השוק

הפניקס רוכשת 20% מפעילות ההתחדשות העירונית של "בוני תיכון"

הפניקס רוכשת את חברת הבת של "בוני התיכון" שעוסקת בתחום ההתחדשות העירונית לפי שווי חברה של 562 מיליון שקל; הפניקס קיבלה אופציה לרכישת 5% ממניות בוני תיכון הציבורית; הפניקס ובוני תיכון הציבורית יפעלו להנפיק את בוני תיכון הפרטית
ניצן כהן | 
עמי פרץ (צילום דוד סקורי)
חברת הביטוח הפניקס רוכשת 199% מחברת הבת של "בוני התיכון" בתמורה ל-112 מיליון שקל, מה שמשקף לחברת הבת של "בוני התיכון" שווי של 562 מיליון שקל. בנוסף קיבלה הפניקס אופציות לרכישת 5% ממניות בוני תיכון הציבורית. הפניקס ו"בוני התיכון" הציבורית סיכמו כי יפעלו להנפקת החברה.
רכישת חברת הבת של "בוני התיכון" היא שלב נוסף באיתור אלטרנטיבות השקעה של המשקיעים המוסדיים לפעילות בשוק ההון. נזכיר כי למשקיעים המוסדיים נצברים מידי חודש עודפי כספים שנובעים מהפקדות של הציבור אולם היעדר הזדמנויות בשוק ההון הישראלי (והאמריקאי) והריבית הנמוכה מושכים את המוסדיים לרכישת אלטרנטיביות וישירות של חברות עסקיות, השבחה שלהן והנפקתן בבורסה.
 
עמי פרץ, מנכ"ל "בוני התיכון": "בוני התיכון הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית, עם למעלה מ-16 אלף יחידות דיור בפרויקטים רחבי היקף באזורי הביקוש. שיתוף הפעולה עם קבוצת השקעות איכותית כמו הפניקס הינו הבעת אמון ביכולות החברה ובאיכות הפרויקטים ובפוטנציאל הרב הגלום בהם.
"השיתוף יסייע לנו להאיץ את פעילותנו זו ולקדם בשנים הקרובות מספר משמעותי של פרויקטים שיגיעו לשלבי הבשלה. העסקה עם הפניקס משקפת את הערך הרב שיצרה בוני התיכון, הן לעצמה והן לדיירים שהינם שותפי החברה לדרך, לפעילות בתחום ההתחדשות העירונית. העסקה מחזקת את בסיס ההון ומגבירה את הגמישות הפיננסית לטובת המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה".
האופציות שהוקצו להפניקס בחברה הציבורי "בוני התיכון" ניתנות למימוש ב-3 השנים הקרובות במחיר מימוש של 47 שקל.
בנוסף תעמיד קבוצת הפניקס מסגרת השקעה של 125 מיליון שקל המיועדים להשקעה ישירה כ-CO INVESTOR  בחברות הפרויקטים, לצד 'בוני התיכון התחדשות עירונית', זאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו בין הצדדים. במסגרת מזכר העקרונות הוסכם כי הצדדים יעשו את מיטב המאמצים להנפיק לציבור את מניות בוני התיכון התחדשות עירונית וזאת בתוך תקופה של עד 4 שנים.
בוני התיכון התחדשות עירונית, מרכזת את פעילות בוני תיכון בתחום ההתחדשות העירונית (פעילות שאינה כוללת פרויקטים מסוג תמ"א 38/2 וכן את פרויקט  "ONO ONE" בקריית אונו). החברה מקדמת כיום 31 פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף כולל של למעלה מ-16,000 יחידות דיור, הנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים וביניהם פרויקטים בחולון, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, נתניה ועוד.
מטעם הפניקס הובילו את העסקה גיא פורת, מנהל תחום הנדל"ן, וניר משען מנהל עסקאות נדל"ן, מטעם בוני התיכון הובילו את העסקה עמי פרץ, מנכ"ל החברה, דורון זנדר, סמנכ"ל הכספים, וקרן בן סימון, סמנכ"לית הפיתוח העסקי. ייעצו לצדדים בליווי העסקה מנשה גייזלר ז"ל ועמית גולדווסר ואת בוני התיכון ליווה ביעוץ פיננסי שרון זאורבך מחברת היעוץ MNS consulting.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה