השוק

ליברמן נלחם במעלימי המס: זה המוקש שעליו לנטרל

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום שבסוף החודש או בתחילת החודש הבא תוצג חבילה נוספת של צעדים להקלה ביוקר המחיה; "נחכה לנתונים ונציג תוכנית סיוע לעסקים שנפגעו במשבר האחרון"
ניצן כהן |  7
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
נראה שלאט לאט שר האוצר אביגדור ליברמן מתקרב לליבת הבעיות של הכלכלה הישראלית. אם אפשר בקליפת אגוז לגעת באותה ליבה הרי שהיא ההון השחר/ מעלימי המס והמגבלות על יבוא חופשי. את שני המוקשים האלה מנסה ליברמן לנטרל.
ליברמן אמר היום לכתבים כי הצוות בראשות רם בלינקוב, מנכ"ל האוצר נמצא בשלבים אחרונים של גיבוש מתווה למלחמה בהון השחור/ מעלימי המס. הצוות יגבש את המלצותיו ויוגש לראש הממשלה, נפתלי בנט, יועבר לדיון בממשלה ואז יוחלטו הצעדים למלחמה בתופעה הבעייתית הזו.
באופן עקרוני נסביר שההערכות (אין באמת נתונים על היקף ההון השחור) מדברות על כך שיכול להיות ש-20% מהתוצר של ישראל מתגלגל כהון שחור שאין עליו דיווח ולא משולמים בעבורו המסים המתבקשים - ואם המספר הזה נכון הרי שמדובר בהמון כסף.
"היום אנחנו יכולים להשיג עוד הישג משמעותי בצמצום הגירעון לכ-3.3%, הרבה מעבר לתחזית הוורודה. המדיניות שלנו הוכיחה את עצמה כשביטול הסגרים איפשר לנו להגדיל את העוגה" אמר היום ליברמן.
"גביית המסים מבטאת גידול של 39% בהכנסות המדינה וכמה שזכור לי, שיא כזה בחודש של 48 מיליארד שקל לא היה ואני לא זוכר חודש עם גביה כל-כך יפה. כשמגדילים את העוגה ניתן להקל את נטל המס על משפחות עובדות.
 
"המשק חזר לתפקוד מלא והיום 28 אלף נוסעים עוברים היום בנתב"ג וגם מבחינת פעילות כרטיסי האשראי והנסועה בכבישים, המשק חזר לתפקוד מלא. הצעדים שנקטנו אתמול עוזרים למשפחות עובדות. נקודות הזיכוי למשק הבית זה למעשה החלק המרכזי בעלות התוכנית - 2 מיליארד שקל. נוגע ל-530 אלף הורים וזה מכסה את בית הספר היסודי.
"הצעדים הנוספים שדיברנו עליהם כמו סבסוד צהרונים באשכול 4 ו-5 כשאנחנו מדברים על חיסכון 2,500 שקל בשנה. הבשורה של היום היא הגדלה משמעותית של העוגה. 
"החלטנו לכסות את העלויות בבית הספר היסודי. לא ניתן לרצות את כולם ומי שלא מקבל יהיה במצב רוח קרבי. זו היכולת שלנו ואני לא מחלק צ'קים בלי כיסוי אלא מה שאנחנו יכולים לתת וזה מה שאפשר לתת היום.
"אין מחלוקת עם יאיר לפיד ואני מבין את העסקים שנמצאים במצב לא פשוט ואין ספק שיש אנשים שנפגעו אבל נקבל החלטות על בסיס נתונים וכאלה לא יהיו עד סוף החודש. יש צורך לעזור ואף אחד לא מתכחש לזה אבל צריך לקבל נתונים. אני מבין לליבם של מי שמחכה לסיוע הזה אבל מה שקשור ללחץ תקשורתי ופוליטי זה לא רלוונטי. נדע מה הפגיעה ונתמודד עם זה.
"הוכחנו שאנחנו יודעים לסייע וגם כאן במקרה הזה נסייע אבל בצורה שקולה הוגנת. אני מניח שגם בכנסת רוב האנשים מבינים שהכיוון הוא נכון, גם מהאופוזיציה, ולכן אני מקווה שגם האופוזיציה תתמוך. החבילה היא 4.4 מיליארד שקל ומה אפשר להתנגד להורדת מכס על בשר, דגים, טונה?
"כשאנחנו מסתכלים על 2021 ראינו שמחירי הרהיטים עלו הכי הרבה ולכן אנחנו עושים צעדים חיוביים ובקונצנזוס. אני מניח שבמפלגות החרדיות תהיה התנגדות אבל זה בא להיטיב עם משפחות צעירות ועובדות ששם הילדים בעיקר בבית ספר יסודי. אנחנו נלחץ על הדוושה שהחקיקה תעבור עד חודש מרץ שאז יוצאת הכנסת לפגרה אבל אם נשלים את החקיקה במאי, אז אנשים יקבלו את ההטבות רטרואקטיבית.
"הקבוצה המקופחת ביותר בישראל היא הקבוצה של מי שמשרת בצבא, עושה מילואים ועובד וכאן אנחנו מנסים לטפל בזה. בשבועיים האחרונים נעשו הרבה צעדים ובסך הכל כולנו נרגיש את השיפור וברור שלא גמרנו לפתור את כל הבעיות אבל בשלב הזה נתנו את המקסימום שניתן לתת.
"בסוף החודש תהיה חבילה נוספת של צעדים להקל על יוקר המחיה. אנחנו חייבים לקבל החלטות באופן הוגן. ביקשתי שיבדקו את כל השרשרת של המזון גם בהקשר שלנו וגם בהקשר ההשוואתי וברגע שהצוות הזה יסיים נוציא החלטות באשר לרפורמה בחקלאות.
"בנושא ההון השחור והריכוזיות יהיה טיפול וזה כבר עכשיו בעבודה. הטיפול בהון השחור נמצא בסיומו והטיפול בריכוזיות נמצא בעבודה. המסקנות שתוביל הבדיקה יובאו לדיון בממשלה ויוצגו לראש הממשלה ואז נגבש המלצות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רק בישראל נוכל מאפיונר נהיה שר אוצר בושה
    דני דין 02/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פושע מאפיונר הפך למנהל ולשולט בכסף של המדינה... אחרי שגנב והעלים מליוני דולרים "נלחם"עלאק במעלימים ... הכל חרטה ברטה , נלחם רק במסכנים והופך אותם ליותר מסכנים . מתי כבר יעוף מחיינו הבהמה הלא ראויה הזאת ?
    סגור
  • 6.
    ימח שמו של האנטישמי הגזען והפשיסט הומופוב השמן המסריח (ל"ת)
    נפתלי הרופס 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    הבעיה היא לא מעלימי המס
    משיח עכשיו 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה היא העלת מס. תפסיקו לעשות עצמאים הם לא יעלימו ועוד יותר יתנו בשמחה. אתם עושקים עצמאים שבקושי מצליחים להתקיים תדאגו קודם כל לעצמאים ען העסקים הקטנים כמו בעלי שאנחנו חיים בשכירות של 5300 לחודש ויש לבעל הבית שלנו 3 דירות אחד שהוא מצגורר ו2 הוא משכיר תבין כמה הוא עושה בחודש מלא לעשות כלום. בעלי קורע את עצמו ואתם עושקים אותו עם מלא מיסים אז תפסיקו לגנוב מאנשים שעובדים קשה לפרנסתם יפסיקו להעלים מס.
    סגור
  • 4.
    המנוול הזה עושה הצגות של עשייה, בפועל הוא רק מעלה מיסים
    יוני 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להזכיר לכל מי ששכח, שפעם הוא הבטיח! שאם הוא יהיה שר הביטחון, הנייה וכו' יחוסל, רק דיבורים. בפועל הוא הבן הכי מושחת וגס רוח.
    סגור
  • 3.
    ליברמן, הבדואים מתפוצצים בכסף שמגיע סמים, גנבת נשק ומכו
    ירון 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדואים בנגב נוסעים ברכבים של מיליון שח, ללא רשיונות וללא ביטוח, המשטרה לא אוכפת.
    סגור
  • 2.
    שילמד מהאמריקאים, ימסד את הזנות וההימורים (ל"ת)
    בן 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה עם כל חברי הכנסת שמעלימים מס
    מלשינון 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך יטפלו בכם??? תגיד מר מאפיה לך אין איזה חשבון בחול כמו כל השאר??? המממממ
    סגור