השוק

מחיר הדלק ימשיך לטפס? אירופה מתכננת סנקציה כואבת במיוחד

האיחוד האירופי בדרך להחרפת הסנקציות נגד פוטין, כאשר על פי דיווח של הניו יורק טיימס, האיחוד מתכוון ליישם עד סוף השנה חרם על ייבוא נפט מרוסיה. מי המדינות שתלויות בנפט הרוסי, ואיך המהלך ישפיע על הצרכנים? 
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין והסנקציות על כלכלת רוסיה (צילום pngwing, vecteezy)
עיתון ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי מדינות החברות באיחוד האירופי יתבקשו להטיל חרם על ייבוא נפט רוסי. לפי הפרסומים, מקורות בבריסל סיפרו כי באיחוד מתכננים מהלך הדרגתי שיושלם עד סוף השנה, מהלך שצפוי להשפיע עוד יותר על עליית מחירי הדלק ברחבי העולם.
עוד עולה מהדיווח כי סלובקיה והונגריה עשויות לקבל מהאיחוד זמן נוסף כדי להסתגל למהלך, גם אחרי סוף השנה, זאת בשל כלכלתם, שתלויה ומבוססת כמעט באופן גורף על נפט רוסי.
 
על פי דו"ח שפרסם המרכז לחקר אנרגיה ואוויר נקי (CREA), ארגון מחקר עצמאי המספק נתונים ומקדם מעבר לאנרגיות נקיות, משלוחי הנפט לאיחוד האירופי ירדו ב-20% והפחם ב-40%, בעקבות הלחימה. ועדין מאז הפלישה מעל 70% מרווחי פוטין ורוסיה, על ייצוא דלקים מאובנים מקורם באיחוד האירופי, כאשר מתוך 63 מיליארד אירו שהכניסה רוסיה מהייצוא, 44 מיליארד הגיעו מאירופה. 
 
היבואניות הגדולות ביותר לפי הדו"ח: גרמניה (9.1 מיליארד אירו), איטליה (6.9 מיליארד אירו), סין (6.7 מיליארד אירו), הולנד (5.6 מיליארד אירו), טורקיה (4.1 מיליארד אירו) וצרפת (3.8 מיליארד אירו). בעוד שאספקת הגז הנוזלי (LNG) גדלה ב-20%, וכן רכישות הגז באיחוד האירופי דרך צינורות גדלו ב-10%.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינות מטומטמות שרק גורמות סבל לאחריות
    ישי 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז הגיע הזמן לקנות מהרוסים דלק ונפט ולא לשאול אף אחד , כי משכורות ארהב לא משלמת לנו ואנחנו אוכלים אותה
    סגור
  • 1.
    ישראל לא לוקח נפט מרוסיה
    נהג 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מאיפה ישראל מושך את נפט ? ? תגלו לנו
    סגור