השוק

שלום שי קיבל היתר: יגדיל מניותיו בכלל ביטוח ל-10%

בעוד אלפרד אקירוב מנהל את המלחמה עם רשות ני"ע ורשות שוק ההון מעל דפי העיתונות, קיבל יזם הנדל"ן שלום שי מרשות שוק ההון היתר בכלל ביטוח, מה שמאפשר לו לעלות להחזקה של 10% בחברת הביטוח האטרקטיבית
ניצן כהן |  1
משה ברקת (צילום מתוך אתר gov)
בעוד איש העסקים אלפרד אקירוב מנהל מלחמות עם רשות ני"ע ורשות שוק ההון מעל דפי העיתונות, קיבל היום (באופן די מפתיע) יזם הנדל"ן שלום שי היתר החזקה בחברת הביטוח כלל. משמעות הדברים היא שכעת יכול שי שמחזיק כבר בכ-5% ממניות החברה להגדיל את החזקותיו בעוד 5% כך שבסך הכל יחזיק ב-10% ממניות כלל ביטוח.
יש לציין כי הטייקונים החדשים בישראל הגיעו מתחום הנדל"ן שנמצא בשנים חזקות מאוד וצפויות לו עוד מספר שנים לא קטנות של בום כלכלי. שלום שי, אינו מוכר בשוק ההון אבל הוא דמות מוכרת בתחום הנדל"ן כשהוא מחזיק בבעלות על חברת הנדל"ן דונה.
 
איש העסקים אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב הוא אחד האנשים המוכרים (והמוערכים) בשוק ההון אבל נקלע למאבק עם כלל ביטוח סביב נושא ההשקעה של כלל ביטוח באלרוב והזרמת הכסף לחברת הבת לוקה מבלי שבנו של אקירוב , ג'ורג'י, יזרים גם הוא כסף או לפחות ידולל בהתאם. הסירוב של מנהלי ההשקעות בכלל להזרים את הכסף, הביא למאבק בין אקירוב לחברה מה שהביא לחילופי במערך ההשקעות של כלל ואף לפרישת היו"ר.
בין המאבק הזה לאחר, רשות ניירות ערך גילתה את עמדתה כי שליטה של אקירוב בכלל ביטוח תהיה מנוגדת לחוק הריכוזיות והמערכה עדיין בעיצומה.
שלום שי רכש בשנת 2020 קצת פחות מ-5% ממניות כלל ביטוח כחלק מעסקת סוואפ שביצע אדוארדו אלשטיין. שי צוטט אז כמי שאומר שאין לו כוונה לשלוט בכלל ביטוח, מה שאינו עולה בקנה אחד עם הבקשה לקבלת היתר שליטה. יחד עם זאת, לא ניתן לפסול את הספקולציה שמסתובבת הבוקר בשוק ההון לפיה שי מעוניין בסופו של יום שאקירוב יקנה אותו החוצה או יחבור אליו באיזו שהיא צורה, מה שיהפוך את ההשקעה שלו בכלל ביטוח לרווחית מאוד בפרק זמן קצר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היתר החזקה ,לא היתר שליטה ,כתב חצר. (ל"ת)
    דני 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור