השוק

מספנות ישראל מרחיבה את פעילותה בענף מוצרי וחומרי הבניה

חברת הבת סימנט רוכשת פעילות מחברת קשת פרימה העוסקת בתחום הדבקים והאבקות לבניה - תמורת כ-90 מיליון שקל
מערכת ice | 
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
חברת תעשיות מספנות ישראל מדווחת היום (שלישי) על הרחבת סל השירותים והמוצרים שהיא תציע ללקוחותיה בענף הבניה בישראל, לאחר שחברה נכדה שבבעלות מלאה של חברת הבת, 'סימנט', חתמה על הסכם לרכישת פעילות פיתוח, ייצור, ומכירה של דבקים ואבקות בתחום הבניה מחברת קשת פרימה.
התמורה בעסקה עומדת על כ-61.5 מיליון שקל, שימומנו מהונה העצמי של סימנט ובאמצעות מימון בנקאי. בנוסף, סוכם כי תשולם תמורה נוספת, שבהתקיים נסיבות מסוימות סכומה לא יפחת מסך של 26.35 מיליון ש"ח, וייקבע על בסיס מנגנון שנקבע בין הצדדים והמתבסס על תוצאות החברה במשך 3-5 שנים מיום השלמת העסקה. בין הצדדים ייחתם גם הסכם למתן שירותים, לרבות שירותי ניהול לפרק זמן מוגדר.

ההכנסות של הפעילות הנרכשת הסתכמו בשנת 2021 בכ-204 מיליון שקל, לעומת כ-194 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח התפעולי של הפעילות הנרכשת הסתכם בשנת 2021 בכ-28 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2020. השלמת העסקה כפופה להשלמת תנאים מתלים, ביניהם קבלת אישור רשות התחרות. התרחבות פעילות החברה בתחום הבניה באמצעות סימנט והוספת פעילות של פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרי בניה נוספים, תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה להרחבת סל השירותים והמוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה בענף הבניה בישראל ותאפשר לה להציע סל מוצרים ופתרונות מגוון ומקיף יותר.
חברת תעשיות מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה, בניהולו של צביקה שכטרמן, ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות יבוא מלט, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ובבעלותה צי של 13 אוניות. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה