השוק
חברת כאל עשתה דין לעצמה ותשלם 650 אלף שקל
ביקורת של הפיקוח על הבנקים בחברת כרטיסי האשראי כאל גילתה שהחברה חייבה כרטיסי אשראי מבוטלים, וזאת מבלי לבקש את רשות הלקוחות קודם. הפיקוח ראה את הפעולה בחומרה והטיל עליה קנס משמעותי
ביקורת של הפיקוח על הבנקים בחברת כרטיסי האשראי כאל גילתה כי החברה עשתה דין לעצמה וחייבה כרטיסי אשראי מבוטלים וזאת מבלי לבקש קודם את רשות הלקוח. מכיוון שלא היה מדובר בפעולה חד פעמית החליט הפיקוח על הבנקים להטיל על החברה קנס של 650 אלף שקל שאמנם הוא קטן במונחים של חברת כרטיסי אשראי אך די בו כדי לנסות לפחות להרתיע את החברה מלחזור על הדברים.
הבדיקה החלה בפיקוח על הבנקים לאחר שהגיע מידע לפיו חברת כרטיסי האשראי כאל חייבה לקוח על כרטיס מבוטל. הבדיקה העלתה כי כאל כיבדה, במקרים מסוימים, חיובים שהתקבלו בכרטיס אשראי שבוטל. הבדיקה העלתה עוד, כי כאשר לקוח מבטל את כרטיס האשראי, עסקאות שמתקבלות בכרטיס זה, לאחר מועד הביטול, נחסמות כנדרש. יחד עם זאת, ישנן נסיבות מסוימות בהן כרטיס האשראי המשיך להיות מחויב, חרף ביטולו על ידי הלקוח.
לפיכך, הפיקוח דרש מחברת כאל לתקן את הליקוי שנמצא ולמנוע הישנות מקרים מסוג זה.
עמדת הפיקוח על הבנקים, אשר נמסרה לחברת כאל, היא כי בנסיבות הנדונות החברה לא הייתה רשאית לאפשר קליטת עסקאות בחשבון לקוחותיה. פעולת החברה עומדת בניגוד להוראת ניהול בנקאי תקין הקובעת, כי "מנפיק לא יחייב חשבון לקוח בגין עסקאות שבוצעו לאחר סיום חוזה כרטיס חיוב...".
מהפיקוח על הבנקים נמסר כי בנסיבות בהן בוטל הכרטיס, החברה אינה צריכה להניח מיוזמתה מהם רצונותיו של הלקוח בקשר לחיוב כרטיסו המבוטל. ככל שהחברה מעוניינת לתת שירות ללקוח לאחר שהסתיים החוזה בין הצדדים, ראוי כי החברה תחדש את החוזה בצורה פורמלית לאחר שביררה את זהותו של מחזיק הכרטיס וקיבלה את הסכמתו לכך, לרבות לעניין גביית עמלות. חיוב הלקוחות בנסיבות אלה עומד בבחינת הפרת הוראות הפיקוח על הבנקים.
"הואיל והפיקוח על הבנקים מצא ליקוי באופן התנהלות החברה כאמור, הוחלט על הטלת עיצום כספי על חברת כאל, בהתאם לסמכות המפקח לפי סעיף 14ח(א)(1) לפקודת הבנקאות, וזאת בסך של 650 שקל".
עוד מסבירים בפיקוח כי יצוין, כי בדיקת הפיקוח על הבנקים במקרה דנן החלה בעקבות איתור ליקוי רוחבי דומה בחברת מקס, אשר גם בגינו הוטל בחודש אוגוסט עיצום כספי על החברה.
עוד ב-
המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים פועל להגברת האכיפה בתחום הצרכני, כחלק מן היעד של הטמעת הוגנות והגינות כלפי לקוחות המערכת הבנקאית. מנקודת מבטו של הלקוח קיימת חשיבות לוודאות באשר לתחילת ההתקשרות החוזית וסיומה, כפי שנקבע במפורש בהוראות הפיקוח על הבנקים. על כן, חיוב לקוח לאחר ביטול כרטיס החיוב וסיום ההתקשרות החוזית אינו תקין ועלול לפגוע ביכולת ההסתמכות ובזכויות הלקוח. הפיקוח על הבנקים ימשיך לאכוף את קיומן של ההוראות, על מנת לוודא שלקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מקבלים שירות ראוי והוגן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אחחח לוי הלוי לא נמאס לך מה?לוי הלוי 05/2022/09הגב לתגובה זו0 0את עצמך אתה לא מגעיל?סגור



