השוק

מחיר הדלק יופחת בימים הקרובים? ליברמן בהפתעה לנהגים

שר האוצר אביגדור ליברמן סקר את המצב הכלכלי ברבעון הראשון והנתונים טובים מה שמאפשר לאוצר להוריד את מחיר הבלו כך שמחיר הדלק יירד בחצי שקל לליטר; תקף: "הפרזנטורים של המשבר כמו שחר תורג'מן, רמי שביט וישרוטל - הציגו רווחי שיא" ודרש מהם להחזיר מענקים שקיבלו בימי הקורונה
ניצן כהן |  22
אביגדור ליברמן ומחירי הדלק (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
שר האוצר אביגדור ליברמן סקר היום את ביצועי הכלכלה המקומית בחודש מרץ ולמעשה ברבעון כולו. הנתונים המקרו כלכליים הן במישור השליטה בתקציב המדינה שיוצר גירעון נמוך ומצויין של 1.5% ב-12 החודשים האחרונים וכך גם הצמיחה של הכלכלה בחודש שעבר. כל אלה מאפשרים, אומר ליברמן, להחזיר כסף לציבור.
אחד הנתונים המשמעותיים שמעיקים על הציבור בתקופה האחרונה הוא מחיר הדלק ששובר שיאים בעיקר בשל עליית מחירי הנפט בעולם. יחד עם זאת, המיסוי על הדלק גבוה במיוחד וזה גורם לליברמן להפחית באופן מידיי את הבלו כך שמחיר ליטר דלק בתחנות (שירות עצמי) ירד ב-0.5 שקל וזה משמעותי.
 
"בנושא הבלו אני יודע לקבל החלטות רק על בסיס נתונים. אני לא עושה שפכטל בבית בזמן של רעידת אדמה. צריך שהתמונה הכלכלית תתייצב ונוכל לעשות הערכת מצב מושכלת גם לגבי מחירי הדלק ומצב הכלכלה הישראלית.
"תחזיות האנליסטים מדברות שמחיר הנפט מתייצב בסביבות 105 דולר לחבית, גם כאן יש אלכסון של פלוס מינוס 7 דולר ואלה הטווחים שההערכה מדברת עליהם. מכיוון שאנחנו במצב טוב אז אנחנו מחזירים את הכסף לציבור. אנחנו לא אספנים באוצר ולא שמים כסף מתחת לבלטה ואם קיימת אפשרות להיטיב עם הציבור אז נעשה את זה.
"אנחנו יכולים להחזיר חצי שקל מהבלו גם על דלק וגם על סולר. אם היום עולה ליטר דלק בתחנות בשירות עצמי 7.44 שקל, אז הוא יעלה 6.9 שקל לליטר וזה יהיה באופן מיידי" אמר ליברמן.
באשר למצב הכלכלי בישראל נכון להיום אומר ליברמן כי נתוני הרבעון הראשון מעודדים "אם אני מסתכל בגדול על נתוני המקרו, האבטלה ירדה ל-3.2% כשגם הצמיחה והאינפלציה והגירעון במספרים מצוינים. פחות או יותר אנחנו מדברים על גירעון של 1.5% ב-12 החודשים האחרונים וזה אומר על המשק שהוא נמצא כרגע בצמיחה.
"דיברתי עם כל מנהלי הבנקים ורואים שהיקף פתיחת החשבונות העסקיים בשיא, מדובר על השנה הטובה ביותר. כשאני מסתכל על הביצועים של החברות שפרסמו את הדוחות לשנת 2021 זה מעלה חיוך. אני לא יודע אם אתם זוכרים את הפרזנטורים שאמרו שיש מצוקה בחנויות כמו שחר תורג'מן (בריל) ורמי שביט מהמשביר שהיו פרזנטורים של המצוקה.
"כשאני מסתכל על הדוחות שלהם אז הרווח של בריל הוא 49 מיליון שקל, זה הרווח הכי גבוה של החברה מאז שנוסדה וגם כשאני מסתכל על המשביר לצרכן אז הרווח הוא 25 מיליון שקל שזה הרבה יותר ממה שהינה בשנים האחרונות.
"גם כשאתה מקבל החלטות נכונות ועם אורך רוח, זו גישה נכונה גם כשחוטפים לא מעט ביקורת. אני בעד כלכלה חופשית וליברלית ותחרות בכל דבר, אבל גם בהגינות. אני מסתכל על ישרוטל עם רווח 255 מיליון שקל ואני עוד זוכר את הדרישות שלהם והם קיבלו מענק של 12 מיליון שקל בשנתיים האחרונות כשהרווח שלהם הוא 255 מיליון שקל.
"גם כשאני מסתכל על שכר המנכ"ל שלהם אני רואה שהוא מרוויח 8 מיליון שקל עם כל הבונוסים, צריך להיות הגונים והנראות היא חשובה מאוד".
באשר לתחרות אמר ליברמן כי "שלשום קרפור חתמה סופית על ההסכם (עם אלקטרה צריכה, נ"כ) והם נכנסים לישראל ואני מקווה שזה יגביר את התחרות בתחום הזה. גם כל מה שאנחנו עושים, והודענו על הרפורמה בתחבורה הציבורית. גם כאן מילת המפתח היא הגינות". 
ליברמן התייחס לביקורת שהוטחה בו על ההשקעה בתשתיות ואמר כי אין לישראל עיית כסף בכך הנוגע להשקעה בתשתיות. לא כסף ציבור, לא כסף פרטי ולא כסף של המשקיעים המוסדיים. "כדי לפתח תשתיות לא צריך להגדיל גירעון, יש מספיק כסף וכל המוסדיים מוכנים להעמיד מימון לתשתיות. הבעיה שלנו זה לא כסף, אלא מלאי תכנוני זמין. כרגע הדבר הקשה זה להשלים את התכנון ועל זה אנחנו עובדים. זה המעצור הגדול.
באשר לביקורת על חוק האנג'לים אמר ליברמן כי "כשרכבת נוסעת מי שקובע את המהירות זה הקטר, יכול להיות עם הקרון הכי חדיש והכי יפה, אבל אם אין קטר חזק ומהיר אז כל הרכבת נוסעת לאט. הקטר של ישראל זה ההייטק ואנחנו בשלב ההנפקות ולשתף את הציבור בהייטק, אנחנו לא חייבים להיות סטארט אפ ואקזיט אלא לבנות תעשייה שלמה כאן ואם לא נייצר תנאים הכי טובים להייטק לא נהיה המדינה הכי אטרקטיבית ואס הקטר הזה יוריד את המהירות.
"בעולם מציעים הרבה דברים להייטק יש תחרות ולכן התפיסה שלי היא שמה שייצר לנו את התחרות זה הכסף. לפני אישור התקציב הקודם אמרתי שצריך לייצר עוד כסף כדי להשקיע אותו - באותו הקטר. בעוד חודש וחצי נוכל לאשר תוכנית לאומית לפיתוח בינה מלאכותית והכוונה להשקיע המון כסף בכל נושא המו"פ בישראל כי היתרון היחסי שלנו הוא לא בגודל השטח או האוכלוסיה אלא קודם כול במוח ולכן כל ההטבות לתחום ההייטק נועדו לשמור על מדינת ישראל האטרקטיבית לתעשיית ההייטק.
באשר לתוכנית ההתחדשות העירונית אמר ליברמן כי "גם בנושא תמ"א 38, זה ייצר ב-2021 כ-12 אלף יחידות דיור וזה הרבה מאוד כ-20% מכל התחלות הבניה. ולכן לא זורקים מכשיר יעיל בלי שיש מכשיר יעיל יותר ולכן אנחנו חייבים להמשיך בתמ"א 38 לעוד פרק זמן עד שנוכל להציע אלטרנטיבה יותר טובה". 
ליברמן אמר עוד שהוא בונה על הטוב שבאדם ומבקש מישרוטל להחזיר את הכסף שקיבלה כמעט בשנתיים האחרונות.
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    מענק הסיוע של 2021 לבתי המלון.
    אריאלה שמידע דורון 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יאומן שטרם קיבלנו את המענק שהוסכם למלונות במיוחד בירושלים, עבור שנת 2021. הוגשו כל הטפסים מזמן. המענק לא נראה באופק. אולי שר האוצר יקרא את התגובה או מי מטעמו ויבצע את התשלום המגיע.
    סגור
  • 20.
    ליברמן השר
    דודי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסולר חייב לרדת . לא ירד ליברמן ירד. גנבים בני גנבים כל תידלוק אתה מקבל ברכות...
    סגור
  • 19.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול,אמרו יום שני תהיה הוזלה ו
    שרון 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא קרה כלום
    סגור
  • 18.
    ליברמן
    יאקי 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להעלות מחירים מעלים מהיום למחר , אך להוריד זה מהיום לעוד ימים או שבועות ,
    סגור
  • 17.
    יוקר המחייה הוא אסון הכול יקר היום לא קונים חצי מימה
    ישיש 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שקנו לפני שנה באותו סכום של כסף
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    אין קסמים בכלכלה הכול בזכות הנתונים הכלכליים שהם
    יש 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהם ירדו מהממשלה הקודמת ליברמן לא קוסם ההפך הוא. נבל. סרוחה
    סגור
  • 15.
    ליברמן יפושע ימיך בכנסת ספורים (ל"ת)
    גל 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • ליברמן השר
    דודי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפליה בנזין יול וסולר לא אגב סולר9.65 לליטר. אין פלא שהכל מתייקר 10 שקלים לליטר סולר שר אוצר אטום. ממשלה אטומה בפגרה. ועוד קצת נפגין על מחיר הסולר גנבת הציבור בסול חוצפה הרי הסולר הוא הפסולת של זיקוק הבנזין. כמו כל הממשלות הם אטומים עד שזה יתפוצץ להם בפנים.
    סגור
  • 14.
    50 אגרות
    טומי 04/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל אחד יתרום למולדבי 50 אגרות ולעיף אותו עם המריצה לחומס.
    סגור
  • 13.
    תקציב
    ציוני ימני 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    איזה כיף לראות פה את כל התגובות של הביבסטים/בבונים לא משלימים עם העובדה שהמדינה מתנהל פי אלף יותר טוב מכל הבחינות ללא שחיתויות וללא שלמוני של מאות מיליארדים למלפלגות החרדיות אאנטי ציוניות שזבליהו שילם להם במשך השנים כדיי לשמור על התחת שלו!
    סגור
  • 12.
    ליברמן
    כ 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגיע הזמן שיפסיק לצחוק על האזרחים. אתה לא יכול יום להעלות ויום להוריד תתבייש לך
    סגור
  • 11.
    כתבה מעניינת אבל
    דוד ש 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי ההוזלה תיכנס לתוקף ?
    סגור
  • 10.
    חכם בלילה העלה ב2שקלים ומוריד חצי שקל
    מיקי 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לו היית נותן יד ל50מיליון שקל לבנט לשיפוץ הבית היית יכול להוריד שקל אחד מהדלק אבל אתם ממשלת השחיתות עוד יבואו חקירות
    סגור
  • 9.
    מתי זה "בימים הקרובים "????
    Angel 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    באיזה יום יורד אני צריך לתדלק!!!!
    סגור
  • 8.
    למה לוקחים על דלק מ.ע.מ?!
    אחד העם 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הלו ידוע שרוב המחיר שנהג משלם על הדלק הולך למס אז לוקחים לו על המס גם מע 15%?
    סגור
  • 7.
    ליברמן
    חכם בלילה 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שר אוצר בזעעעעת, מעלה את הדלק למיליון שקל ואז מוריד כמה אגורות. מדינת פח.
    סגור
  • 6.
    יפה! (ל"ת)
    יעל 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    עבודה בעיניים
    שוש 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    למה הוא העלה את מחירי הדלק ופתאום הוא מוריד אותם? חושב שאנחנו מטומטמים? מתנהג באוצר כבשלו ועושה מה שמתאים לו. חושב שנודה לו על ההורדה ונשכח את העליות?
    סגור
  • 4.
    לא מאמין
    מאיר 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מחיר הדלק (הדירות מזון ועוד ) עולים אבל מה שמעיק עלינו בעיקר הוא שר האוצר ליברמן.
    סגור
  • 3.
    חצי שקל???
    אזרח 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קודם להעלות את הדלק ל10 שקל לליטר ואז להוריד חצי שקל... מצחיק מאוד... המדינה גובה מס של 60 אחוז על הדלק... למה רק האזרח הקטן משלם על עליית המחירים... למה המדינה לא משתתפת בנטל הזה???
    סגור
  • 2.
    ראש הממשלה החדש
    האמיתי 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא יאמן לאן נגיע שר אוצר של דולר מנהל את המדינה תחזור מאיפה שבאת חזיר שדואג רק לתחת שלו ושהמדינה תתפגר.
    סגור
  • 1.
    פוטין המולדובי מבטיח ולא מקיים
    הנושך 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אין הפחתה מידית - שקרן . קודם כל דרושה הסכמה. סתם מולדובי מיותר כאן.
    סגור