השוק

בריטניה נגד האינפלציה: תעלה את הריבית לשיא של עשור

לאחר העלאת הריבית בארצות הברית אתמול, הבנק המרכזי של בריטניה מודיעה על העלאת הריבית ברבע אחוז, הרמה הגבוהה ביותר מזה 13 שנים
מערכת ice | 
אנגליה (צילום pexels, unsplash)
הבנק המרכזי של אנגליה העלה היום (חמישי) את הריבית לרמה הגבוהה ביותר מזה 13 שנים בניסיון להתמודד עם האינפלציה הגואה. בצעד שהיה צפוי במידה רבה, קובעי מדיניות ב-BOE הצביעו בעד העלאת ריבית רביעית ברציפות מאז דצמבר, בתקופה שבה מיליוני משקי בית בבריטניה מתמודדים עם עלויות יוקר המחיה מרקיעות השחקים.
הוועדה למדיניות מוניטרית של הבנק אישרה העלאה של 0.25 אחוז, ברוב של 6 מול 3, תוך העלאת ריבית הבסיס עד 1%. מהבנק נמסר כי החברים במיעוט העדיפו להעלות את הריבית ב-0.5 נקודות אחוז ל-1.25%. כמו בנקים מרכזיים רבים ברחבי העולם, על ה-BOE מוטלת המשימה לכוון את הכלכלה בגל האינפלציה שהוחמר בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
 
האינפלציה השנתית של בריטניה הגיעה לשיא של 30 שנה - 7% במרץ האחרון - יותר מפי שלושה מרמת היעד של BOE - כאשר מחירי המזון והאנרגיה ממשיכים לעלות. אמון הצרכנים בבריטניה, בינתיים, צלל כמעט לשפל שיא בחודש שעבר על רקע חשש להאטה בצמיחה הכלכלית. הבנק צופה שהאינפלציה בבריטניה תעלה השנה לכ-10% כתוצאה ממלחמת רוסיה-אוקראינה והנעילות בסין. הוא גם הזהיר שהמחירים צפויים לעלות מהר יותר מההכנסות עבור אנשים רבים, מה שמעמיק את משבר יוקר המחיה.
 
לירת הסטרלינג הגיע לשפל של 1.2393 מול הדולר לאחרונה, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1 ביולי 2020. "הלחצים האינפלציוניים הגלובאליים התגברו בחדות בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה", אמר בכיר בבנק. "זה הוביל להידרדרות מהותית בתחזית הצמיחה בעולם ובבריטניה".
בתחזיות המעודכנות שלו הדגיש הבנק את סיכון המיתון הממשמש ובא עבור הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. ה-BOE אמר כי כעת הוא צופה כי התוצר המקומי הגולמי יתכווץ בשלושת החודשים האחרונים של השנה, מה שמשקף חלקית את העלייה הגדולה החזויה בחשבונות האנרגיה של משקי הבית באוקטובר.
 
כזכור, הבנק המרכזי של ארה"ב העלה אתמול בערב (רביעי) את הריבית שלו לטווח יעד של בין 0.75% ל-1%. זה סימן את העלאת הריבית הגדולה ביותר של הפד זה שני עשורים והצעד האגרסיבי ביותר שלו עד כה במאבקו נגד האינפלציה שהגיעה לשיא של 40 שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה