קריירה ולימודים

הישג לוועד בנק לאומי: 350 מיליון שקל יחולקו לעובדים

סכסוך העבודה בין עובדי בנק לאומי ובין ההנהלה בראשות חנן פרידמן ממשיך, אך בינתיים הוועד מצליח להשיג הישג היסטורי: מענק תשואה של מאות מיליונים לכלל העובדים. מענק התשואה מועבר בכל שנה על פי הביצועים של הבנק
מערכת ice |  4
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
על רקע סכסוך העבודה בין וועד עובדי בנק לאומי ובין ההנהלה והמנכ"ל חנן פרידמן, מצליחים הוועד היום (חמישי) להשיג נקודה ראשונה וחשובה עבור העובדים בהליך המו"מ והוא מענק התשואה לעובדים - מענק התשואה הגדול ביותר בעשר השנים האחרונות.
כזכור, בנק לאומי רשם שני רבעונים מצויינים כאשר רשם רווח של 3 מיליארד שקל, ואחד הדברים החשובים ששם עליהם דגש יו"ר הוועד, רון לוי, היה להשיג מההנהלה מענק תשואה לעובדים בהתאם. בריאיון ל-ice, אף הוסיף לוי כי למרות הרווחים, ניסה המנכ"ל, חנן פרידמן, לקצץ בהוצאות ובעובדים, וכי רק בעקבות סכסוך העבודה חולקו 60 מיליון שקל לכלל העובדים.
עכשיו, ההישג הרבה יותר משמעותי: "350 מיליון שקל: מענק התשואה הגדול ביותר ב-10 השנים האחרונות - שלכם ובזכותכם!", נכתב בכותרת של המכתב שנשלח לעובדים היום על ידי רון לוי - יו"ר הוועד הארצי המשותף ויהודית לסרי - יו"ד ועד המנהלים.
יש לציין כי מענק התשואה מוענק בכל השנה (חוץ משנת הקורונה) ומבוסס על הביצועים של הבנק, וכי ההחלטה, לכאורה, לא קשורה כלל לסכסוך עבודה, אלא כהחלטה מקצועית של ההנהלה. 
במכתב פירט לוי את השנה האחרונה והמאתגרת סביב סכסוך העבודה: "איזה שנה עברנו? מסוכנת, מורכבת קשה. וניצחנו. במעשים ולא בדיבורים. הצלחנו להשיג את מענק התשואה הגדול ביותר בעשור האחרון, תחת סכסוך העבודה שעדיין קיים! שוב הוכחנו - במעשים ולא בדיבורים שבנחישות ובהתמדה השמים הם הגבול!".
בדבריו, מאשים יו"ר הוועד את הנהלה שהתחמקה, כלשונו, להכריז על בונוס התשואה "אבל הוועד במלחמה נחושה סיכל את הכוונה", כתב והוסיף: "הרווח האדיר של הבנק הוא אך ורק בזכותכם, בזכות עבודתכם הנאמנה והמחויבות האינסופית שלכם לבנק וללקוחות".
עוד הוסיף לוי על המהלכים שהובילו להישג: "הייתה מלחמה קשה אך לא היססנו לרגע ופעלנו במאבק נחוש, לרבות הפגנות וסכסוכי עבודה. לא חששנו גם לצאת בגלוי ולהפגין מול בית המנכ״ל. ממקום של צדק, עוצמה ונחישות השגנו עבורכם מענק תשואה גדול במיוחד".
כאמור, וועד בנק לאומי הגיע להסכמה עם ההנהלה כי יחולקו לכלל העובדים 350 מיליון שקל, ממוצע של כשלוש משכורות לעובד. על המשך הדרך רמז יו"ר הוועד כי יעדכן בהתקדמות בנושאים הנוספים שנמצאים תחת סכסוך העבודה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    על חשבון המסכנים הבנקים עושים מיליארדים
    בני 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הפיקוח מדינה פחחח
    סגור
  • 3.
    כולנו
    דייב 10/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציבור מטומטם לכן הציבור משלם ,עכשו הבנתם כמה כסף אנחנו האזרח הקטן משלמים לבנקים ,כל יום כל שניה,וכל זאת ברשיון בנק ישראל ומדינת ישראל.
    סגור
  • 2.
    חחחחחח
    הכריש 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בזכות העובדים? או בזכות העמלות והריביות הרווחים העצומים אני ישים קוף בתור מנכל והביא אותם רווחים
    סגור
  • 1.
    חלוקה בין כל העובדים
    מוטי 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנהלים לוקחים 300 מיליון והייתרה ליצר העובדים שהם לא מנהלים
    סגור