השוק

הון סעודי בדרך לישראל? "שתי חברות כבר נבחרו"

האם מדינת ישראל הולכת לקראת התחממות ביחסים עם סעודיה? מסתמן כי קרן ההשקעות של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר, תשקיע בחברות כחול לבן
מערכת ice | 
איוונקה טראמפ (צילום יוסי זמיר פלאש 90)

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי קרן ההשקעות של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ששימש כשליחו  למזרח התיכון, גייסה עד כה שלושה מיליארד דולרים, ושניים מהם הגיע ישירות מסעודיה.
 


האם מדובר בהפשרת היחסים, עד כדי התחממות ביחסים? כידוע, בין שתי המדינות, ישראל וסעודיה, אין יחסים דיפלומטיים רשמיים. אך כעת, השקעה גלויה וציבורית לעיני כל עשויה לסמן נורמליזציה וכינון יחסים חדש ביחסי שתי המדינות.

על פי הוול סטריט ג'ורנל, Affinity Partners גייסה את ההון המדובר מסעודיה. קושנר, ששימש בעבר כיועץ בכיר לנשיא טראמפ, היה אחד הגורמים שחתרו להובלת תוכנית השלום של טראמפ והוא אף תיווך במאמצי ההתקרבות של ישראל ומדינות ערב במסגרת "הסכמי אברהם". בריאיון שקיים בעבר אמר קושנר שההשקעות הללו כהמשך של עבודתו בבית הלבן: "אם נוכל לגרום לישראלים ולמוסלמים לעשות יחד עסקים, זה ימקד אנשים באינטרסים משותפים ובערכים משותפים".
מקרן ההשקעות הסעודית סירבו להגיב על הדברים. הקרן, שמנהלת 600 מיליארד דולרים, נועדה לסייע לסעודיה לחזק את הכלכלה שלה באמצעות השקעות בתעשיות חדשות.
גם מטעם קושנר וצוותו לא נמסרה הרחבה על הנושא, ולא צוינו אילו חברות ישראליות נבחרו עד כה להשקעה, למרות ששתיים נבחרו כבר. עם זאת - סעודיה נמצאת בעיצומו של תהליך השקעה באנרגיות מתחדשות ובתחומים כמו רפואה מתקדמת ופודטק, וסביר להניח שאלה התחומים שאליהם יופנו כספי ההשקעות הפומביות של הממלכה.
בריאיון שקיים בעבר אמר קושנר שהוא רואה בהשקעות הללו כהמשך של עבודתו בבית הלבן: "אם נוכל לגרום לישראלים ולמוסלמים לעשות יחד עסקים, זה ימקד אנשים באינטרסים משותפים ובערכים משותפים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה