השוק

הישראלים שעומדים להמריא לחלל גייסו מיליונים

סטארטאפ ישראלי, שנבחר לאחרונה לשגר ניסוי ראשון מסוגו לחלל יחד עם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, גייס סכום ראשוני חריג
מערכת ice | 
הישראלים שעומדים להמריא לחלל גייסו מיליונים (צילום pixabay)
הסטארטאפ הישראלי brain.space, שמפתח טכנולוגיה לניטור פעילות מוחית, מכריז על גיוס בגובה 8.5 מיליון דולר בהובלת קרן Mangrove Capital מלוקסמבורג במסגרת סבב "סיד". מדובר על סכום חריג למדי לסבב כזה, המהווה בד"כ הקדמה לסבבים גדולים בהרבה ולרוב מסתכם בסכום צנוע של כמיליון או שני מיליון דולר. החברה מסרה כי ההשקעה תאפשר לה להמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלה, המנטרת ומנגישה מידע מדויק מאוד על פעילות מוחית באמצעות מעין קסדה בה משולבים 115 חיישנים (לעומת 19 במכשירי EEG קיימים למדידת פעילות מוחית).
הגיוס מהווה נקודת ציון נוספת לסטארטאפ, שלאחרונה כבר רשם הישג מרכזי כאשר ניסוי שלו נבחר להתבצע במסגרת משימת החלל AX-1 של אקסיום ופרויקט רקיע של קרן רמון, בה ישתתף האסטרונאוט הישראלי השני, איתן סטיבה. הניסוי, שייערך על ידי האסטרונאוטים שיישלחו לחלל ביום שלישי הבא למשך שבוע, כולל מדידה של פעילות המוח שלהם באמצעות הקסדה של brain.space לפני הטיסה, במהלכה ואחריה, כדי לבדוק האם שהייה בחלל משפיעה על פעילות המוח.
 
"שמנו לעצמנו למטרה ליצור שיטה פשוטה ונגישה להבנת המוח האנושי ולפשט את פענוח הנתונים הנמדדים ממנו", אומר מנכ"ל החברה, יאיר לוי. "בין אם זה נעשה במעבדות מחקר, מרכזים רפואיים, חברות פיתוח תוכנה או, כמובן, בחלל. לשם כך שינינו לגמרי את האופן שבו רושמים נתונים של פעילות מוחית, ופיתחנו מערכת EEG עם חיישנים יבשים, שהיא אמינה וקלה לתפעול. במערכת שפיתחנו כל תהליך הלבישה נעשה באופן אוטומטי לחלוטין, וכך מבטיח הפעלה קלה, מהירה ומדויקת. אנחנו נרגשים לצאת לניסוי המהפכני בתחנת החלל הבין לאומית, ולחשוף לעולם מידע שישפיע על מסעות החלל בעתיד".
החברה נוסדה ב-2018 ע"י פרופ' שי אפרתי וד"ר אמיר הדני, יושבת בתל אביב ומעסיקה מספר קטן של עובדים (פחות מ-50). כאמור, הניסוי שלה נבחר בשנה שעברה להתבצע על ידי האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה ושותפיו מהעולם במשימת החלל הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה