השוק

ביקושי ענק של 2.1 מיליארד שקל בהנפקה של גב-ים

גב-ים גייסה בסופו של יום 1.2 מיליארד שקל בריבית אפס צמודת מדד ובמח"מ ארוך של 5.8; החברה למעשה מצטיידת במזומנים כדי להשלים את ההתחייבות לאהרון פרנקל וכדי להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית שלה בהשקעה של 7.7 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
אבי יעקובוביץ׳ (צילום אלדד רפאלי)
גב-ים השלימה גיוס גדול של 1.2 מיליארד שקל. צריך לזכור שגיוס בסדר גודל שכזה, בימים כאלה ובריבית כזו שמור בדרך כלל לבנקים הגדולים. אבל נראה שעדיין המשקיעים המוסדיים מלאי מזומנים שמחפשים נתיב השקעה, וגב-ים היא מהמקלטים האלה.
נתון מעניין בריבית שתשלם גב-ים בתקופה של תוואי ריבית עולה ואינפלציה עולה כשמתחשבים במח"מ הארוך של האג"ח ובתקופה הבעיתית שהעולם נמצא בו הרי שגב-ים יכולה לרשום לעצמה הישג משמעותי.
 
בסיכומו של יום גב-ים גייסה 1.2 מיליארד שקל בריבית ממוצעת משוקללת של כ-0% (אפס אחוזים), מתוכם כ-800 מיליון שקל בריבית שלילית צמודה של מינוס 0.3%.
המשקיעים המוסדיים הזרימו להנפקה של החברה ביקושים של לא פחות מ-2.1 מיליארד שקל בהרחבת סדרת אג"ח ט' והנפקת סדרת אג"ח י' החדשה. 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "הביקושים הגבוהים בהנפקה והצלחתה חסרת התקדים, מהווים הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית, הנסמכת על התוכנית האסטרטגית לשש השנים הבאות.
בסוף ינואר 2022 פרסמה גב-ים את הדוח השנתי כשבמקביל אליו פרסמה תכנית אסטרטגית ל-6 השנים הבאות, שמותחת את הפעילות היזמית של החברה לגבולות גזרה חדשים, בקצבים מהירים, ואשר תמשיך להציב את החברה כמובילת שוק בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ותייצר ערך משמעותי ארוך טווח לבעלי המניות״
הרחבת סדרת האג"ח הצמודה (סדרה ט') של החברה והנפקת סדרת אגרות חוב צמודה חדשה (סדרה י') של החברה, המדורגות על-ידי מעלות S&P בדירוג AA ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa2.
על-פי התכנית האסטרטגית שפרסמה גב-ים, החברה תיזום בשנים הקרובות 25 פרויקטים בהיקף של כ-770 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-7.7 מיליארד שקל, אשר יניבו עם השלמתם ואכלוסם, כ-635 מיליון שקל בשנה (חלק החברה). עם השלמתם של הפרויקטים, עד שנת 2027, הכנסותיה השנתיות של החברה יסתכמו בכ-1.1-1.2 מיליארד שקל, ה-FFO המיוחס לבעלי המניות יסתכם בכ- 720-790 מיליון שקל, ומצבת השטחים המניבים של החברה תעמוד על כ-1.8 מיליון מ"ר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה