השוק

לצד המלחמה: הפד יעלה את הריבית לראשונה מתחילת הקורונה

הפדרל ריזרב יעלה את הריבית לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה והשווקים עשוים להגיב בהתאם. המשקיעים עדיין מתמקדים באוקראינה אך הודעת הבנק המרכזי ביום רביעי הקרוב מסקרנת
מערכת ice | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
העלאת הריבית הראשונה של הפדרל ריזרב מאז שפרצה מגיפת הקורונה, והשווקים עשויים להגיב אם הבנק המרכזי ימשיך את המגמה ביום רביעי. התמקדות המשקיעים נותרה באוקראינה, שם המלחמה המשיכה לטלטל את השווקים בשבוע האחרון, ויצרה תנודות תנודתיות בנפט והורידה את המניות. העלאת הריבית של הפד צפויה, אבל המשקיעים יחכו לראות מה יש לבנק המרכזי לומר על האינפלציה והכלכלה, והתחזיות שלו להעלאות ריבית עתידיות.
על פי דיווח של CNBC, משקיעים עשויים לספוג את העלאת הריבית הראשונה שלאחר המגפה של הפדרל ריזרב, בעוד שאי הוודאות לגבי המשבר באוקראינה ממשיכה לעלות על השווקים.
הפד הבהיר בבירור כי בכוונתו להעלות את ריבית היעד שלו ברבע אחוז מאפס, והוא צפוי להכריז על המהלך הזה בתום פגישתו שתימשך יומיים החל מיום רביעי. הבנק המרכזי צריך גם לחשוף תחזיות חדשות לגבי שיעורי הריבית, האינפלציה והכלכלה.
 
ישנם כמה דוחות כלכליים חשובים בשבוע הקרוב, כולל מדד מחירי היצרן ביום שלישי, מכירות קמעונאיות ביום רביעי ומכירות בתים קיימים ביום שישי.
המניות רשמו ירידה בשבוע האחרון, כאשר ה-Nasdaq הוא בעל הביצועים הגרועים ביותר עם ירידה של 3.5%. בינתיים, מדד החברות הקטנות ראסל 2000, שהעפיל על שלושת המדדים הגדולים, איבד 1% במהלך השבוע.
עלייה במחירי הנפט הרתיעה את המשקיעים, כאשר הנפט הגולמי זינק ל-130 דולר בתחילת השבוע, אך נסחר בחזרה מתחת ל-110 דולר ביום שישי. מדד S&P 500 ירד בכ-2.9% במהלך השבוע. מניות האנרגיה היו עם הביצועים הטובים ביותר, בעלייה של כמעט 1.9% והסקטור העיקרי החיובי היחיד
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה