השוק

ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר חתכה תחזיות - וקרסה

החברה שהוקמה על ידי אשת העסקים היהודייה הודיעה כי היא צופה שהשנה הנוכחית תהיה הרבה פחות טובה עבורה מכפי שחשבה בתחילת השנה; המניה צנחה ב-5%
מערכת ice |  4
ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר (צילום vecteezy, ויקיפדיה)
ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר, שנוסדה על ידי אשת עסקים יהודייה ואחד מחברי הדירקטוריון שלה הוא רון לאודר, הפתיעה היום (שלישי) את האנליסטים והמשקיעים כאשר פרסמה הודעה מיוחדת עם עדכון מאוד לא מעודד למדדים הכספיים המרכזיים שלה לשנת הכספים הנוכחית, שלפי לו"ז החברה תסתיים בקיץ הקרוב.
לפי העדכון של החברה, היא מצפה לרשום בשנת הכספים הזו עלייה בשיעור של בין 5% ל-7% במכירות, ורווח למניה בסך של 7.05 עד 7.15 דולר – תחזיות נמוכות ב-33% ו-6% בממוצע לעומת התחזיות הקודמות שפורסמו בסך הכל לפני שלושה חודשים, ובהן צפתה החברה לעלייה של בין 8% ל-10% במכירות ורווח של בין 7.43 ל-7.58 דולר למניה.
 
החברה טענה כי הסיבה לירידה בציפיות נעוצה בשילוב של משבר שרשרת האספקה העולמי הגורם לעליית ההוצאות, המלחמה באוקראינה שתורמת גם היא לקשיים בפעילות באירופה, אך בעיקר הסגרים החמורים שהוטלו לאחרונה בסין בעקבות ההתפרצות הנוספת של מקרי הקורונה במדינה, שהגבילו את היכולת להעסיק כוח אדם במרכזי ההפצה של החברה בסין. עם זאת, המנכ"ל, פבריציו פרדה, הצהיר כי החברה "בטוחה בכך שהעסקים שלנו בסין יחזרו לעלות כאשר הקורונה תובס".
החברה ציינה כי היא צופה "ירידה משמעותית" במכירות בסין בעקבות הסגרים – לא בשל ירידה בביקוש, אלא בשל חוסר בעובדים שיספקו אותו. מצד שני, בהודעה צוין כי לאחר הסגרים מצפה החברה לחבילת סיוע מממשלת סין תוך שנה עד שנה וחצי.
עם זאת, אנליסטים מעט פחות אופטימיים מאנשי אסתי לאודר. קאלום אליוט, אנליסט ברנשטייין אוטונומוס, אמר לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג שהתחזיות "קטסטרופליות". להערכתו, החברה תרשום ברבעון הנוכחי צניחה של 10% עד 18% במכירות.
בתגובה לעדכון, צנחה מניית החברה בכ-13%, ולאחר מהן נרגעה מעט ועלתה לרמה שבין 4.5% ל-5% מתחת למחיר הסגירה של אתמול. מתחילת השנה איבדה מניית אסתי לאודר כ-30% מערכה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זו תוצאה של אינפלציה ושל מוצרים שלא מתכווננים לשוק (ל"ת)
    דוגו 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שתמשיך לעלות מחירים בלי פורפורציה
    אהבלה 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    פשוט נעבור למתחרים! יש הרבה יותר טובים וזולים...
    סגור
  • 2.
    תגובה - הכל קונים מח"ל בחצי מחיר
    רונית 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכל מזמינים היום מחול בחצי מחיר, ויש חברות חדדות תכשירים חדשים יותר זולים.וטובים
    סגור
  • 1.
    שקר, חברות הקוסמטיקה בקריסה כי ההזרקות והלייזרים גברו
    כלכלנית 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היום אישה יודעת שאין טעם להשקיע כמו פעם 500 שח לקרם בשעה שאפשר לקבל תוצאות אנטי אייג באותו מחיר בטיפול לייזר במכשיר וגם בהזרקות.. ההיקף היום של חברות הקוסמטיקה נשען ברובו על איפור ובישום , גם באיפור נשים היום לא ממהרות לפתוח את הארנק ומוצאות תחליפים זולים וטובים לא פחות בחברות עממיות מה שמשאיר חברות כמו אסתי לאודר עם נתחי שוק שהולכים ומצטמצמים..כיום אין עתיד מזהיר לקוסמטיקה אבל לרופאי העור דווקא כן
    סגור