השוק

דירוג מניות הקבלנים: המניה שהניבה את התשואה הגבוהה ביותר

מה לא נאמר על שוק הנדל"ן. מה לא נכתב על מניות חברות הנדל"ן, אבל עדיין אנחנו בעולמות של ריבית עולה, אינפלציה עולה והכבדת התנאים לקבלת משכנתא בבנקים; אבל בכל זאת, נראה שראלי המחצית השניה של מרץ לא פסח על הקבלנים; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
חברות הנדל"ן הנסחרות בבורסה
שוק הנדל"ן רותח ואת זה כולם יודעים. הקבלנים מרוויחים יפה, גם את זה כולם יודעים. אבל כאן נכנס עולם חוסר הוודאות גם לשוק הזה. הריבית עולה, האינפלציה עולה, הפיקוח על הבנקים מכביד את היד על לוקחי המשכנתאות ומכאן הכל צריך להשתרשר למניות החברות העוסקות בתחום.
אבל הנה, ראלי המחצית השניה של חודש מרץ לא מפסח גם על מניות הקבלנים הגדולים ואלה הניבו תשואות חיוביות יפות בחודש שעבר. 
 
צריך לזכור, בשלב הזה שוק הנדל"ן נמצא במצב מצויין ואין תחזיות שהשוק הזה עומד לעבור האטה. אבל בכל זאת כדאי לשים לב להכבדת היד על לוקחי המשכנתאות וכאן אנחנו מדברים על מצב בו ההוראות החדשות של בנק ישראל לא לתת מימון מעבר ל-75% משווי הנכס, לא לשעבד נכס שני להשלמת מימון אמורים לדחוק את המשקיעים החלשים יותר מהשוק.
צריך לזכור עוד דבר והוא הריבית העולה. הריבית הזו צריכה לגרום לחברות העוסקות בענף לשערך מחדש את המלאים שלהם ואת שווי הקרקעות להשקעה וההיגיון המתמטי הפשוט אומר שהחברות האלה יאלצו במעלה הדרך לשערך כלפי מטה את שווי המלאים שלהם וזה נזק חשבונאי.
מעבר לכך יש את הריבית העולם שמכבידה עוד יותר על לוקחי המשכנתאות שאלה למעשה כולם בין אם קונים דירה להשקעה ועושים שימוש במימון בנקאי ובין אם אלה רוכשי דירה ראשונה או משפרי דיור שנשענים על מימון בנקאי.
ההערכות בבנקים הגדולים מדברות על רגישות גבוהה מאוד של הציבור לריבית בכל הנוגע לעולם המשכנתאות ולכן אם צריך לגזור איזו הערכה גסה על הענף הרי שאנחנו צפויים לראות תקופה בה התוצאות של החברות בענף לא יהיו דומות לתוצאות של השנים האחרונות. הן לא יהיו רחוקות משם, אבל לא כאלה וכאן צריך להתחיל לחשב מסלול מחדש.
כך או אחרת, הישראלים חובבי נדל"ן בבעלות ולכן אם הם לא יכולים להיחשף לבלוקים עצמם, הם בהחלט יכולים להיחשף לענף בסכומים קטנים יותר דרך שוק ההון וזה יכול להיות אחד ההסברים לאופטימיות השוררת בקרב המשקיעים במניות החברות בענף.
דירוג מניות החברות הקבלניות לחודש מרץ מגלה שאת המקום הראשון כבשה לוינשטיין שהמניה שלה הייתה בדיסטרס תקופה ארוכה. במקום השני אאורה ובמקום השלישי קבוצת לוזון. במקום הרביעי נמצאת בוני התיכון ולאחריה פרשקובסקי. כל אלה היו מניות שלא היו בחגיגה בחודשים שעברו וכעת הן מדביקות את הפער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה