השוק

דו"ח חזק לישראכרט: שילשה את הרווחים ותחלק דיווידנד גדול

רן עוז שנכנס לתפקיד מנכ"ל ישראכרט לפני מספר חודשים והחליף מנכ"ל מוערך אחר, פתח מבערים והצליח להגדיל את סך האשראי שניתן ללקוחות; הרווח הנקי השנתי של החברה הסתכם ב-343 מיליון שקל, הדיווידנד יעמוד על 120 מיליון שקל
ניצן כהן | 
תמר יסעור (צילום יחצ, Pixabay)
ישראכרט יכולה להיות דוגמה לרצף ניהולי, התאמה מהירה למציאות משתנה והבנה של השוק בו היא פועלת. נסביר לרגע במה דברים אמורים: ישראכרט נפרדה מעטיניו של בנק הפועלים ועמדה למבחן עד כמה היא מסוגלת לפעול ללא המטריה של הבנק הגדול בישראל - והיא הצליחה.
בשנה האחרונה פרש מנכ"ל החברה המוערך רון וקסלר ותחתיו מונה רן עוז שמינף את ההכנה שעשה וקסלר למציאות המשתנה ובזמן קצר יחסית הצליח לפתוח מבערים ולקטוף את פירות העבודה שנעשתה בשנים האחרונות. זה לא אומר שעוז לא צובע את עתידה של ישראכרט בצלמו ובדמותו, אבל הוא אינו משליך לפח עבודה מרשימה של קודמיו, וזה מאפשר לישראכרט להמשיך קדימה עם מינימום זעזועים (טבעיים) לאחר החלפת שדרת הניהול בחברה.
 
ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2021 צמחו בכ-25% לכ-646 מיליון שקל, בהשוואה לכ-516 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי, מגידול בהכנסות ריבית, נטו ומהכרה בהכנסות אחרות בסך של כ-52 מיליון שקל בגין מכירת "בית ישראכרט".
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון הרביעי של שנת 2021 צמחו בכ-20% לכ-490 מיליון שקל, בהשוואה לכ-407 מיליון שקלים ברבעון המקביל – גידול המיוחס בעיקר לעלייה במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי.
הכנסות ריבית נטו ברבעון הרביעי של שנת 2021 צמחו בכ-6% לכ-111 מיליון שקל, בהשוואה לכ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מהגידול ביתרת האשראי לאנשים פרטיים ומירידה בהוצאות מימון כתוצאה מיישום חוק הזיכוי היומי ומתנאי המסחר מול הבנקים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הרביעי של שנת 2021 נרשמה עלייה של כ- 3.2% ביתרת האשראי לאנשים פרטיים ביחס לרבעון הקודם – גידול של כ-128 מיליון שקל.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכמו בכ-45 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות בגין הפסדי אשראי בסך של כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עלייה שנבעה בעיקר מהגידול בתיק האשראי לאנשים פרטיים וגידול חד פעמי כתוצאה מגידול בהפרשות פרטניות באשראי המסחרי.
ישראכרט סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2021 עם עלייה ברווח הנקי לכ-57 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-42 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהוצאות חד פעמיות לפני מס של כ-114 מיליון שקל בגין יישום תכנית התייעלות והפסקת פרויקט טכנולוגי, בעוד שהשנה הכירה החברה בהכנסות נטו חד פעמיות בגין מכירת "בית ישראכרט" אשר קוזזו בחלקן בהוצאות פחת ובהפחתות הקשורות במכירה כאמור.
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים דיווחה ישראכרט שאושרה התוכנית האסטרטגית לשנים 2022 עד 2025. במסגרת תכניות אלה הגדירה החברה מיקודים עסקיים ושינויים במבנה הארגוני על מנת לאפשר את הטרנספורמציה של ישראכרט מארגון תפעולי-פיננסי לארגון המספק לשותפיו ולקוחותיו פתרונות ושירותים מבוססי טכנולוגיה ודאטה מתקדמים. 
במסגרת התוכניות הרב שנתיות החברה תפעל להגדיל משמעותית את היקפי הפעילות בתחום האשראי הצרכני באמצעות מתן פתרונות חדשים המותאמים לצרכי הלקוח, תמנף את הקשר עם בתי העסק לצורך מתן פתרונות מימון מגוונים ושירותים מתקדמים.
החברה תפעל החברה להעמקת הקשר הישיר עם לקוחותיה באמצעות הצעות ערך מבוססות דאטה – הצעות דיגיטליות לפעילויות בתחום הביטוח, פתרונות לבתי עסק מבוססי דאטה שיאפשרו לבתי עסק להגיע לקהלי יעד חדשים ולהגדיל את הפעילות של לקוחות קיימים באופן אפקטיבי וממוקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה