השוק

"השוק עושה את העבודה לפדרל ריזרב, התנאים בשוק הוקשחו"

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי מעריך שביום רביעי הקרוב לא צפוי הפדרל ריזרב לזעזע את השווקים אבל אולי הוא יספק הבהרות לדרך שבה הוא בוחר לצמצם את המאזן האיימתני שלו
ניצן כהן |  1
וול סטריט (צילום pixabay)
רפי גוזלן, הלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי מעריך שביום רביעי הקרוב הפדרל ריזרב לא יזעזע את השווקים ואולי אף יספק הבהרות על הדרך בה הוא בוחר לצמצם את המאזן האיימתני שלו, שעומד על כ-9 טריליון דולר.
"בהחלטת הריבית ביום ד' הקרוב, ה-FED צפוי להערכתנו להמשיך ולהכין את השווקים להעלאת הריבית במרץ, ואולי לספק הבהרות בנוגע לאופן ועיתוי צמצום המאזן. אנו מעריכים כי מעבר לכך ה-FED לא צפוי לנקוט בטון ניצי יותר, וזאת מכיוון שבימים האחרונים השווקים התחילו לעשות עבורו את העבודה, כלומר הקשחת התנאים הפיננסים מסייעת ל-FED למתן את סביבת האינפלציה" אומר גוזלן.
 
"בסקירות האחרונות חזרנו על כך שלמרות הקשחת הטון מצד ה-FED, התנאים הפיננסים נותרו נוחים מאוד, ומשכך הם מגבירים את הנטל הנדרש להורדת האינפלציה על כלי הריבית ועל צמצום המאזן. ואכן, ה-FED שידר לאחרונה מסרים ברורים בדבר תחילת העלאת הריבית כבר במרץ ועל פוטנציאל לתחילת צמצום המאזן לקראת אמצע השנה.
"עם זאת, חשוב לציין כי קיים שוני בולט בין התקופה הנוכחית לבין אפיזודות של סנטימנט שלילי והרעה בתנאים הפיננסים בעשור האחרון, והוא רמת האינפלציה. לאורך העשור האחרון המדיניות המוניטארית התאפיינה בגישת "הקדמת תרופה למכה (pre-emptive)", שמטרתה למנוע את התחממות המשק ולהקדים את העלייה באינפלציה.
"לכן, כאשר נרשמה הידרדרות בתנאים הפיננסיים, נרשמה מיד בעקבותיה בלימה במדיניות המרסנת או מעבר למדיניות מרחיבה. כיום, לעומת זאת, המדיניות מכוונת להורדת סביבת האינפלציה שעלתה משמעותית מעל ליעד. לפיכך, הרעה בתנאים הפיננסים מהווה תנאי הכרחי אך לא מספיק לשינוי במדיניות, שכן כיום נדרשת גם ירידת מדרגה בסביבת האינפלציה. בעוד הרעה ממושכת בתנאים הפיננסים צפויה להוביל לאפקט עושר שלילי ובשלב מסויים גם לירידה במחירי הסחורות, כלומר להתמתנות באינפלציית הסחורות, הרי שהתמתנות לחצי השכר ובאינפלציית השירותים הם לרוב תהליכים איטיים יותר.
"לפיכך, עלול להיווצר מצב מורכב שבו האינפלציה נותרת גבוהה יחסית למרות הרעה בתנאים הפיננסים, ולכן מונעת מעבר למדיניות מוניטארית נוחה יותר" אומר גוזלן .
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מצליח להבין למה אינפלציה לא טובה לפד.
    אורח 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הדרך הכי טובה להחזיר חובות - לשחוק אותם ע"י אינפלציה.
    סגור