השוק

וול סטריט: ירידות שערים חדות, הנאסד״ק צולל ביותר מ-5%

המסחר בניו יורק מתנהל באווירה קשה שנובעת בעיקר מההכרה שהצעדים של הפד במלחמה באינפלציה יניבו פירות בשלבים מאוחרים יותר השנה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
ירידות שערים חדות נרשמות היום בניו יורק וזאת יום אחד בלבד לאחר שהפדרל ריזרב העלה את הריבית ב-0.5% והאמירות של ג׳רום פאוול שהריבית לא תעלה בקצבים של 0.75% לפחות לא בזמן הקרוב.
הדאו ג׳ונס וה-s&p500 יורדים בכ-3% אולם הסיפור הגדול נמצא בנאסד״ק שם יורד המדד ביותר מ-5%. במקביל תשואות האג״ח הממשלתי ל-10 שנים עולות מעל לאמה של 3% מה שמתחיל להיות משקולת משמעותית על שוק המניות.
 
אם כן מה קורה קורה כאן. אמש העלה הפדרל ריזרב את הריבית הקצרה ל-1% שזו העלאת ריבית של 0.5% כשבמסיבת העיתונאים שלאחר ההודעה הרשמית שלך יו״ר הפד, ג׳רום פאוול את האפשרות להעלות בקרוב אץ הריבית במקצבים גבוהים יותר.
במקביל להודעה על הריבית חזר פאוול בנחרצות על המחויבות של הפדר לצמצם את המאזן האיימתני שלו שעומד היום על 9 טריליון דולר וזו למעשה הסיבה המרכזית לתנודתיות החדה בשווקים ולירידות החדות.
 
נסביר כי המשמעות המרכזית של צמצום המאזן הוא עלייה חדה בתשואות האג״ח מכיוון שנכנס לצד המכירות שחקן אגרסיבי במיוחד שמוכר בכל מחיר. אם כן, לכל ברור שאנחנו נכנסים עכשיו לשנה בה תשואות האג״ח יעלו ואפילו בשיעורים ניכרים וכשהתשואות עולות הרי שנוצרים הפסדי הון וכולם רוצים לברוח רגע לפני שזה קורה ולכן אנחנו רואים את המכירות האגרסיביות היום בשוק האג״ח.
 
באשר לשוק המניות, הרי שככל שתשואות האג״ח עולות אין סיבה לסכן כסף בהשקעה במניות אלא להתחיל לאתר נקודה בה תשואת האג״ח חסרת הסיכון תגיע לרמה משביעת רצון שתהפוך לכדאית להשקעה ולכן, כרגע לפחות, כדאי לשבת על מזומן ולהמתין לנקודה הזו.
במקביל, ככל שהריבית עולה ותשואות האג״ח עולות הרי שהוצאות המימון של הפירמות עולות והן שוחקות אך הרווחים מעל הכל נמצאות חברות הטכנולוגיה שבהינתן אלטרנטיבות השקעה חסרות סיכום, יתקשו לגייס כסף נוסף והשוק המנופח והלא סביר הזה יחטוף מכה, ועוד איזו מכה.
מעל כל הטוב הזה צריך לזכור אך האינפלציה שחצתה בארה״ב את רמת 8.5% בשנה והיא מעל הכל שוחקת את ערך הכסף של הציבור ומכאן הירידות החדות במניות הקמעונאיות הגדולות.
 
האמירה של פאוול לפיה לא יעלה ריבית בקצבים משמעותיים יותר מובילה לתחושה כי האינפלציה תיוותר גבוהה עוד תקופה ארוכה, פשוט כי המלחמה בה מתבצעת בכלים מתונים (יחסית).
אז כך או אחרת בנקודת הזמן הזו, קונצנזוס ההערכות של האנליסטים בניו יורק מדבר על כך שאנחנו הולכים לעולם של תנודתיות חדה כשהכיוון של הבורסות מטה ולכן רואים היום היחלצות של המשקיעים מהשוק, כל עוד נותרו רווחים מהשנה שעברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה