השוק

המשבר בשטראוס: המשקיעים איבדו חצי מיליארד שקל ואין תחתית

תקלת הייצור במפעל הממתקים של שטראוס מחקה למשקיעים חצי מיליארד שקל בשלושה ימי משבר; בשעה האחרונה חודש המסחר במניה שממשיכה לאבד גובה
ניצן כהן |  2
שטראוס (צילום pixabay, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, ויקיפדיה/ שטראוס גרופ, יחצ)
המשקיעים במניית שטראוס איבדו 500 מיליון שקל בשלושת ימי המסחר האחרונים ומאז למעשה שנודע על תקלת הייצור במפעל הממתקים של החברה. מניית שטראוס אמנם נסחרת ביציבות אך המגמה היא כלפי מטה ובכל רגע שמתבררים פרטים נוספים והחברה נחשפת עוד יותר למשבר הרי שסיכויי התאוששות של המניה מתרחקים.
נזכיר כי לפני כשלושה ימים הודיעה שטראוס כי התגלו סימני סלמונלה במפעל הממתקים שלה. החברה פתחה בריקול שרוקן למעשה את המדפים במרכולים ממתקים פופולריים במיוחד. המניה הגיבה יחסית במתינות אך הכיוון היה מטה.
 
מה שמשחק לטובת שטראוס הוא העובדה כי החברה משתפת פעולה עם משרד הבריאות ומגלה אחריות בכל הנוגע לחשיפת המידע לציבור ומאחר שמדובר בחברה שהמוצרים שלה נמצאים בכל בית, הרי שלשקיפות הזו יהיה יתרון משמעותי כשהיא תסיים אותו ותתחיל לתקן את הנזקים למותג.
אחד הדברים המדאיגים בכל הנוגע למשבר הזה והוא מעבר לעומק הפגיעה הישירה בחברה, הוא העובדה כי החברה המשיכה למכור מוצרים במהלך חג הפסח למרות שלכאורה כבר היה בידיה מידע על חשדות לסלמונלה במוצרים שלה.
דבר נוסף שיש לשים אליו לב והוא מהותי מאוד: משרד הבריאות לא רוצה שיהיה אפקט מצנן לרגולציה עצמית של יצרניות מזון. כלומר, המשרד רוצה שיצרניות מזון ידווחו באופן מידי ושקוף במקרים בהם יש חשדות לתקלות ייצור, בטח כאלה שנוגעות לבטיחות המוצר ולכן למעשה משרד הבריאות אינו נושקט בפעולה חריפה נגד החברה אלא משתף איתה פעולה ופועל בזהירות ובמתינות בכל הנוגע לפעולה נגד החברה.
 
הפעולה של משרד הבריאות מונעת גם התגוללות של ציידי תביעות ייצוגיות על החברה אולם ברור לכל כי לאחר שהמשבר יסתיים, החברה תיאלץ לפצות את הצרכנים בדרך זו או אחרת. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שטראוס
    מיצי 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי לעקוב אחרי המניה של שטראוס בעוד שלושה או ארבעה ימים היא תרד עוד קצת ואז לאט לאט היא תחזור לרמה של לפני הבלגן הזה ואפילו תעבור אותה. לכל הטורפים שמחפשים להתפרנס מהצרות של האחרים כדאי לחפש פגר אחר.שטראוס כבר פיצתה את כולם הודיעה חד משמעית שכל סחורה שלה תוחלף ואפילו כל אחד יפוצה.חוץ מזה,אף אחד לא הוכיח שהוא נפגע מאחד המוצרים שלהם ובתכלס,זה בסך הכל ממתקים שיש להם תחליף וגם אם אין, אפשר להסתדר בלעדיהם.זה איזו פרשת רמדיה החדשה.
    סגור
  • 1.
    שיגידו תודה שהם לא נסחרים בארה"ב
    אסף 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר כזה יכול להוביל חופשי ל30% למטה
    סגור