השוק

אלטשולר שחם חיסל את תיק ההשקעות הסיני

לאחר שהתיק הסיני הניב לבית ההשקעות הפסדים ששחקו לו את התשואות, החליט אלטשולר שחם לחסל את ההשקעה ולפזר את הכסף בהתאם לאלוקציה הרגילה שלו
ניצן כהן |  2
גילעד אלטשולר (צילום סם יצחקוב)
אחרי שתיק ההשקעות הסיני של אלטשולר שחם הניב לו הפסדים משמעותיים, בכירי בית ההשקעות קיבלו החלטה לחסל את התיק הסיני ולפזר את הכסף בהתאם לאלוקציה הרגילה.
נזכיר כי אלטשולר שחם החזיק בפוזיציה משמעותית על השוק הסיני, פוזיציה שחטפה מכה רצינית בתקופת הקורונה. ההפסדים בתיק הסיני שחקו מאוד את התשואות של התיק הכולל של אלטשולר עד כדי שלקוחות החלו למשוך כספים מהבית ולהעביר אותם למתחרים.
 
באופן עקרוני ההחלטה נפלה באלטשולר שחם כבר לפני תקופה אבל בשל גודלו של התיק לקח זמן לחסל את הפוזיציה בתהליך שהגיע לשיאו בשבועות האחרונים. באופן עקרוני סין נכנסה בתחילת הקורונה למדיניות אפס קורונה מה שגרם להשבתה של הכלכלה המקומית כשבמקביל החריפה סין את הרגולציה על חברות בינלאומיות מה שפגע עוד יותר בכלכלה המקומית.
 
יש לציין שאלטשולר שחם מנהל מדיניות השקעה סדורה והוא לא ממהר להיכנע לאופנות חולפות בשוק ההון, הבעיה היא שאופנה חולפת יכולה לפגוע בביצועים לטווח הקצר וזה מה שקרה כאן ואילץ את אלטשולר לחסל את התיק.
 
השאלה הגדולה היא לאן הפנו גלעד אלטשולר ודני ירדני את הכסף וככל הידוע יתרות המזומנים שנבעו מהמימוש הופנו לאפיקים שבלאו הכי נקבעו מראש בבית ההשקעות כמו הגדלת ההשקעה בישראל בעיקר בהשקעות אלטרנטיביות וכן הלאה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היום הכי טוב להחזיק מזומן/פק״מ
    צחי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק בקריסה, לקראת עליית ריבית מקומית ועולמית (זה אומר שאפשר לקבל בקרוב בפקדונות כ4-5%) במצב כזה הבורסה לא שווה הרבה וחברות שאינם יציבות יגייסו הון (אם יצליחו)בריבית של מעל 10%. כנראה שרבות יקרסו.
    סגור
  • 1.
    שיקרו את הלקוחות בזה שאמרו בדיוק הפוך . לכאורה.
    אנחנו 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוב שעזבתי אותם . היו טובים פעם. אמרו שימשיכו בשוק הסיני . הפסדתי כסף ולא עזר לי כל מה שאמרתי להם מינואר 2021 . בספטמבר יצאתי ולא רק אני . הפסדנו והם לא הורידו דמי ניהול בשקל .
    סגור