השוק

בהשקעה של מאות מיליונים: הישראלים שיבנו תחנות סולאריות בחו"ל

קבוצת ברנד הודיעה כי הגיעה להבנות עם חברה בריטית להקמת מיזם משותף שיממש פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת האנרגיה, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים
מערכת ice | 
מתקנים סולאריים (צילום unsplash)
חברת ברנד אנרגיה מקבוצת ברנד שבשליטת אנשי העסקים הישראלים אסא גלעדי ולירן גלעדי הודיעה הבוקר (רביעי) כי חתמה על הצהרת כוונות משותפת עם חברה בריטית מתחום האנרגיה. לפי המכתב המשותף, ברנד והחברה הבריטית יקימו יחד חברה חדשה למימוש פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת האנרגיה, כאשר כל אחת מהן תחזיק ב-50% ממניותיה.
 
ההשקעה הראשונית של ברנד בחברה החדשה תעמוד על כ-6 מיליון ליש"ט (כ-26.3 מיליון שקל) למימוש פרויקט אנרגיה סולארית בהספק של 308 מגה-ואט בשיא ששלב ההקמה שלו צפוי להתחיל בשנה הנוכחית, אך היא ציינה כי לחברה החדשה, שמוקמת למימוש פרויקטים של חברת האם הבריטית, כבר יש פרויקטים עתידיים בהספק כולל של כ-6,000 מגה-ואט בשיא, וברנד עתידה להשקיע עד 42 מיליון ליש"ט (כ-184 מיליון שקל) במיזם המשותף.
לירן גלעדי, מבעלי השליטה בקבוצת ברנד, אמר כי "רכישת חברה בבריטניה, עם פרויקטים בפיתוח בהיקף של 6,000 מגה-ואט, מהווה אמירה חזקה ומשמעותית על השאיפות שלנו בתחום זה. התרחבות הקבוצה באמצעות רכישת חברות ופעילויות נוספות ומשלימות מתבצעת במקביל לצמיחה שאנו מצפים לה בעולם התשתיות". הוא הוסיף כי הקבוצה "בונה מטרות ארוכות טווח, ולכן בוחרת להיכנס לתחום האנרגיה המתחדשת בחו"ל כיזם שמפתח בעצמו את הפרויקטים".
ירון סילש, מנכ"ל הקבוצה, מסר כי "פעילות האנרגיה של ברנד מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור הקבוצה, וכניסתנו היום לתחום ייזום פרויקטים בחו"ל, בשוק הבריטי המשוכלל, המצוי בצמיחה בתחום האנרגיות המתחדשות, תאפשר לקבוצה למנף את היכולות והניסיון שלנו גם לטובת ביצוע פרויקטים בסדרי גודל משמעותיים. בחנו ועודנו בוחנים את העסקה הזו בקפידה, כמו גם עסקאות נוספות בשווקים מתאימים אחרים, ומאמינים כי יכולות הייזום והביצוע הקיימות בחברה בתחומי האנרגיות המתחדשות, שבאות לידי ביטוי בצוות המנוסה שגיבשנו בתוך החברה, יאפשרו לנו לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בהקשר זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה