שיווק ופרסום

האם הקמפיין של דני יתום יכריע את הבחירות בהונגריה?

שמונה חודשים בלבד מאז הקמתה, חברת CIY GLOBA הישראלית עם מספר קמפיינים מרשימים ברחבי העולם, כולל ניצחונות לראשי ממשלה ונשיאים. היעד הפעם: מהפך בבחירות בהונגריה
מערכת ice |  1
דני יתום (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
בצל המלחמה באוקראינה והפלישה הרוסית, במזרח אירופה מתכוננים לשינוי משמעותי נוסף עם הבחירות בהונגריה בחודש הבא, כאשר מול ראש הממשלה המכהן מזה למעלה מעשור, ויקטור אורבן, מתמודדת ברית של מפלגות תחת יו"ר האופוזיציה פטר מארקי-זואי.
כאן נכנס הקשר הישראלי עם חברת CIY GLOBAL שכבר קונה לעצמה שם עם קמפיינים ברמה בינלאומית, נתון מרשים לחברה שקמה רק בשנה שעברה. נזכיר: ראש המוסד לשעבר, דני יתום, שכשל בהקמת מפלגה וכניסה מחודשת לפוליטיקה הישראלית, הקים עם שותפים את חברת C.I.Y Group חברה בינלאומית שעוסקת בהשפעה בעולמות הפרסום, היח"צ וקשרי ממשל ורגולציה. בין השותפים יועצים אסטרטגיים משופשפים כמו עופר ענבר, ואנשי העסקים נבו כהן ובנו של יתום - עומר.

השותפים: עמר יתום, עופר ענבו ונבו כהן.
על פי הודעת החברה אז, בזכות הקריירה ארוכת השנים של ראש המוסד לשעבר, דני יתום, בזירה הבינלאומית הוא זה שפתח עבור החברה הזדמנויות נרחבות מול לקוחות מסחריים גדולים בחו"ל, כמו גם ארגונים ופוליטיקאים במדינות שונות.
בישראל הסיקור התקשורתי של החברה עובר מתחת לרדאר, אך על פי פרסומים בתקשורת הבולגרית, החברה ניהלה את קמפיין הבחירות של הממשלה החדשה בבולגריה: לאחר שלוש מערכות בחירות בשנת 2021, הצליחה מפלגת הצעירים לנצח את ראש הממשלה הוותיק, וממפלגה חדשה שרק נכנסה למערכת הפוליטית עם 11% הצבעה, הם ניצחו בסיבוב האחרון עם 25.7%, והקמת קואליציה שבראשה עומד יו"ר המפלגה שנבחר לראש הממשלה, קיריל פטקוב בן ה-41.

לאחר השתתפות עולמית בכמה מערכות בחירות, ל-ice נודע כי היעד הפעם סבוך מהרגיל עם קמפיין עבור יו"ר האופוזיציה בהונגריה שינסה להביס את ראש הממשלה הוותיק. הבחירות בעוד חודש בלבד, והחברה הישראלית כבר פועלת בפנים בקמפיין. על הפרק גם חיזוק הקשרים ושיקום היחסים עם האיחוד האירופי - ושינוי המגמה של ראש הממשלה המכהן אורבן. 
בחברת CIY GLOBAL לא אימתו או הכחישו את הדברים, אבל בתגובה הוסיפו ברמז: "אנחנו ממליצים על ביקור בהודמשוורשאיי", העיר הקשורה ליו"ר האופוזיציה בהונגריה. וזו תגובה החברה: "מאז שייסדנו את החברה לפני כשמונה חודשים היינו מעורבים בקמפיינים בינלאומיים בכל רחבי הגלובוס, וכמנהגנו אנחנו לא מאשרים או מכחישים מעורבות בקמפיין זה או אחר מבין שלל הבחירות שייקבעו באפריל הקרוב. לא במערב אירופה, לא במרכז אירופה ולא באמריקה הלטינית. ללא שום קשר, אנחנו ממליצים על ביקור בהודמשוורשאיי, העיר יפיפיה, בעיקר בתקופת חג המולד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהונגריה יש ראש ממשלה שתומך בישראל והם רוצים להפיל אותו (ל"ת)
    מוזר 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור