השוק

שופרסל תסבול מעזיבת המנכ"ל איציק אברכהן? "חדשות שליליות"

שירה אחיעז, אנליסטית קימעונאות, IBI בית השקעות מנתחת: "הוביל מהלכים משמעותיים להתפתחות וצמיחת החברה"; מי יחליפו בתפקיד?
מערכת ice |  1
איציק אברכהן (צילום סיון פרג', freepik)
לאחר שעידן איציק אברכהן בשופרסל הגיע לסיומו אמש (ראשון) שירה אחיעז, אנליסטית קימעונאות, IBI בית השקעות סיפקה את הניתוח שלה למהלך שמטלטל את אחד השחקניות החשובות בשוק הקמעונאות בישראל.
תחת הכותרת "שופרסל - תם עידן אברכהן", כתבה אחיעז: "אתמול דיווחה חברת שופרסל כי איציק אברכהן, מנכ"ל החברה בעשור האחרון, הודיע על סיום תפקידו החל מסוף חודש מרץ 2022. מנכ"ל שופרסל היוצא, אמנם משאיר מאחוריו חברה יציבה ואיתנה המובילה את שוק קמעונאות המזון בישראל, אך אנו סבורים כי מדובר בחדשות שליליות לשופרסל".
 
"איציק אברכהן נחשב למנכ"ל דומיננטי ומוערך, אשר נכנס לתפקיד המנכ"ל בתקופה לא פשוטה לאחר ימי המחאה החברתית והוביל מהלכים משמעותיים להתפתחות וצמיחת החברה תוך כדי ביסוסה בתחומים הנוספים לתחום המזון המסורתי, בין היתר באמצעות רכישת ניו פארם כמו גם בתחום המותג הפרטי לצד יצירת מובילות שוק בגזרת האונליין. בתגובה לדיווח מניית שופרסל הגיבה בירידות והתפרסמו שלל כתבות העוסקות בעיקר בסיבה להתפטרות ובמחליף המיועד".
מדוע איציק אברכהן החליט לסיים את תפקידו?
"לפני כשנה ציין איציק אברכהן בראיון כי אין בכוונתו לפרוש מהנהלת החברה, כאשר באותה עת ציין כי ישאר בתפקיד במידה שבחירת היו"ר החדש באותה תקופה "תיצור המשכיות וזרימה איכותית בין הדירקטוריון לשופרסל". 
מי יהיה מנכ"ל שופרסל הבא?
שאלת השאלות היא מי יחליף את איציק אברכהן בניהול רשת קמעונאות המזון המובילה בישראל? בדיווח של חברת שופרסל צויין כי הוחלט על הקמת ועדת איתור באופן מיידי במטרה לאתר מנכ"ל חדש, מהלך אשר להערכתנו יכול לרמז כי זהות המחליף לא תיהיה מתוך חברת שופרסל. לפי גלובס, אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד מנכ"ל שופרסל הוא אורי קילשטיין, שכיהן עד סוף חודש ינואר 2021 כמשנה למנכ"ל שופרסל ומנהל אגף סחר ושיווק של החברה, ומכהן כיום כמנכ"ל קניוני עזריאלי. עוד נציין כי לפי דה מרקר, שני שמות נוספים שעלו כמועמדים להחלפתו הם אורי וטרמן, מנכ"ל רשת BE ודוד לרון, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה בשופרסל.
"בשורה התחתונה מנכ"ל שופרסל היוצא, אמנם משאיר מאחוריו חברה יציבה ואיתנה המובילה את שוק קמעונאות המזון בישראל, אך אנו סבורים כי מדובר בחדשות שליליות לשופרסל שכן חילופי הנהלה עלולים להערכתנו להפריע במידה מה להתנהלות השוטפת בעסק שצריך להיות מרוכז בחיזוק מנועי הצמיחה הרבים והחדשים יחסית, הכוללים בין היתר את האוטומציה באונליין, הזרוע לעסקים, המשך קידום המהלכים האסטרטגיים ברשת BE ושיתוף הפעולה החדש עם דיסקונט בפלטפורמת פייבוקס. כמובן שלזהות המנכ"ל הנכנס יש אלמנט חשוב בהמשך קידום והטמעת המהלכים המשמעותיים שהחברה בעיצומם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממליץ על ראמזי אבו ראמזי להחליפו בתפקיד (ל"ת)
    חיים 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור