השוק

עידן עופר בעסקה מפתיעה עם סין; עלייה דרמטית במחירים

עידן עופר הולך לעוד שנה פנטסטית כשאיי.סי.אל אחת החברות המרכזיות בקבוצה שלו חתמה על חוזה חדש לאספקת אשלג לסין, במחיר הגבוה פי 2.3 מהמחיר בו סיפקה אך לפני שנה את אותו המוצר
ניצן כהן |  1
עידן עופר מפעלי ים המלח (צילום יוסי זמיר משה שי פלאש 90)
אלה בהחלט השנים של עידן עופר. אם צים הציגה את הרווחים הגבוהים ביותר לחברה ישראלית הרי שאיי.סי.אל (לשעבר כי"ל) מתחרה בכבוד על התואר, החברה הרווחית ביותר בקבוצת החברה לישראל.
איי.סי.אל הפתיעה היום עם חוזה חדש לאספקת אשלג בסין שנתחם עד לסוף שנת 2024. מכיוון שמחירי האשלג והסחורות באופן עקרוני מאוד גבוהים, מדובר בהסכם מסגרת אולם הלקוחות הסיניים של החברה ביקשו לעגן אספקה עד לסוף השנה והמחירים מצויינים עבור איי.סי.אל.
 
מפרטי העסקה עולה כי איי.סי.אל תמכור 250 אלף טון השנה ללקוחות הסיניים במחיר של 590 דולר לטון, מחיר גבוה פי 2.3 מהמחיר בחוזה הקודם עם הסינים, אז מכרה החברה טון אשלג ב-260 דולר. הסכם המסגרת קובע כי איי.סי.אל תספק 700 אלף טון אשלג לסינים עד לסוף 2024 כש-250 אלף טון יסופקו השנה במחיר כאמור של 590 דולר לטון, מה שמשקף עסקה בהיקף כולל של 4130 מיליון דולר.
נזכיר כי בשלב הזה טרם נחתם חוזה משמעותי נוסף של איי.סי.אל בהודו, שם המחירים אמורים להיות גבוהים יותר מהחוזה החדש עם הלקוחות מסין. ההערכות הן שהחוזה החדש עם הלקוחות ההודים יחתם עד סוף חודש מרץ הקרוב.
 
מהעסקה של איי.סי.אל עם הלקוחות מסין ניתן לגזור שהחברה נמצאת בדרך לעוד שנה טובה בעיקר הודות לעלייה במחירי הסחורות שהם למעשה מחירי המכירה של החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כורה את המדינה
    אלי 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה שלא יגיע לרווחי שיא, הוא מחסל את מאגרי האשלג שלנו ומזהם את הסביבה שלנו ולבסוף בקושי משלם מיסים על האשלג שלנו,גר בלונדון כמו מלך,עושק את המדינה ואנחנו מוחאים כפיים,אין לאף אחד אומץ בהנהגה שלנו לעשות מהלך חוץ מברברת של שרת איכות הסביבה
    סגור