השוק

הפניקס תשקיע 420 מיליון שקל בחברת הנדל"ן "העיר הלבנה"

הפניקס תרכוש 25% מחברת הנדל"ן והסכום אותו תעביר (420 מיליון שקל) יהיה משולב כהשקעה הונית והעמדת הלוואה לחברה; העיר הלבנה עוסקת בשימור מבנים, התחדשות עירונית והקמת בתי מלון בתל אביב
ניצן כהן | 
גיא פורת (צילום ענבל מרמרי)
הפניקס מרחיבה את ההשקעות האלטרנטיביות שלה עם רכישת 25% מחברת הנדל"ן "העיר הלבנה" שבבעלות איציק בן-שוהם. הפניקס תשקיע בחברה, עד 420 מיליון שקל, השקעה משולבת חוב והון.
עסקת רכישת המניות מצד הפניקס מתבצעת על רקע צמיחתה של בנייני העיר הלבנה שהחלה כיזמית בתחום המבנים לשימור בתל אביב ומאז התרחבה לתחומי ההתחדשות עירונית, המלונאות ופרויקטים נוספים בעירוב שימושים.  
בתחום המלונאות, בנייני העיר הלבנה שותפה בהקמת 12 בתי מלון ברחבי העיר הכוללים למעלה מ- 1,400 חדרים. חמישה מהמלונות, בהיקף של כ- 600 חדרים, הם בבעלות משותפת עם חברת ישרוטל. בין המלונות של החברה ניתן למנות את הפרויקט רחב ההיקף בכיכר בזל הכולל גם שטחי מסחר ומגורי יוקרה עם שירותים המלונאיים.
בתחום המגורים, בנייני העיר הלבנה מקימה כ- 1,200 יחידות דיור במיקומים מרכזיים בעיר. מנוע צמיחה  נוסף של החברה הוא ניהול צבר זכויות לניוד מבניינים לשימור בעיר, בשווי של כ- 300 מיליון שקל.
שיתוף הפעולה בין הפניקס לבנייני העיר הלבנה החל בעסקה משותפת במסגרתה רכשו יחדיו את מתחם בזק ברחוב לינקולן.
גיא פורת, מנהל הפניקס נדל"ן: "כחלק מהאסטרטגיה של הפניקס, שמנו לנו למטרה לחזק את תיק השקעות הנדל"ן למגורים ומלונאות באזורי ביקוש. אנו מתמקדים בהשקעה בחברות וגופים בעלי ניסיון ומומחיות ייחודיים בסגמנטים אלו. ההשקעה של הפניקס בבנייני העיר הלבנה תאפשר למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בחברה לטובת בעליה ועמיתי הפניקס". 
איציק בן שוהם, בעל השליטה בבנייני העיר הלבנה: "בשנים האחרונות אנו מקפידים לגוון את פעילותנו ולהיות מעורבים במספר תחומים בנדל"ן העירוני בתל אביב. שילוב של מנועי צמיחה מגוונים תוך התמחות לוקאלית ובחירה קפדנית של פרויקטים היא שהביאה את הפניקס להבעת האמון בחברה. אין ספק כי חבירה לקבוצה מובילה כמו הפניקס תאפשר לחברה להתפתח במהירות ושיטתיות".
את הפניקס ייצגו עורכי הדין שלומי כהן, אורי יצחק ודנה סואידמן ממשרד גורניצקי. את בנייני העיר הלבנה ייצגו עורכי הדין אורית ישראלי, אמיר דר וזהר פלסז ממשרד פישר בכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה