השוק

בגלל "סקס והעיר הגדולה"? החברה שמפטרת 2,800 עובדים ומנכ"ל

בזמן הקורונה נסקה מניית פלוטון האמריקאית, שהפכה לשם דבר עבור חובבי בריאות וכושר – אך אז היציאה ההדרגתית מהמשבר, והופעה אחת קטסטרופלית בסדרת הטלוויזיה, גרמו לה להתרסק
יאיר מור | 
אופני כושר (צילום javi_indy / freepik)
ענקית הכושר Peloton הודיעה על שינוי קיצוני, במסגרתו יפוטרו 20% מעובדיה, והמנכ"ל שעמד בראשה מיום היווסדה יפנה את מקומו, כך לפי העיתון וול סטריט ג'ורנל.
ג'ון פולי, שייסד את החברה לפני עשור, יפנה את כיסא המנכ"ל וימונה ליו"ר מנהל – תואר שככל הנראה לא אומר דבר מלבד העובדה שפולי מתפטר מבלי להפסיק לקבל משכורת מהחברה, שהוא עדיין מחזיק במניות ההצבעה העיקריות שלה. במקביל, תפטר החברה 2,800 עובדים – כולם באגפי הניהול והאספקה של הציוד החדש. זאת בעוד באגף התוכן לבעלי הציוד הקיים – כותבים, מעצבים ובעיקר מאמנים – לא מתכוונת החברה לפגוע.
 
מי שימונה למנכ"ל במקום פולי ונשיא במקום וויליאם לינץ', שיפרוש גם הוא מתפקידו אך לא מחבר המנהלים, הוא בארי מקארתי, שכיהן כסמנכ"ל הכספים בספוטיפיי ובנטפליקס. הוא צפוי לנסות לקצץ כ-800 מיליון דולר מהוצאות החברה בשנה הקרובה, על ידי הפיטורין, לצד עצירת בניית מפעל ב-400 מיליון דולר באוהיו, וצמצום הייצור לטובת עדיפות לתחזוקה הזולה של הציוד הקיים בבתי לקוחות.
פלוטון, שכאמור הוקמה לפני עשור בניו-יורק, מספקת ציוד אימון ביתי כמו אופני כושר והליכונים – אך מעבר לזה היא מספקת, תמורת דמי מנוי חודשיים, אימונים מותאמים אישית בווידאו. בתחילת משבר הקורונה, עם סגירת חדרי הכושר, היא הפכה ללהיט והמניה נסקה מאז ההנפקה בבורסה ב-2019 ועד לפני כשנה, בתחילת 2021. בשיא האמיר שווי החברה לכ-50 מיליארד דולר – אך אז החלה היציאה ההדרגתית מהמשבר, חדרי כושר רבים חזרו לפעול והמניה החלה לצנוח. היא ניסתה לקדם את עצמה באמצעות הופעה בסדרות – אך אחת ההופעות הללו, בעונה החדשה של "סקס והעיר הגדולה" במהלכה מת מיסטר ביג מהתקף לב בזמן אימון על אפוני כושר של החברה, הביא לצניחה נוספת במניה. את השבוע שעבר היא סיימה בשווי של 8 מיליארד דולר בלבד.
במהלך סוף השבוע דווח כי החברה מחפשת רוכש, בעקבות קריאה מצד קרן בלאקוול קפיטל, המושקעת בחברה, לפטר את פולי ולמכור את החברה. פולי אף אמר בראיון כי "אנו פתוחים לבדיקת כל הזדמנות שיכולה ליצור ערך למחזיקי המניות", ובתקשורת הכלכלית דווח כי בין המתעניינים ברכישת פלוטון נמנית אמזון. המניה עלתה בעקבות הדיווחים ב-21%. כעת אומר פולי: "תמיד חשבתי שחייב להיות מנכ"ל טוב יותר ממני עבור פלוטון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה