השוק

נטפליקס התרסקה: המחירים זינקו, הדו"חות אכזבו, בכמה צללה המניה?

על אף שעמדה בתחזיות של האנליסטים, החברה לא עמדה בכמות המנויים שרצתה להוסיף ובתוספת העלאת המחירים למנויים, המנייה התרסקה כמעט ב-20%, וגם: מה הרווח איתו סגרה את הרבעון הרביעי של 2021?
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום unsplash)

מניית נטפליקס התרסקה ב-19.72% במסחר בנאסד"ק הלילה (אור לשישי), כאשר בסך הכל שווי כל מנייה שלה עומדת על 405.20 דולר בלבד זאת לאור הדיווח על הגיוס בהאטה בכמות המנויים המצטרפים וכן העלאת המחירים העולמית.

אחרי המסחר ירד ב-1.48% נוספים, זאת כשהשער האחרון שלו עמד על 515.86 לפני ההתרסקות הגדולה שנבעה לאור פרסום הדוחות לרבעון הרביעי והאחרון של 2021, כאשר החברה עם רווח של 1.33 דולר למניה והכנסות בהיקף של 7.71 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. 
 



על אף שהכתה את התחזיות בשוק שהעריכו רווח של 84-82 סנט למניה ברבעון הרביעי, מדובר בצמיחה האיטית ביותר של נטפליקס בחמש השנים האחרונות. נטפליקס לפחות עמדה בתחזית ההכנסות, כאשר הרווח של החברה אמנם לא ירד לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך זה היה הרבעון החלש ביותר ב-2021. 

המקור המרכזי לירידה היה שעל אף התחזית שהציבה של הצטרפות של 8.5 מיליון לקוחות, דיווחה כי ברבעון הרביעי של 2021 נוספו לה 8.28 מיליון לקוחות בלבד, טיפה מעל התחזיות וכעת יש לה כ-222 מיליון מנויים בתשלום בעולם.
עוד סיבה לירידות היו ההודעה על העלאת מחיר המנוי בישראל בשיעור של עד 17%, בדרך להפיכת ישראל ליקרה בעולם, לאחר מכן המנוי התייקר גם בארצות הברית ובקנדה והצרכנים הביעו זעם רב על ההחלטה המדוברת.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה