השוק

בנק לאומי: התחלת ההפקה של אנרג'יאן תעשה טוב לתשובה

בבנק לאומי ניתחו מחדש את שוק הגז הטבעי הישראלי במטרה לאמוד את הסיכונים או הסיכויים בענף עם הכניסה הצפויה של אנרג'יאן למשחק והתחלת הפקת הגז מכריש ותנין; המסקנה של הבנק: התחלת ההפקה ותנאי המקרו הופכים להזדמנות עבור יצחק תשובה וניו מד אנרג'י, או בשמה הקודם, דלק קידוחים
ניצן כהן |  3
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים)
אם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון (ולא צפויים כאלה) בקרוב או אפילו קרוב מאוד אנרג'יאן מתחילה להפיק גז טבעי ברמה מסחרית ממאגרי כריש ותנין. באופן עקרוני התחלת ההפקה המסחרית של אנרג'יאן אמורה להביא לשיא את התחרות בתחום הגז הטבעי.
באופן עקרוני, הניתוח הבסיסי של הדברים אומר שהתחלת ההפקה מאנרג'יאן תפגע בראש ובראשונה במאגר לווייתן, כלומר בדלק קידוחים ששינתה את שמה לניו מד אנרג'י ולכן נמשיך מכאן תוך שימוש בשמה החדשה של החברה: "ניו מד אנרג'י". נזכיר רק בשולי הדברים כי בעלי השליטה בניו מד הם קבוצת דלק שמנוהלת על ידי עידן וולס ונמצאת בשליטת איש העסקים יצחק תשובה. ניו מד עצמה מנוהלת על ידי יוסי אבו.
 
בנק לאומי הכין עבודה מעניינת על שוק הגז הטבעי ביום שלאחר כניסת אנרג'יאן למשחק מתוך כוונה לאמוד את הסיכויים והסיכונים לכל השחקנים בענף עם התחלת ההפקה. את תפוח האדמה הלוהט הזה הרים חדר העסקאות של הבנק והוציא בהתאם את הניתוח שלו לדברים ומכאן חזר על המלצת ה"קניה" לניו מד אנרג'י תוך שהוא מעלה את מחיר היעד של יחידת ההשתתפות ל-10.6 שקל לעומת 9.8 שקל, המחיר בבורסה.
אם כן, כיצד יכול להיות שנכנס שחקן חדש לענף וזה יעשה טוב למתחרים שלו? העבודה של חדר העסקאות של בנק לאומי מצאה נקודה מעניינת והיא שמאחר ומשרד האנרגיה מחייב את כל השחקנים בענף להותיר יתרות מינימום לשוק המקומי (קרי לישראל) הרי שעד היום מאגרי תמר ולוויתן החזיקו את היתרות הללו ולכן הן (ובעיקר הכוונה ללוויתן, נ"כ) היו מוגבלות ביכולת שלהן לייצא גז ולגבות בעבורו את מחיר השוק שהוא כידוע, גבוה מאוד כרגע.
 
בחדר העסקאות של לאומי מעריכים שהתחלת ההפקה של אנרג'יאן תביא את מאגרי כריש ותנין לחלוק עם תמר ולוויתן את היתרות שהן מחזיקות עבור השוק המקומי וכך למעשה יתפנה גז שיופנה לייצוא במחירים טובים יותר מהמחירים שלוויתן ותמר מקבלים כאן בישראל.
"כידוע, הטרנד החיובי בענף הועצם משמעותית על רקע המלחמה באוקראינה ושאיפות האיחוד האירופי להתנתק מאספקת הגז הרוסית בשנת 2027. מצב זה מהווה הזדמנות מיוחדת עבור מאגר לוויתן, שרק רבע מהעתודות בו מכורות בחוזי מכר. יתכן ובחודשים הקרובים האפ-סייד הטמון במניה יהיה מתון, בעקבות הירידה העונתית במחירי הספוט של גז טבעי ושל LNG, הסגרים בסין ומימוש רווחים. עם זאת, המגמה בטווח הבינוני ממשיכה להיות חיובית, והאטרקטיביות האזורית של מאגרי לוויתן ואפרודיטה תמשיך לבלוט על רקע משבר האנרגיה באירופה והביקושים במדינות שכנות" כותבים בחדר העסקאות של לאומי ללקוחות הבנק.
 
"בטווח הקצר התחזית שלנו נתמכת על ידי צפי להמשך מחירי נפט גבוהים מהממוצע ההיסטורי, שבאים לידי ביטוי במחירי הגז ליצוא, שלהם נוסחת הצמדה לנפט. נוסחת הההצמדה של מחירי הגז מהחוזה הירדני עם נפקו פורסמה בעבר בתקשורת וחשפה מחיר רצפה של 30 דולר ומחיר תקרה של 320 דולר. נוסחת ההצמדה בחוזה המצרי לא פורסמה, אך ידוע שהיא מתונה יותר, אבל עדיין צפויה להשתקף בתוצאות הרבעונים הבאים, בשל מבנה החוזים.
"התרחיש המרכזי שלנו מעניק הסתברות גבוהה באופן משמעותי (כ- 65%) להרחבת מאגר לוויתן, עם תוספת שנתית של 9 BCM בכושר ההפקה, שתביא אותו להיקף של 21 BCM.
 
"לדברי שותפי לוויתן, הם צופים הכרזה על השקעה ראשונית (FID) בערוץ יצוא שייבחר במחצית הראשונה של שנת 2023 . עם זאת, אנחנו מבססים בשלב זה את אומדן השווי שלנו על הסתברות של כ- 30% למימוש שלב 1 ב', שכבר מגולם חלקית במחיר המניה הנוכחי" הם מסייגים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זוכרים לכם את ההשפלה של אלה פריד שיהיה דוח נכון הפעם
    יאן.ד 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בכל הפורומים אנחנו צוחקים על הדוח החלש שלה שתעשה דוח כמו שצריך ותגיד שהערך האמיתי של דלק קבוצה הוא 85000 לפחות בעיקר לאחר הנפקת איתקה
    סגור
  • 1.
    בנק לאומי מדבר על מה שידוע לכולם משנת 2011..חחחחחדק
    חיים הירש 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מצחיקים
    סגור
  • ואיפה אלה פריד שלה בנק לאומי איפה ...
    אסף 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מבחינתה המחיר של דלק קבוצה עוד 230 ש"ח ליחידה (גג!)
    סגור