחיר (ל"ת)
    מה שבטוח בטוח. 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ליקוק ישבנים הדדי
    הוועד החדש של לאומי 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חנן לא במקרה פרסם את הידיעה הזו ימים ספורים לפני הבחירות לוועד, כי מתאים לו רון לוי שאיתו יסגור את החוזה הקיבוצי ,רק שלא נראה טוב העניין שהוא מתערב בבחירת הוועד אז יש גם הכחשה שזה בכלל לא קשור...בלה בלה בלה חנן צריך את רון השפן בוועד זה כל הסיפור
    סגור
  • 2.
    בנק לאומי
    נאור 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חנן פרידמן מתנהג כאילו הבנק זה עסק פרטי שלו ולא סופר את ועד העובדים,עוד לא קם מנכל בנק בלאומי שהצליח לגבור על ועד העובדים,העובדים קשורים בועד שאם יחליט לנקוט בעיצומים כולל השבתה העובדים ינהגו בהתאם להנחיות הועד,ואז וכמו תמיד לא תהיה ברירה לפרידמן שיקפל את הזנב ויגיע להבנות עם ועד העובדים,מנגד איני מבין את ראשי הועד שאינם נוקטים בשום פעולה כנגד התנהלות ההנהלה.
    סגור
  • 1.
    לילינבלום
    רונן 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למי מגיע הקרדיט על בונוס הענק של מיליוני שקלים שיחולק לכלל עובדי בנק לאומי? בוועד העובדים מכריזים כי הבונוס הגיע לאחר מלחמה קשה עם ההנהלה וכחלק מהמו"מ בסכסוך העבודה, אבל המנכ"ל חנן פרידמן לא מזכיר את הוועד ומביא קרדיט להנהלה מערכת ice | 14:27
    סגור
  • בונוס לעובדים
    אורי גולדבך 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע למה,אבל איכשהו המנכ"ל פרידמן מזכיר לי דג מלוח.
    סגור