השוק

דיסקונט: ההנפקה גדלה ל-900 מיליון שקל, המניה מאבדת גובה

גורמים בכירים במערכת הבנקאית ובשוק ההון אמרו ל-ice שהיקף הנפקת המניות של בנק דיסקונט יגדל עד לסוף היום ל-900 מיליון שקל; המניה מאבדת בבורסה 4% תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה
ניצן כהן | 
אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט (צילום אורי לוין, פלאש 90, Magma Images)
בנק דיסקונט החל הבוקר במהלך נדיר של הנפקת מניות בהיקף כספי של 600 מיליון שקל. ל-ice נודע שלאור הביקושים שנצפים בשעה הזו, היקף הגיוס צפוי לגדול ל-900 מיליון שקל וזה נכון לשעה זו ובכפוף לכך שמדובר על הערכה שמתבצעת באופן שוטף בהנפקות נדירות מסוג זה. בתגובה להיקפי הביקושים הרי שהמניה יורדת בבורסה ב-4% תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה, מה שמשקף הנחה גדולה יותר שעשויה להינתן עד לסוף היום.
יש לציין כי הנפקת מניות של בנק ובטח בסדר גודל של דיסקונט היא נדירה כשהפעם האחרונה שבוצעה הנפקה מסוג זה הייתה בשנת 2016 - הנפקה שהייתה גם של דיסקונט.
 
תוכנית העבודה של דיסקונט היא לעשות שימוש בכספי ההנפקה כדי להתמנף בשוק ולהיכנס באופן אגרסיבי לשוק הנדל"ן הגועש וזאת לאור העובדה כי שאר הבנקים הגדולים שפועלים בענף: פועלים, לאומי ומזרחי מגיעים לקצה גבול היכולת שלהם (נכון לעכשיו) לממן את הענף, מה שיוצר לדיסקונט הזדמנות נדירה להרחיב משמעותית את הפעילות שלהם שם.
עוד יש לציין כי הנחת העבודה היא שלאור הקושי של שאר הבנקים להיות אגרסיביים דיו בענף הנדל"ן נוצר מצב של ריביות שהולכות וגדלות כשבלאו הכי תוואי הריביות עולה וניתן "לנעול" היום עסקאות בריבית גבוהה עוד יותר הן בשל צמצום התחרות והן בשל תוואי הריביות שעולה בלאו הכי.
כך או אחרת, נראה שהמשקיעים לוחצים על הבנק למחירים נמוכים בהנפקה בשל העובדה כי סכום כסף כזה בתקופת חוסר ודאות כזו, דורש הנחה משמעותית יותר מ-2% שהעריכו גורמים במערכת הבנקאית בבוקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה