השוק

חברת האשראי החוץ בנקאי, מיכמן נערכת להכפלת הפעילות

מיכמן יוצא לגיוס אג"ח של 100 מיליון שקל; להערכת החברה היקף האשראי החוץ בנקאי שתעמיד לעסקים יוכפל עד לסוף השנה ויעמוד על כ-750 מיליון שקל; יו"ר החברה: "בסוף 2021 נכנסנו לתחום האשראי לעסקים בשעבוד על נכסי נדל"ן"
ניצן כהן | 
דוחות אשראי (צילום pixabay, pexels)
עולם האשראי עובר תהליך משמעותי בשנה האחרונה שעיקרו התפתחות של שחקנים חוץ בנקאיים שמצליחים להמציא פתרונות למצוקת האשראי של עסקים שעיקרה, מצוקה תזרימית, גישור על פערי תרים מזומנים וכן הלאה. באופן עקרוני המערכת הבנקאית האורטודוקסית פועלת בכל הענפים בהן פועלות החברות החוץ בנקאיות אבל כאן יש בעיה והיא הנגישות לשירות הבנקאי, הגמישות בקבלת החלטות ומהירות הפעולה.
בדיוק לצוהר הזה (שהולך וגדל) נכנסים השחקנים החוץ בנקאיים שנתקלים בבעיות מסוגים שונים ומשונים שהמרכזית שבהן היא הנגישות להון שיתגלגל בחזרה לכלכה כאשראי עסקי/ צרכני וכד'.
 
מיכמן היא אחת החברות החוץ בנקאיות המעניינות. החברה פועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי לעסקים ובעיקר אשראי קצר טווח שלמעשה עושה פקטורינג לממסרים דחויים.
מיכמן תצא בתקופה הקרובה לגיוס אג"ח של 100 מיליון שקל וזה החלק הפחות מעניין בסיפור הזה. החלק המעניין יותר הוא היקפי הפעילות של החברה וקצב הצמיחה שלה. מהנתונים שפרסמה החברה עולה כי בסוף השנה צפוי תיק האשראי שלה להסתכם בכ-750 מיליון שקל וזאת לעומת תיק של 345 מיליון שקל בסוף שנת 2021.
נתון מעניין נוסף הוא הכניסה של החברה לתחום האשראי לעסקים מגובה נדל"ן שכאן מדובר באשראי עם בטוחה קשיחה (אך היא לא מזומן) ולטווחים ארוכים יותר או מתחדשים וזו פעילות לא רעה לחברה שמחד מקבלת בטוחה קשיחה ומאידך מספקת שירות מתמשך (ורווחי) ללקוח.
נכון לתחילת השנה, מקורות האשראי של החברה מסתכמים בכ-346 מיליון שקל וכוללים כ-133 מיליון שקל אשראי בנקאי, כ-108 מיליון שקל ממקורות שאינם בנקאיים, כ-85 מיליון שקל כספי אג"ח סדרה א' שגייסה החברה בחודש יוני האחרון וכ-20 מיליון שקל הלוואה מקבוצת איילון, הנחותה לבנקים ולאג"ח. 
דורון ספיר, יו"ר החברה ויניב ביטון, מנכ"ל מיכמן אמרו: "בהתאם לתכניות האסטרטגיות שלנו, החברה ממשיכה להרחיב את הפתרונות והשירותים שהיא מציעה ללקוחות. אנו חווים ביקושים גבוהים מאד לאשראי ולמוצרי החברה ובסוף שנת 2021 נכנסנו לפעילות אשראי לעסקים מגובה נדל"ן. כמו כן, אנו ממשיכים בגיוון מקורות האשראי תוך הפחתת העלויות, טיוב הלקוחות ושיפור איכות התיק. בנינו תשתית איתנה שעל בסיסה נוכל להמשיך לגדול ולצמוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה