השוק

מכה למספנות ישראל: השותפה מדובאי פרשה מהמכרז לנמל חיפה

ענקית הנמל מדובאי פרשה מהשותפות עם מספנות ישראל במרוץ לנמל חיפה מסיבות שהוגדרו על ידה כ-"סיבות כלכליות". מה הצעד הבא של מספנות ישראל?
שלומי פוגל אסי שמלצר וסמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
לאחר איומים וחרושת שמועות, חברת DP WORLD הודיעה כי היא פורשת מהשותפות עם מספנות ישראל על המכרז לנמל חיפה, ובמספנות ישראל יישארו לבדם אל מול הקבוצות המובילות במשק.
ענקית הנמלים מדובאי פרשה היום (חמישי) סופית מהשותפות עם מספנות ישראל בבעלות שלומי פוגל ואסי שמלצר, לדבריה מסיבות כלכליות. אמנם בעבר איימו כי יעזבו אם לא יימסר להם מלוא המידע מרשות החברות - אך לטענתם הנושא נפתר כבר לפני כמה חודשים.
 
על פי גורמים ממשלתיים, הסיפור הוא ככל הנראה קצת שונה, והמידע לא נמסר במלואו מטעמים שהוגדרו כטעמים אסטרטגיים על גבול הביטחוניים כדי לא להביא לענקית הנמל מאיחוד האמירויות דריסת רגל בנכס אסטרטגי ורגיש במדינת ישראל - נמל חיפה, ועל פי ההערכות במשק מועמדותה של DP ככל הנראה בכל מקרה הייתה נפסלת במכרז משיקולים אלו, וזאת לאחר דיווחים נוספים על בעייתיות במעורבות סינית בנמל חיפה מצד גורמים רשמיים בארה"ב.
נזכיר כי בקיץ האחרון פתחה המדינה חדר מידע למי שמעוניין להתמודד במכרז אך DP לא הצליחה לקבל גישה לחדר מידע בשל השותפות עם מספנות ישראל. המאבק של DP לקבלת מלוא המידע התחיל כבר בתחילת השנה, במכתב שנשלח לרשות החברות על ידי עורכי הדין תדמור לוי שם הביעה שיש בידיה קשיים בקבלת המידע הדרוש לה, וכי היא עצמה אינה מתחרה בנמל חיפה וכי בקשתם ברשות החברת ישקלו בשנית את עמדתם ויעבירו את המידע הנדרש - אחרת היא תיאלץ לפרוש.
ברשות החברות ומשרד האוצר לא התרגשו מהאיומים של החברה מדובאי וזאת בשל החשש מהדלפת חומרים עסקיים שיפגעו בתחרות ואמרו כי במכרז מתמודדות החברות המובילות במשק והמטרה כי יתקיים הליך תחרותי ראוי למקסום התמורה הכספית עבור המדינה ובחירת הרוכש האסטרטגי הטוב ביותר עבור הנמל.
אמנם לפני כמה חודשים נושא המידע מול המדינה נפתר, אך בכל זאת החליטה DP לפרוש מהשותפות וזאת מסיבות שהוגדרו על ידה מסיבות כלכליות. עתה, לאחר פרישת DP, הודיעה מספנות ישראל לרשות החברות כי היא מעוניינת להמשיך להתמודד במכרז לבד. ברשות החברות החליטו כי הבקשה תיבחן בימים הקרובים.
מ-DP נמסר ל-ice כי למרות פרישת החברה מהמכרז בנמל חיפה, עדיין יש התעניינות להשקיע בישראל כמרכז סחר מרכזי וייבחנו הזדמנויות נוספות בעתיד. עוד הוסיפו כי הם מעריכים את התמיכה המתמשכת של השותפים ובעלי העניין שלהם בישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בורא עולם הראה להם את הדרך החוצה
    שאול 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לדעתי הם עשו טוב שפרשו, עובדי הנמל לא היו נותנים מנוח למי שי לו את מספנות ישראל ועוד הביא את האמרתיים, איך יהיה תחרות עם הרוכש הוא מספנות ישראל? ברור שיש כאן חשש לניגוד עיניניים ובטחון המדינה
    סגור
  • 3.
    טוב מאוד
    אאא 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עשתה זאת דובאי
    סגור
  • 2.
    מספנות ישראל הם צמודים לנמל והם רוצים עוד נמל לעשות קומ (ל"ת)
    אוריאל 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה זה הבלוף הזה כבר יש להם נמל איזה תחרות תהיה הוא נגד (ל"ת)
    אילנית 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור