השוק

כלל ביטוח מכריזה על שינוי ארגוני; חבר הנהלה יעזוב

כלל ביטוח הודיעה על שינוי המבנה הארגוני שלה במסגרתו יפוצלו חטיבת הבריאות והלקוחות ויבוטל תקן של חבר הנהלה כך שמספר חברי הנהלת החברה ירד ל-11 במקום 12 היום
ניצן כהן |  2
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
חברות הביטוח כלל הודיעה על שינוי ארגוני משמעותי. במסגרת השינוי יפוצלו חטיבות הבריאות והלקוחות כשחטיבת הבריאות תעבור לניהול דרור זסלר שינהל גם את חטיבת התביעות ואילו חטיבת הלקוחות תפורק ועובדי החטיבה יפוזרו בין החטיבות השונות.
במקביל הודיעה החברה על ביטול תקן של חבר הנהלה כך שמספר חברי ההנפה יהיה 11 במקום 12 היום. משמעות הדברים שאחד מחברי ההנהלה הקיימים יפרוש מתפקידו.
 
כלל ביטוח נמצאת בתהליך ארגוני מעניין מאוד. מחד איש העסקים אלפרד אקירוב מנסה להשתלט עליה ולבצע שינויי בעיקר פרסונאליים בעוד החברה צריכה להתמודד עם השינויים המשמעותיים שעוברים על ענף הביטוח כשכרגע היא ממוצבת טוב מאוד ביחס למתחרים אך אם התהליכים שמעביר את החברה המנכ"ל המוערך יורם נווה יעצרו, הרי שהחברה עלולה להידרדר.
יש לציין כי לאחרונה יצאה כלל ביטוח להנפקת מניות תוך שאיש העסקים אלפרד אקירוב שנעזר ככל הנראה באחד האתרים הכלכליים מאשים את החברה שהיא מקבלת החלטות לא ענייניות שאינן לטובת החברה במטרה לבלום את ההשתלטות שלו על החברה.
מנגד טוענים בכלל כי ההחלטה על ההנפקה התקבלה כדבעי ואושרה על ידי כל האורגנים המוסמכים ולכן לטענות האלה אין מקום להישמע.
עוד יש לציין כי כלל ביטוח מככבת בתקופה האחרונה בתשואות שהיא משיגה ללקוחות שלה. מערכת היחסים המתוקשרת בין כלל ביטוח לאלפרד אקירוב עלתה לכותרות לאחר שמערך ניהול ההשקעות של החברה סירב לאפשר הזרמה של כסף לחברת לוקה שבין בעלי המניות שלה נמצאים ג'ורג'י אקירוב (הבן של אלפרד) וזאת מבלי שג'ורג'י יזרים גם הוא כסף או ידולל חלקו.
או אז פרצה מלחמת עולם בין אלפרד אקירוב (אבא של ג'ורג'י) לבין כלל ביטוח עד כדי שכלל ביטוח נאלצה למכור את החזקותיה באלרוב במקביל לתהליך של רכישת חבילות של מניות על ידי אלפרד אקירוב וציטוטים שלו בכלי התקשורת שבהם הוא מצוטט כמי שאינו שבע רצון מהחלטות ההשקעה של הגורמים המקצועיים בכלל.
כך או אחרת, בקשתו של אקירוב לרכוש את השליטה בכלל ביטוח נמצאת על שולחנו של הממונה על שוק ההון והביטוח, משה ברקת, לאחר שהרשות לניירות ערך הביעה את מורת רוחה מתהליך של רכישת השליטה בכלל ביטוח על ידי אקירוב. הממונה על שוק ההון והביטוח צריך לקבל החלטות כשרגע העניין נבחן בפיקוח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברה שהוקמה בחטא וזממשיכה להתנהל בחטא (ל"ת)
    .... 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חברת הביטוח הכי גרועה בארץ
    שי 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יקרנים בטירוף בכל פרמטר,רק מחפשים פריארים לא לסגור איתם ביטוחים בכלל
    סגור