טלוויזיה

נטפליקס מעלה מחירים בכל העולם: למה דווקא עכשיו?

דווקא כאשר התחרות בסטרימינג מגיעה כמעט לשיא, נשבר שיא חדש במחיר העולמי של נטפליקס לאחר עליית המחירים ברחבי העולם. מדוע ענקית הסטרימינג הדומיננטית מעלה מחירים והאם זה ישפיע על הדו"חות שיתפרסמו הלילה?
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
ענקית הסטרימינג נטפליקס מעלה מחירים בכל העולם, ויצרה סערה של ממש בניסיון להבין מדוע העלאת המחירים מגיעה דווקא עכשיו. העלאת המחירים ככל הנראה גם תשפיע על המכירות של המנויים, והמשקיעים והאנליסטים יחכו לדו"ח על רווחי הרבעון הרביעי של החברה שעתיד לצאת הלילה
לפי אנדרו הייר, סגן נשיא בכיר למחקר בחברת ייעוץ התקשורת "מגיד", נטפליקס מאמינה בכוחה בכוח התמחור שלה וביכולתה להעלות מחירים כפי התמורה שהם מספקים תמורת הכסף. את הדברים אמר הייר ל-CNN. לדבריו, השווקים בארה"ב וקנדה מעלים הילוך והתחרות נעשית קשה. זו הסיבה שנטפליקס מנסה לקזז את הצמיחה האיטית שלה אל מול עליית השווקים עם מחירי מנויים גבוהים יותר, והוסיף כי הוא אינו בטוח עד כמה העלאת המחירים תחזיק.
 
עליית המחירים של נטפליקס הרימה לא מעט גבות בשל הטיימינג הלכאורה מוזר. התחרות העזה אל מול המתחרות שלה, היה צריך דווקא להוריד את המחיר, וזאת גם בשל העובדה שנטפליקס היא עדיין החזקה והדומיננטית ביותר בשוק הסטרימינג עם 213.5 מנויים ברחבי העולם, וזאת אל מול היריבות שעדיין לא הצליחו לתפוס נתח שוק משמעותי במלחמה מולה: מדיסני פלוס עם 118 מיליון מנויים ועד אמזון פריים וידאו, אפל טיוי ועוד.
דיסני פלוס גם היא רואה את מה שקורה בשטח והולכת לשבור את השוק עם הוצאה חסרת תקדים בשנת 2022 - לא פחות מ-23 מיליארד דולר שיושקעו בתוכן, עלייה של כמעט 40% ביחס לשנה שעברה. נטפליקס גם מעלה את סכום ההשקעה ב-25% לכדי 17 מיליארד דולר. כלל חברות הסטרימינג בדרך להשקיע סכומי עתק שנעים לפי ההערכות בין 115 ל-200 מיליארד דולר.
 
לדברי מארק זגוטוביץ', אנליסט בכיר ב-Rosenblatt Securities, בעקבות נטפליקס נראה גם עליות מחירים בשאר חברות הסטרימינג. לדבריו, נראה בקרוב גם עלייה במחירים של דיסני פלוס, וגם ב-HBO MAX  אם כי לא אצל חברות אחרות שאין להם את היקף התוכן שיש לנטפליקס ודיסני.
מנטפליקס נמסר בתגובה כי "אנחנו מבינים שלאנשים יש יותר אפשרויות בידור מאי פעם, ואנו מחויבים לספק חוויה טובה עוד יותר למנויים שלנו. אנו מעדכנים את המחירים שלנו כדי שנוכל להמשיך להציע מגוון רב יותר של תוכניות טלוויזיה וסרטים. המנוי הבסיסי שלנו נשאר באותו מחיר, מה שמבטיח שכמה שיותר אנשים יוכלו ליהנות מהתוכן שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה