השוק

בנק הפועלים יקבל 140 מיליון דולר מחברות הביטוח

הבנק הגיע להסכם פשרה עם חברות הביטוח במסגרתו יקבל שיפוי חלקי על הפרשות בארה״ב בהן שילם בפשרה 900 מיליון דולר וזאת במסגרת ביטוח אחריות מקצועית לבכירי הבנק
ניצן כהן |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
לאחר סאגה לא פשוטה הגיע בנק הפועלים להסכם פשרה עם חברות הביטוח, במסגרתו ישפו החברות את הבנק ב-140 מיליון דולר. השיפוי של חברות הביטוח יהווה בסופו של יום את סגירת פרשת הסיוע להעלמות המס בארה״ב במסגרתו שילם הבנק קנס מוסכם של כ-900 מיליון דולר לרשויות האמריקאיות.
נזכיר כי המערכת הבנקאית הישראלית נקלעה למשבר חמור בארה״ב לאחר שרשויות המס והרשות לאיסור הלבנת הון גילו שהבנקים הישראלים סייעו לאזרחים אמריקאים להסתיר כספים מהרשויות וכך גם לשלם מס מופחת.
 
בנק לאומי שנוהל באותם הימים על ידי רקפת רוסק-עמינח היה הראשון להבין כי מדובר במשבר חמור והגיע להסכם עם הרשויות האמריקאיות. לאחר מיכן הצטרפו שאר הבנקים הישראלים שסיימו את הפרשה בקנס ענק. חריג היה בנק הפועלים שניסה להילחם בהאשמות האלה אבל בסופו של יום שני המנכ״לים האחרונים של הבנק העדיפו לגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה מאחד לשני.
 
דב קוטלר, שנכנס לתפקיד מנכ״ל בנק הפועלים אחרי אריק פינטו, החליט לפתור את הבעיה ולעבוד בארה״ב באופן חופשי ובהתאם למדיניות האמריקאית החדשה ולכן הוריד את הפרשה מהשולחן תוך תשלום קנס משמעותי, משהו בסגנון של ההחלטה האטרטגית של רקפת רוסק עמינח.
 
מאחר ובכירי בנק הפועלים היו מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית, בדיוק מפני אירועים כאלה הרי שהבנק דרש שיפוי מחברות הביטוח ואלה כמו שחברות ביטוח נוהגות בדרך כלל, ניסו לחמוק מתשלום בהתאם לפוליסות שנרכשו. אי לכך שברור לכל כי להתגלגל לפתחו של בית המשפט עלול להציף שלדים מהעבר, שלדים שלא יעשו טוב לאף אחד, הגיעו הצדדים להסכם הפשרה הנוכחי שיאפשר לכל השחקנים לשים את הפרשה העגומה הזו מאחוריהם.
 
יש לציין כי החלטה לשלם קנס של 900 מיליון דולר אינה החלטה קלה למנכ״ל של בנק או לכל מנכ״ל של כל חברה אבל זו הייתה ההחלטה הנכונה והמתבקשת כדי להמשיך לעבוד בצורה תקינה בארה״ב ולמעשה להחזיר את הבנק לפעולה שגרתית ותקינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חובה לקרוא על בנק בפועלים
    זימר 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור