השוק

מניית עליבבא קרסה – והכל בגלל שם אחד

התקשורת הסינית דיווחה היום על מעצרו של אדם שאזכור שמו שלח את המשקיעים באחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות במדינה להיפטר במהירות המרבית מכל המניות שלה
יאיר מור | 
מניית עליבאבא קרסה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TAUVOD)
ענקית המסחר ושירותי הרשת הסינית עליבבא סבלה היום (שלישי) מצניחה דרמטית במחיר המניה בבורסת הנוג קונג, בשל אי-הבנה שנוצרה מדיווח עמום בתקשורת המקומית, כך דווח בתקשורת הכלכלית העולמית.
המניה צנחה בשעות הבוקר לפי שעון סין בשיעור חד של כ-9.4%, ומחקה כ-26 מיליארד דולר משווי השוק של עליבבא (כ-280 מיליארד דולר), הנמצאת כאמור במקום השלישי בין החברות הסיניות הנסחרות בבורסה – אחרי ענקית הרשתות החברתיות והמשחקים טנסנט (ששוויה כ-460 מיליארד דולר) וענקית המשקאות קְווֵייצ'וֹאוּ מוּטַאי (כ-350 מיליארד דולר).
 
לפי הדיווח של תחנת הטלוויזיה הסינית CCTV, משטרת העיר הַנְגְג'וֹאוּ, שבה שוכן מטה עליבבא, עצרה ב-25 באפריל (יום שני שעבר) אדם ששם משפחתו מא בחשד שקשר קשר עם גורמים זרים לזריית פילוג ושיסוי בחברה הסינית וסיכון הביטחון הלאומי. למרבה הפלא, משקיעים מיהרו להניח שמדובר בג'ק מא, מייסד עליבבא, ומיהרו למשוך את השקעותיהם בחברה, מה שהביא לצניחת המניה.
רק לאחר שתחנת הטלוויזיה פרסמה הבהרה לפיה בשמו הפרטי של העצור יש שלושה תווים, לעומת שמו הסיני של ק'ק מא "יוּן" הנכתב בשני תווים בלבד, ודיווח נוסף של העיתון הממשלתי Global Times כי מדובר ב"מנהל מחקר חומרה בחברת טכנולוגיה סינית" – תואר זוטר יחסית לזה של מא – נרגעו המשקיעים חלקית, והמניה עלתה חזרה למחיר של בין אחוז לשניים מתחת למחיר הסגירה של אתמול.
אי ההבנה הזו היא סימן מדאיג לרמת הפאניקה של המשקיעים בסין: לפי מחקרים מהעשור האחרון, "מא" נמצא במקום ה-12 ברשימת שמות המשפחה הנפוצים בסין, ונכון ל-2013 הוערך שיותר מאחוז ורבע מתושבי המדינה, או 17.2 מיליון איש, קרויים בשם זה. מאז גדלה אוכלוסיית המדינה עוד יותר, וב-2019 הוערך שבעיר הַנְגְג'וֹאוּ לבדה, משכנה של עליבבא, מתגוררים לפחות 100,000 איש עם השם הזה. לכן, המהירות בה הניחו המשקיעים שמתוך כל אותם מאה אלף העצור הוא דווקא היזם והמיליארדר, שהיה בעבר גאוותה של המדינה, מראה כמה הם מתוחים בשל הצעדים הדרסטיים שנקטה סין בשנתיים האחרונות נגד חברות טכנולוגיה גדולות. גם בלי הקריסה הזמנית של היום, איבדה מניית עליבבא כ-66% מערכה מאז השיא באוקטובר 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה